n0xn - väntar [nåt]
väntar på en tid som egentligen inte existerar/ förstör mitt liv genom att försöka hitta frågor som inte har ett svar/ som jag sedan samlar i hjärnan, Letar efter kärnan/ tittar förblindad mot himmelen men ser ingen stjärna/ önskar mig En period med den jag älskar, som är total tidlös/ vill kunna vila på ditt bröst och få en mall av trygghet/ Men jag kommer nog aldrig kunna bli fri från mina tankar/ få styrkan att stanna, stå emot slag, utan att kunna ge tillbaka/ Önskar mig en natt då vi pratar tills vi ser solen lysa/ om hur man kan se livet från en meningsfullare sida/ vilsna ideer som lämnar ärr på min hjärna och mitt hjärta/ finns än grabb ,liten som en ärta på jorden, en av dem som älskar orden/ krävs ett hjärta av diamant och ögon djupa som en brant/ det är intressant, hur folk reagerar om man går emot strömmen/ gör sånt dem absolut inte föväntar sig, bryter trenden/ tar med säden dit man kommer och sedan sprider den, så varenda jävel bär på den/ Känns som om jag andas vakum, ett tomt rum som är fyllt med olika ord/ jag svor på att aldrig bry mig, att aldrig känna hat, aldrig rata/ utan se allt som underbart, Men det är inte lätt när man är på väg att brista/ bägarn rinner nog över en dag, och det kommer kännas som piskslag/
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
|