ännu en dag i paradiset! 

folk gapar och skriker  och på avdelningen jag glider sakta i mina vita skor  spelar kort med hemska människor  livet bakom murarna är hårdare än vad du tror  sanna minna ord  jawe banditen flyter som en flod full av blod  vill absolut inte sitta för mord  medfångarna tycker jag är cool, lugn och jordnära  en riktig pärla, kåkens rap stjärna  brudarna skickar både vykort och brev och dem  vill jag knulla i röven mer än gärna  porrtidningarna ligger i högar och alla vakter är bögar  riktiga nördar som inte hajar  trycker i cellen på kvällen och bara tajar  tänker på stålarna och friheten  jag sitter fast i pannkakssmeten  käkar flingor varenda dag med den silverfärgade skeden  som jag tvättar om och om igen  personalen hatar mitt gäng  jag är bäng gillar fart och sväng  droppar fruktansvärda feta rader utan refräng    --    skriven av min vän Jawad som sitter i fängelset just nu, där han kommer att sitta 4 år till. jag tyckte att det skulle vara trevligt att låta fler läsa och vidarebefordrar gärna eventuell respons. 

dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen 

|