Queff - När jag blir stor.txt
VERS1 när jag blir stor.. hmm. vad vill jag bli? folk vill kanske arbeta och leva sina vanliga liv men det vill inte jag. jag tänker längre än så sluta gymnasiumet, sen kanske ligga i sängen nått år och ta det lugnt sen, du vet ett sabbatsår jag får nog raska på, om jag ska kunna ta studenten det är krångligt med poäng och sånt, men jag tror nog att jag klarar det, jag vill ju faktiskt få en sån där rolig hatt REFF många vill jobba på skansen, andra som kakbagare några blir brandmän, nästan alla blir a-lagare många vill bli en kändisstropp hänga på stureplan du kanske vill bli tennisproffs? kanske i USA? eller är du en riktigt hiphopare? "jag ska bli slacker" för att din pappa just köpt dig en bil och du fått gratis försäkring? det spelar ingen roll, men i och för sig alla ska vi bli nånting vare sig vi vill det eller ej VERS2 kanske får leva livet dag för dag i nån lagerlokal kanske gifter dig, en bortkastad romans bakom nån kassa nånstans nån kanske blir försäkrare, någon kanske mäklare men erkänn, det hade vart kul om du blivit lärare! du kanske får dina 15minuter, hamnar i feta rubriker kanske får leva med spriten, förevigt förstenad i tiden men gör som du vill! skit i vad andra tänker! äh dom flesta av er blir nog kvar här och läser varandras texter REFF vissa vill jobba på skansen, andra som kakbagare några blir brandmän och vissa blir a-lagare många vill bli en kändisstropp hänga på stureplan du kanske vill bli tennisproffs? kanske i USA? eller är du en riktigt hiphopare? "jag ska bli slacker" för att din pappa just köpt dig en bil och du fått gratis försäkring? det spelar ingen roll, men i och för sig alla ska vi bli nånting vare sig vi vill det eller ej VERS3 vissa får allting serverat, på ett glittrande fat vissa läser vidare några år, försiktigt och bra nån kanske blir aktivist, kedjar fast sig och skriker frågan är: hur många av er kommer bli fascist poliser? andra söker lyckan utomlands och försöker smuggla in knark jag tycker det är synd om folk när dom blir vuxna för snabbt folk tänker på yrken & växxa upp, & missar chansen du kanske vill bli VD, men när jag blir stor då ska jag vinna Farmen
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
|