I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(7th Sense) Life of an warrior - pt. 1

Vår Hiphop - Lyricism

2005-09-13 17:13

(7th Sense) Life of an warrior - pt. 1

my life lay dormant, unsupported as an orphan
immortal organs, son of goddess and swordsman
had visions of warships, beach heads and stormin'
reachin' shore in hoardes, forward toward the horsemen
reinforcements come swarmin' over orchids
a line forcin' through fields of battered corpses
we're the fourth corps cornered and exalted
lighting the funeral pyres with our torches
breathless first, could see my death since birth
blessed at worst, i learned to respect the curse
cuz you know bloodshed has been my deliverence
militant from the day i was dipped in the river Styx
the lifeless eyes of Isis made the difference
my fate shimmers in shifting sands in the distance
this is my mission, you've warned 'em to late
i am the warrior who's storming your gates

holla back.. håll ögonen öppna för del 2 kommer snart..
peyce

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-13 17:24
del 2...

midnight in the garden, off the harness in the darkness
descending, then stepping softly over parchments
swipe the chalice, creeping slowly over ballasts
and turn the guards to shards with god-like malice
our souls will await, warlords spoken of hate
an army massing for me to open the gates
if you've crossed me it's my sword that you've bled on
i serve Agamemnon, my vengeance is dead on
hallow eyes, i was born to swallow life
and walk the earth while i'm followed by Apollo's eyes
the seers prophesized, this is Achilles' urn
and i've spilled my blood to watch the city burn
these arrows are salvos guided by the pharoahs
and watch my life fade to black under sparrows
gasping for life, my presence leaves my brethren
but my name lives a thousand years in legends
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-14 14:35
Fett bra , måste jag säga att det var.
Flowet funkade galant ,iaf i mitt huvud osv när jag drog det till ett passande beat!
Gillade speciellt ;
breathless first, could see my death since birth
blessed at worst, i learned to respect the curse

Bra uppbyggnad osv . :)

Fet text ! Peace
who´s side is god really on?

2005-09-14 19:12
tackar mayn..

2005-09-15 15:04
damn, det här var riktigt jävla skit tight...
var kom du ifrån?!
damn, bra läsning, fin uppmålning, galet snyggt rimmat, klokrent.
9/10... holy fuck, mer textar mayn ska följa din texter ett tag.
good shit

2005-09-15 16:22
tssss vad sak man sääga VÄRLDSKLASS!!!
(\_/)<br> (O.o)<br> (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2005-09-16 02:10
sak du gööra nån låt med den häär låten lr+?
(\_/)<br> (O.o)<br> (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2005-09-16 10:14
tackat så mycket.. har ett par grejer till på g snart..

Tsun //

haha.. var jag kom ifrån??! har väl inte vatt så aktiv på whoa antar jag.. har mest battlat på SVU.. ville pröva på nått nytt!!
Rappare

2005-09-16 14:11
skön text, gillade flytet i den specielt!

2005-09-16 21:24
shit, helt jävla otroligt bra

2005-09-16 21:32
Det var fett, fan.. Lägg inte talangen på att lägga upp shit här. Du är bättre än så. Du behöver inte höra att du är duktig från folk på internet, du borde veta att du är duktig.

Ps. Vet inte i fall du skrev fel men det heter Life of A warrior. inte an warrior. Tänkte bara märka det. :D

2005-09-16 22:28
Narkimic P19

visst fan stämmer d ;).. haha.. bra att du va uppmärksam. Life of a warrior ska de ju va.. till mitt försvar kan jag ju säga att inte ens jag är perfekt.. nä ja skoja bara.. :D
å du.. jag lägger inte upp för att få bekräftelse, utan som flesta här, för att dela med mig så att andra få läsa d.. tänkter inte precis skicka ind till aftonbladet hehe

tack allihopa d uppslattas!!

2005-09-18 21:58

2005-09-19 09:43
riktigt fett ju! spela in detta på ett klassiskt beat och du har en monster hit!
IKON THE FUCKING HOLOGRAM!
lots of love for Cleeas "Raggi"

2005-09-19 13:45
joo när man tänker på grammatiken så är det faktsit sant hittade fyra grammatik fel på rad 3 ,4 men aja den var jäävligt niiice iaf

2005-09-19 21:15
grammatikfel?! ok, ni vill få d till ok!!

2005-09-19 23:54
neeej ta det iten såå riktigt feeet faktsit kutgw

2005-09-20 07:55
Snälla grammatikfel.. var de allt ni hade och klaga på ? ;P

Props 7th, riktigt tung text, pallar inte analysera texter här men du skriver bra rakt igenom.
VD,
Lifee Group AB / AppLifee.com
Bygger appar åt artister, holla'

2005-09-20 08:53
fett, riktigt nice.. Är inte du med idet där "OneStepHigher" tjafset..? lägg ner det i så fall. Detta var jävligt nice.

2005-09-20 13:15
haha.. tack fedjo mannen..

2005-09-20 14:20
en sak till.. det ni kallar för grammatifel, kallar jag för artistisk frihet :P.. hehe

2005-09-21 13:16
Detta var mer än bra! Höll storyn på en jämn nivå genom båda verserna. Otroligt tighta rim hela vägen utan att för den sakens skull låta krystat.... bara naturligt!
Det rimschemat som jag kunde urskilja skapade dessutom ett skönt flow.

Tar inte ut några favoritrader här, klart att någon säkert var bättre än nått annat men allt höll så hög nivå så det är bara onödigt!

Keep this shit coming....Audio?
"Mmm...purple"

2005-09-21 15:58
tack kauf..audio.. tveksamt!

2005-09-22 16:38
m0nOx1d3

haha.. jasså det säger du.. ta fram dessa "grammatiska felen" då om dom är så viktiga.. vad syftar du exakt på..

2005-09-24 19:20
Shiit fet jävla text
Fan immortal technique klass på den nästan!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2005-09-24 20:19
te.x så säger man my life is laying dormant men det kvittar den var ändå skiit tight

2005-09-25 08:58
hooka den där jäveln som audio nu för fan
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2005-09-25 09:00
va fan agamennmom är inte det nån snubbe i wc3?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2005-09-25 16:32
neej i troja XDDDD

2005-09-25 19:40
som sagt.. tänker inte köra den audio.. om nån e sugen varsågod.. ni får texten :)

2005-09-25 19:41
new shit på g.. håll ögonen öppna!!! :D

2005-09-25 19:48
men va fan kör audio kom igen nu :P den är fet som satan

Dieallot

2005-09-25 19:58
hade gärna gjort det om jag hade haft utrustning och tillräcklitt me tid

2006-12-21 16:12
tight shitt.. vilken jävla engelska du har    P.
many try, many die

2007-04-02 18:18
Grymt!!! FInns det någon audio någonstans? Vet att jag är lite sent ute hehe men det måste väll finnas audio?
You keep believing, I'll keep evolving