I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dina ögon brännmärkte mig [Dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-05-25 07:58

Dina ögon brännmärkte mig [Dikt]

Beskrivning: Inakutellt, men kände för att skriva om något annat än kärlekstörst. Det var så det kändes då. Felicia heter egentligen något annat.


Din kropp har lämnat avtryck för det brister inom mig och tårarna rinner ner i knäna. Älskade Felicia du såg vår framtid lysa på himmelen innan du suddade ut varenda stjärna.

Du stal min tro i en spegelbild med rosor som ram runt ett trasigt motiv och hur jag än försöker kommer jag aldrig glömma att du knullade sönder mitt liv.

Älskling, min ryggrad är kall sen du skrev otrohet som synonym till verklighet. Och utanför mitt öppna fönster hör jag måsarnas skri och innanför sitter jag vaken och tänker på hur lång evig kärlek kan bli.

Jag sluter mina ögon så jag kan se sen knäpper jag mina händer så jag kan be.

Det är så lätt att dö i natt och hur mycket jag än jagar livet kommer lyckan aldrig ifatt, så snälla skjut mig i min benmärg när jag ändå aldrig mer kommer att leva livet i färg.

Kan du se hur det brister inom mig sen min själ gick ur led? Kan du fortfarande inte förstå att allt du gjorde mot mig var avtryck som sved?

Du knullade utan att älska när hjärtat längtade ut och därför blev vår kärlek bara en saga utan lyckligt slut.

fuck it...