Johan - Mannen i periferin (Morfar)
Jag har gjort en text som är dedikerad till min morfar som förlorade sin fru (min mormor) för drygt ett år sen. Han är nu på ett ålderdomshem och jag har lite skuldkänslor över att jag aldrig träffar honom i princip så jag skrev en text i hans ära. "Kära Kari har avlidit" och det blir en chock i salen morfar är helt själv nu när frugan har gått i graven vad hände egentligen ikväll och vad händer imorgon ingen vet hur han känner sig för ingen känner honom ensamheten slår honom och nu är det han och djävulen ungarna har flyttat och vill ha mig på pensionärshem folk försvinner och blir till stjärnor på himlavalvet när prästen har sjungit slutversen på sista psalmen när kistluckan är stängd och kroppen ska jordsättas så känns det ledsamt för en gammal man att fortsätta leva livet utan kvinnan som fick kärlek på ringfingret och han numera bara kan träffa i form av minnesbilder ja, vad hände egentligen ikväll och vad händer imorgon ingen vet hur han känner sig för ingen känner honom men han söker kontakt och han vill att folk lägger sig i för nu är han mannen som glöms bort, mannen i periferin
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
|