I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag ser stjärnor som lyser [dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-04-01 23:27

Jag ser stjärnor som lyser [dikt]

alltså, jag gick in här på lyricism och tänkte skriva en text, testa lite. har aldrig varit hajj på dikter, men här blev resultatet, personligen vet jag fan inte vad jag menar med nåt av det här, vet inte ens varför jag skrev som jag gjorde så jag frågade mig gode vän True och han gjorde klart för mig att detta är Spoken Word, så vassegoda :)

jag ser stjärnor som lyser, men vågar inte kolla för skenet förstör mina ögon, skenet gör mig blind, men ack, så vackert att jag måste kolla en gång till. Mitt hjärta är stulet, jag vet vem tjuven är men vill henne inget illa, jag stal ju trots allt hennes hjärta långt innan. Så himlen får leda mig, himlen får visa mig vägen tillbaka, för änglarna gråter tårarna när du försvinner, men ler åt dig när du kommer tillbaka. Kommer du tillbaka?
jag väntar, jag ska vänta om jag så blir gammal och rynkig, endast för att få se ditt ansikte en gång till, lika vacker som du alltid har varit, lika fin, och dina ögon de lyser fortfarande lika starkt, men nu så har jag förstått, du ville inte göra mig blind,
du ville bara se till att jag inte fick upp ögonen för någon annan

Rubriken ändrad av GAIA 02-04-2005 - 20:48

Mr. P