Sunt förnuft - min första text av denna typ Detta är då den första texten av detta slag jag skrivit... Skrivit lite låtar innan, prosa och poesi... Ge gärna kritik! be kind:P ".Sunt förnuft." Jag rimmar och räknar på mina fingrar/ dina timmar kvar är ett par som mina ringar/ Finns det ingen stylish kvar i världen?/ Folk klär ju fan ut sig med bilpläden/ Är så jävla trött på folk som snackar bullshit/ Ska berätta nåt för dig, så, place you ass, sit/ Livet fuckar oss hårt så va redo med din support/ annars e det lätt du får en psykos/ Denna sanning kan man inte bara fly/ Även om et är jävligt bekvämt att göra sig en ny/ Sitta och smöga på jojjen, denna härliga toyen/ Men akta dig och betänk dina ideal/ Så jävla lätt att hamna på en special/ Med det menas dit tröstpundarna åker/ När dom inte längre blir belåten/ Man skall ha respekt för substanser som finns/ Inte bara testa allt hej vilt, för va e de som vinns/ Stå på dig mot trycket så det inte blir för mycket/ Nedvärderar absolut inte droger i denna text/ Tvärtom älskar detta gudomliga meck/ Snackar om sunt förnuft och respekt/ Man måste ha nått i huvudet; intellekt/ Alla vet hur det ibland slutar, man måste tänka på hur man brukar/ Ha rätt anledningar till sitt puffande/ Lätt att bli nån som bara går luffandes/ Är du nere och vill göra en verklighetsflykt/ Då borde du prova hos psykologen på nytt/ Detta är medel som förstärker dina sinnen/ Man borde bara ta det när man är glad på timmen/ Samla ett gäng och ligga i en stor fin säng/ Flumma, le och snacka när alla e riktigt bäng/ Hoppas mitt budskap når fram och ni ställer er frågan/ Mina texter är till för att väcka den där lilla lågan/ Peace, love, unity and respect... //QefNature Hm ja give some response. Är de helt värdelöst?