Joto - Tankar
Yo... slängde ihop en text om vårna värld å shit... läs den.. och lämna gärna en liten kommentar med kritik och så vidare... Vers: Det svävar tankar i mitt huvud dom förstör min hjärna// Jag tror att småbarn lyssnar på detta jag försöker att inte svära// Men jag vill få ut dom hemska tankarna och ändå fylla ett tomrum// Tankar som är fel det är tankar som har hamnat i fel forum// Kan man driva ut dom? Kan man få bort dom på nått sätt// Kan man få bort dom här och få tillbaka tankarna som var rätt// Man ska kunna skilja på rätt och fel vad som är en fläck och rent// Kunna skilja på starkt och klent Och kunna omvandla krig till fred// Det är ritualens sed att kunna göra saker för våran moder jord// Och bli inte lessen när vi är på platsen där våran forna broder stod// Och hans kvarlämnade släktklenod den har det absolut högsta värdet// Vi måste fixa ordning på våran planet sluta kriga och lägga ner svärden// Sluta slå varann, fixa mat till dom som inte har, till dom hungersnörda// Och om vi inte fixar det här, då blir hunger ännu en unges börda// Tänk på alla med Aids deras död är bestämd i förtid// Eller är det ödet, om det är så borde ödet inte få höra hit// Ref: Tankarna blir bara fler och fler, orkar inte se nå mer// Vi måste gör nått men vi kan inte bara ge och ge// Dom får be om det, Men jag tror inte hjälpa oss att se// Den verkliga glädjen av känslor kan få vem som helst att le// Tankarna måste bort om vi ska sova gott om nätterna// Vi måste uppfylla kraven ge mat till fattiga som fryser om händerna// Sova ute på gatan vad är det för liv? jo kolla mat i soptunnor// Öppna era ögon ser ni inte att även dom behöver finare stunder// Vers: Uppväxten den va på gatan i någon storstad i USA// Hans farsa va iväg skickad för att delta i kriget i irak// Så han var ensam och hade ingen att dela sina simpla måltider med// Skräp från papperskorgar i parker, det är sämre än "dåtiden" det// När han blev lite äldre träffa han sina första kompisar// Hans farsa hade dött i strid men nu hade han glömt sin far minsann// Så han börja sniffa lim, och råna en massa butiker// Han hade narkotika problem och han fick en sil om han höll utkik// Han var ju inte dörik han bodde ju trots allt överallt i storstan// Men en dag dog även han, han hade fått en spricka i Aortan// Han gick inte att rädda, så dom la ett vitt lakan över honom// Fast vem brydde sig? Han hade ju ingen som kunde sörja honom// Detta va en liten storytelling om hur det kan gå numera// Vi måste fixa världen även om hela jorden måste rekonstrueras// Så släng bort allt skit, få bort alla fögiftande föroreningar// Fast vi är på en bra väg på den punkten med våra förortssorteringar// Ref: Tankarna blir bara fler och fler, orkar inte se nå mer// Vi måste gör nått men vi kan inte bara ge och ge// Dom får be om det, Men jag tror inte hjälpa oss att se// Den verkliga glädjen av känslor kan få vem som helst att le// Tankarna måste bort om vi ska sova gott om nätterna// Vi måste uppfylla kraven ge mat till fattiga som fryser om händerna// Sova ute på gatan vad är det för liv? jo kolla mat i soptunnor// Öppna era ögon ser ni inte att även dom behöver finare stunder// peace...
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
|