I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Faller omkull [Dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-08-11 10:42

Faller omkull [Dikt]

Det är inte mkt som är ut tänkt i denna text..
Det har hänt lite saker mellan mej och en viss person
så detta är bara skrivet utan mkt att tänka med! enjoy.


Jag borde sova nu precis som du gör. Jag borde göra någonting jag kan. Det här livet är så onårbart, så svårt. Och så fantastisk när jag drömmer. Det här livet är singel utan a-sida och den här natten är fråga tvåtusentre utan svar.

Den här sommaren är sval när vinden är varm. Det här mörkret är för svart när himlen är för grå. Var är dina händer nu? Och dom barfotavarma gatorna som vi drömde om. Som bara försvann. Vi blev aldrig vad andra kallar dom. Vi blev aldrig vad andra kallar lyckliga. Vi blev aldrig dom som andra stod och såg på. För vi blev bara dom som alltid stod sist och aldrig lärde sig hur man ska vara när man är två.

Jag lägger min hand i din och min dröm i din men vad spelar det för roll när allt är precis som förut. Var är dina händer nu? Dom som försvann när vi drömde drömmar när ingen såg på. Och dom som vi drömde om när våra hjärtan aldrig riktigt började slå.

Jag har glömt bort hur ett par läppar smakar när livet är som bäst eller sommaren är här. Jag har glömt bort doften av liv och äkta hud och hur du skaver mot mitt bröst. Jag har glömt bort vad som var meningen med livet eller vad som är en tanke om frihet.

För den kärlek jag kände var den bästa jag känt. Och den kärlek jag kände har aldrig hänt.

Så kom och sätt ditt liv på spel för min skull för vad är meningen när jag alltid faller omkull?

fuck it...