Crew - Ingenting nytt... (24 rader)
Ta dig tid och hör vad jag tycker, skriver bedövad av trycket För att påminna oss alla om att vi faktiskt slösar för mycket Jag vill inte bara klaga och sura, men var skall det sluta Om du köper allting du kunde klara dig utan? Kom igen allesammans, gör ett försök och köp lite mindre Låt oss granska allt vi handlar, överflödet behöver ju ingen Tänk om alla pengar till tobak gick till välgörande ändamål Att sluta skulle kännas svårt emellanåt, men tänk på allting som skulle kunna hända då Låt småsaker bli vårt vapen, världsförbättring ske i vardagslivet Introducera nya synsätt, ärligt och med glada miner Tro på förbättring med havsdroppar, köp rejäl handels kaffe Om du bara orkar, få det infört även på arbetsplatsen Testa att fynda på second hand, det är sparsamt på alla sätt Miljön är inte sekundär, ta ansvar och handla rätt Men se till att inte hamna snett så fort andan väcks Jag har sett det rätt så ofta, det händer ganska lätt För överdrifter är aldrig långt borta Bli inte argsint militant, allting kan inte alltid boycottas Se ändå till att ditt brinnande intresse inte flammar tillfälligt Stå på dig fastän ingen annan instämmer Kära du, gammal inställning genomsyrar kruxen vi skall räta ut Om tiden inte är inne är den i alla fall väldigt nära nu Överväg vad du köper! Det är visst ingenting nytt Men tack för att du tog dig tid att höra vad jag tycker
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|