Trippelliv
jag lever ett trippelliv, med känslor fast imellan ett liv i skolan, ett hemma och ett med den jag älskar när jag närmar mig så tjärvar det och jag lär mig det, att man inte ska ta ett skit för givet, för att svaret är kanske det man önskar , och sen föder man hatet mellan rader som ingen kan läsa och förstå, står på tå för att förstå vad som står på på andra sidan saken, den är att jag inte längre har någon gnista är som en vitsippa som precis har börjat vissna så nu går jag runt med ilska illar över min ryggrad ett helt hav av tankar som gör att jag inte mår bra en tidlös resa utan vare sig hjärta eller närtidsminne känns som jag sovit ett dygn men har förlorat en timme man kan inte trolla bort tid, inte skoja bort hat det som stannar kvar och brinner innerst inne som lever innerst inne, som brinner i mitt sinne som aldrig i hela livet kommer ta sig till ytan och visa mitt inre, ett inre inferno där känslor bor högst på min lista där finns du, med ögon som gnistrar en tidsram som jag inte vill att vi ska bryta nu ska jag vända på texterna och göra dem vackra inget mer hat, ni få se kärleksraderna kommentar ? kanske inte flyter så bra ... men..men.. handlar inte om nåt spec heller :S vet inte ens varför jag skrev den, men men...
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
|