Excentri - Mycket mer än så
- Tillägnad en speciell person . Ett huller om buller utav meningslösa ord som försöker beskriva förvirrad kärlek . Läs . Älska eller hata ? Excentri - Mycket mer än så ExcentriVers1: Har hjärtat fyllt av sorg och förstör en bättre tanke- När jag gråter bort min tid och ligger sömnlös efter natten- Kärleken var stor, men jag känner att den minskar nu- När skalet är så skört, att blodet börjat rinna ut- Jag vill inte se dej gråta, för jag dör utav plågan- För jag bleknar bort med vinden när jag börjar förlåta- I min värld är jag förtvivlad och i tanken blöder jag- För när jag vill ha din kärlek så är allt jag möter hat- Du tror att jag har tröttnat och tårar rullar nerför kinden- Men det har jag aldrig gjort och har ingen orsak till det- Kommer aldrig glömma dej och heller aldrig hur du log- För dina ögon ger mig glädje, som ingen annan gjort- Jag vill få dej att förstå men orden räcker inte till- Vill inte bilda skrift i blod för förlust av minnesbild- Du kallar mej för lyckan som om jag var livets glädje- Så finns inga ord för tacksamhet, som beskriver värdet- ExcentriRefrx2: Har bevikelsen i själen, men jag mister inget- Men jag är inte lycklig för att tårar inte rinner- För jag älskar dej inte, det är mycket mer än så- Och fast att tårar inte rinner så känns det ändå- ExcetriVers2: Du smälte mitt hjärta, men nu staplar jag på muren- För det kan inte vara kärleken, som hatar så uselt- Jag går i mörker om natten men vandrar motsols på dagen- Och när vägskälet siktas snubblar jag på trottoaren- Avstår ifrån spänning och väljer vägen efter känslan- Men börjar sakta vända håll när jag sedan känner längtan- Ser världen genom spegelglas som kvarstod sedan kriget- Så ökar hoppet betydligt allt eftersom jag skriver- Tog allting för givet, men jag älskar dig för den du är- Och fast att lyckan blev begraven så finns den ännu här- Jag var förvirrad ett tag och visste ej om jag gjort rätt- Och fast att själens glas var trasigt så torkade blodet- För när du var försvunnen, så var du min ända tanke- Men när du sökte mitt hjärta hade jag redan lämnat famnen- Det kan verka underligt, men har visat hur det ligger till- Men det kan inte förändras, om jag själv inte vill- ExcentriRefrx2: Har bevikelsen i själen, men jag mister inget- Men jag är inte lycklig för att tårar inte rinner- För jag älskar dej inte, det är mycket mer än så- Och fast att tårar inte rinner så känns det ändå-
Det finns inte tid till att ge upp!
|