Queff - Säger inget som redan sagts.txt
jag undrar, känner ni skam? ingen vågar nämna mitt namn// hiphopen började dö, samtidigt som dess legender försvann// för många får för mycket ljus, Sverige lyses upp av tomtebloss// blir bigheaded av "bra kritik" som består utav kompisprops// det är abstrakt och fucked up, du gråter för att du låter som ingen vill// Folk skriver "mina låtar" och länkar till trådar i lyricism// VAD ÄRE SOM HÄNDER?! Det är inte kärlek jag känner,// för jag hör fan ingen skillnad på "Right thurr" och "Spicegirls"..// Dogge har blivit Sveriges sockertopp, ursäkta mig men vilken idiot// mr cool har blivit lika populärt som pokemon och pickachu// Det finns en hel del spelningar i sverige, det är ett som är säkert// men publiken sviker, sitter hemma och väntar på att videon ska läcka ut på nätet// Jag kan hålla med, för många dåliga rappare släpper material// men om du vill att nån ska släppa nått alls, så se till att köpa det du tycker är bra// för många gör det för sakens skull, jag gör det för känslan// jag är det sista hoppet i en döende genre som kallas svensk rap//
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
|