En parad med oändliga charader [dikt]
bygger upp en parad med oändliga scharader med en fasad som alltid rasar efter ombytta roller och jag befarar att ett misstag gör jag vid varje nytt klockslag så jag bevarar så mycket jag kan från varje dag den onda andens andetag tog tag i mig i form av, ett torrt rökhav en vånda, omfamnade och stängde in mitt jag i ett slott spottade ner på mig tills jag var blöt av synder förfrös av en lös identitet vars mållöshet lös igenom och flykten från en betydelselös framtid blev en hel framtid flämtandes över alla misslyckade manövrar gömd i ett omvält tält där jag skräms av ljudet från ett ångvält som kommit för att hämta mig ett tåg som tågar iväg mot en okänd del av en orörd värld en förfärlig härlig färd som bär av genom himmel och hav försökte dränka sorgerna men fan dem flöt, till melodin från en sorglig flöjt regnet av tårar sårar solen som håvar tillbaka sina strålar i väntan på att vi dårar ska finna oss själva utan att skåla och utan att måla upp ett fattigt sken att bleka oss i under månen nu får det vara slut på självömkan och önskan om en lycklig ström av ömhet slut på det maniska sökandet av en ökande fruktbarhet i tomma öken och slut på jakten efter förhöjd nöjdhet i det förföljda träsket slutspelet där sitt alter ego står på altaret med det forna ordet som försvann i samband med samlevnad till varann
~~~War, Hate & Confusion~~~
|