CREW - Tankegångar... (12+22)
Stannar till, känner att jag har svårt att höras Andas in och skäms för allt jag inte vågat göra Diskuterar så mycket över ack så många kaffekoppar Men gör sen så litet utav mina tankegångar …Exakt så var det då, nu är det bra mycket bättre Blivande far, allmänt aktiv, skall snart trycka texter Kan nog inte ändra världen till mitt barn Men med kärlek skall jag finnas där varenda dag Bara vi kommer dit, nu är det från och till otäckt Ber att den enda följden skall vara min nya blodskräck Växlar mellan ren lycka och en svår tung gråtstund Kärlek, hela min värld i vårt sovrum **************************************** ************ **************************************** ************ ”Du skulle ha sett mina vita kläder, helt blodröda Säkert tio slag innan stämplingen med skosulan Hoho, han fick stryk, ansiktet sönderhackat Vittu han hade tur, borde ha blivit dödsbestraffad Jag skratta när han inte längre kunde slå, inte kunde slå Om rasistfittan skall slåss igen vet han hur det går…” Berättade han skrattandes, stackars vissnande själ Det vore tydligen för skamset att springa sin väg ”Slåss inte brorsan… Du borde vara försiktig Jag vet att du vet, våld skapar bara konflikter Förklara på riktigt, fast jag inte förstår Varför tävlar ni när ingendera vinner ändå…? Du är väl rädd att sätta din respekt på spel Men du kan bara förlora ditt dåliga rykte Tänk på det” Vi har rabblat samma ramsor flera gånger om Blir ändå som det blir fast han aldrig menat nånting sånt Verkar inte finnas ett motgift mot en framtid så oviss Föräldralöst förflutet, hat genom mordblick och blodspill Jag spelade fotboll i skolan, andra hoppade hopprep Han kunde bara slåss, allt annat kunde krossa hans stolthet Som han bär än idag, under sina blodiga kläder Brorsan orkar ändå förbli den trognaste jäveln
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|