I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag Ska Dansa Med Jesus Ikväll [Dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-04-16 01:29

Jag Ska Dansa Med Jesus Ikväll [Dikt]

Ensamheten är min arvedel och tvåsamhet min dröm och jag vill så gärna vara nära dig fast jag behöver sömn. Du är ett av alla dockansikten jag blöder av men du förstår inte vad jag menar för jag har alltid för höga krav.

Jag trodde kärlek som din var lätt att ta på, men varje gång jag kommer nära dig känns det som du måste gå.

Och Gud jag vet att jag aldrig kommer att förstå men jag har aldrig varit smart eller lärt mig hur man ska vara när man är två. Men har jag lärt mig vad ensam är så jag föreställer mig ibland att du är här.

Jag vågar inte hålla din hand fast jag vill, så skydda mina ögon och mitt bröst för det finns ingen här som kan värma mig när jag behöver tröst. Jag har hängt din ryggtavla på väggen så jag kan se den när jag vaknar, för efter sömnen på natten är det bilden av den jag saknar.

Att jag har dig är bara en illusion men jag behöver något nytt så mitt hjärta kan få en injektion. När jag tittar i min hand ser jag inte längre några spår och jag hatar att jag älskar mina minnen efter alla dessa år.

Ge mig en chans att leva eller en chans att dö för vad spelar det för roll när mitt hjärta alltid får stå sist i kö?

Snälla, ge mig nåt som känns i mitt huvud och mitt bröst för jag önskar så att någon en dag kan släcka min inre kärlekstörst. Jag vill ha dig mest av allt jag ser när himmelriket är så förvirrande vackert och alla ler.

Vi kunde varit ett men jag är inte ens halv för kärleken drar oss isär

och det är resultatet av kärleken jag aldrig lär.

fuck it...