Excentri - Du som borde vara allt
- Känslor, känslor och åter känslor. Excentri- Du som borde vara allt Vers 1: En kväll full av ondska, men det var blott en dag Som du gav hän åt dina känslor, ilska och behag Du lät din lust ta över och fördes med vinden Fast du lagt livet i min hand och ödet åt himlen Jag försökte vara stark och jag kämpade tappert Men gav ord till min smärta på mitt älskade papper Så hatet det gav upp, fast att det tog emot Och det blev öga mot öga, och blod med blod Du var fri ifrån allt som ett lyckligt övertag När mitt hjärta är tomt och min själ blöder hat Jag kan inte förlåta, fast min låga glöder starkt Så jag gav upp min plats och klev in på dödens mark Jag vill leva på hoppet, jag vill leva för dagen Men på resan till friden blev det jag som klev av den Det var du som var inget, fast du borde vara allt Och jag fortsätter leka, fast att livet saknar kamp Vers 2: Är det nu som livet börjar, när jag mist allting Men så kommer dagen, då det är jag som kallas in Jag kan inte beskriva, för inget är gott nog För om jag nämner något alls, så är det blott ord Det betyder ingenting, så jag håller mig i tystad Och hoppas jag en dag, blir korsfäst i lyckan Jag gjorde inget fel och jag ville inget ont När mina känslor tar form, som i en bilderbok Min mun förblir stängd, och mina läppar orörda Fast jag brister itu med allt förstor börda När mitt hjärta är tungt, så talar jag i lyric Och smärtan ni ger mig är den som skapar musik Mitt själ den är ung men ser redan på slutet När lögner om kärlek är vad som speglas i ljuset Ska det vara såhär, vill jag inte vara med När den som borde vara allt inte ens kan skapa fred Tack för att ni tog er tid.
Det finns inte tid till att ge upp!
|