Militant Lingvistik- Bönfaller förståelse [Komik]
Med flaskan i handen försöker jag finna svaren ur korken Redlöst tillstånd, förblir det bortglömda barnet från storken Ödet på torken, tiden rinner iväg medan jag räknar timslag Simtag, mot oändligheten och gospelsången vid horisonten* Specialerbjudande på personligheter, masonit på gravsten Tar till mig allt, låter lagerkransen växa runt allas vår klarhet Från barnsben, försöker få en inblick i de vuxnas perspektiv Från ett stativ, där färgerna tvångsandas på en betongcanvas Bönfaller förståelse från något abstrakt.. Ödet, obeskrivlig skönhet som förblindar men upplevs vackert Livet uppges tappert, fågelskådning genom tidens åderlåtning Skymtande klockslag, som är dolt av oklarheten i minnestiden Tunga andetag, fylls av rofylldheten av sinnesfriden i gilijotinen Kärlek, lyckan innanför bröstkorgen växer starkare av famntag Anlag, för lingvist som skriver texter om förälskade för älskade För jag, jag kan lysa upp andras vardag, samtidigt vara ensam Tid existerar inte, då den skygge alltid väntar på att bli lämnad Bönfaller förståelse från något abstrakt.. Tro, välsignar mitt liv som drunknar i dopvattnet brevid närmaste Som vid min sida, har spikat upp mig på korset i all välmening Livet som anpassat sig med tiden under en gemensam nämnare Omfamna mitt kors, vända andra kinden till, finna tröst i kärleken Nyfiken på världshaven, vattnet över huvudet, djupet i själsgraven Bortsett från vägvalen, förblir det inlåsta spädbarnet i väderkvarnen Hoppet, det sista som övergav mig fast det första som svek mig Övergiven, blind och vilsen i en omoralisk sanning som vred sig ..Bönfaller förståelse från livet.. *Recyclat rim
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
|