Alla bara går förbi det är inte en jävel som ser mig Varför , snälla kan du inte göra något jag ber dig Ensamhet och tomhet är allt jag känner i mitt liv Alla tror man mår bra men ingen vet hur man känner inuti Att någon nån gång ska kunna älska mig det kan jag glömma Men tänk om..äcsh jag kan bara forstätta att drömma Fast jag vet att när himmlen öppnar sig och sänder ut ett ljus Ska jag lämmna att bakom mig och bara komma ut till slut var det bättre i texten. 2 första raderna på refrängen gillade jag också.. Grejen är att du skriver "åh, det är så synd om mig, jag är ensam & det är synd om mig" hela texten rakt igenom.. Det har man hört förut, det gäller att du ger mer av dig själv på ett lr annat sätt. Ett sätt kan vara att du gör metaforer & liknelser för hur du känner när du är ensam t.ex. "jag är en blek kopia av min egen skugga, ingen ser mig eller jag börjar undra", alt. kan du ge exempel från det du sett och varit med om t.ex. det kan ju här också vara tillbaka blickar från fina saker för att visa att det var bättre för lr varför inte framåt i tiden? Sen andra grejer som kan fräscha upp texten så den inte känns lika "en i mängden, hört det där förut" är att du lär dig rimma mer. Försöker att inte ta första rimmet som t.ex. glömma/drömma, hjärta/smärta, mig/dig, försök rimma på bara vokalerna för då har du mer möjligheter att hitta rim som inte känns krystade och kanske till och med rimma mer stavelser t.ex. sinnesfrid/vinterliv.. men lycka till, hoppas jag hjälpt nåt & gaska upp dig det e fan sommar nu!
http://www.myspace.com/souldbeats