Hjälp! del 2...
Del 1, tänkte att jag drar med den också: Hjälp, jag vet inte om jag vågar... Vågar tänka, vågar leva, vågar älskar, vågar mera Du är så fin när du är lycklig och ler, men allt låter bara klychigt och fel, jo det tycker jag med Snälla, kan inte detta vara ett underbart undantag? Jag tänker på dig, men vad tänker du? Jag gillar dig, jag gillar dig, men jag vågar inte Så jag skriver denna dikten med tårar på kinden Inte för att du sårat mig, men för rädslan av smärtan och att jag kan tänkas få älska nån som kan spränga mitt hjärta Jag svävar på moln och vägrar förstå att om man klättrar upp kommer man alltid falla ner Det kommer skära ett sår varje gång det händer Så om det händer, håll mitt hjärta hårt i dina händer Så snälla säg: Är det värt fallet att falla för dig? eller kommer jag få ta den sista dansen helt själv? Du förgyller min värld när jag stänger mina ögon Om jag var en näktergal skulle känslor bli till skönsång Hjälp, jag vet inte om jag vågar... Vågar tänka, vågar leva, vågar älskar, vågar mera Del 2: Jag avråds av mig själv att prata klarspråk men varje gång jag ser dig... Det är bra svårt att avstå Ditt leende är ett lyckopiller och din närhet en drog Saknaden är neråt-tjack och kärleken skär sår Jag blir blyg, saknar i smyg, hör dig prata och blir yr En sekund i livet man vill spara på, men bara fly Jag blir svartsjuk, vill bära dig runt min hals som halsduk men ändå bara se dig flyga fritt och le i lycka Jag är hjärntvättad och psykiskt instabil för Jag vill dö samtidigt som du får mig att känna mig bra Du gör mig splittrad och hel när du ger mig blickar och ler Jag vet inte om jag vågar och det var därför jag tittade ner Om det funnits plats hade jag skrivit allt på ett rosenblad men det var för litet och för skört för att skriva allt på Du är vägen till himmelriket och min domedag skapar sinnesfrid med knivar och taggtråd Men varför skriver jag detta undrar jag Jag är ju inte värd dig ändå och kommer aldrig bli Hjälp, jag vet inte om jag vågar... Vågar tänka, vågar leva, vågar älskar, vågar mera tankar, kritik, komentarer nånting.. skriv! tacktack! peace!
http://www.myspace.com/souldbeats
|