Hatet äter upp mig (Dikt)
Halsband, pengar och smyckeskrin ensam och svag, ett Gatubarn på en anstalt eller lyxigt liv sneda blickar är vardagsmat Slavhandel utan slaveri Folk tar parti där dom tjänar som mest själva, bara jag. aldrig vi kapitalet är våran tids strävan och pest Hatet äter upp mig. kärleken dör dagen tar slut och världen förstörs Hatet äter upp mig. kärleken dör dagen tar slut och världen förstörs Aktier, pengar och kändisfester ensam - och taskigt ställt smutsigt befläckat människosläkte brända själar utan ansikte Kärlek finns inte på börsen hur mycket än du önskar och ber Öppna dig, slopa aktiekursen Titta på världen du glömt att se Hatet äter upp mig. kärleken dör dagen tar slut och världen förstörs Hatet äter upp mig. kärleken dör dagen tar slut och världen förstörs Krigstid, hatet bara eskalerar ensam, arg på samhället Livsstil, saker gör det lätt och leva Pengar eller öl på parkbänken Diktatur utan diktator, vi är dumma eller bara blinda barn krig kan aldrig stoppa krig Antingen själisk eller bara svag Hatet äter upp mig. kärleken dör dagen tar slut och världen förstörs Hatet äter upp mig. kärleken dör dagen tar slut och världen förstörs testade att skriva lite annorlunda... hoppas ni gillar, skriv gärna en komentar! frid!
http://www.myspace.com/souldbeats
|