Vänskap/Falskhet
ända sen jag var liten har jag kallat er för vänner/ Men när det gäller egen vinning så är det mig ni inte känner7 utan tvekan så visste jag att du var min sanna broder/ trodde till o med att vi hade samma moder/ hur kan du säga ord som får en flod i mig av smärta att flöda/ Som en snabb vass pil somfår mitt hjärta att blöda/ Ska du inte stå vid min sida när det är vått o tort/ När vädret ärmörkt kallt regningt grått o hårt/ du är väldigt ödmjuk när du talar med massa tjejer/ men mot en nära vän som jag kan detbli vassa grejjer/ lägg ner falskheten o dina två ansikten/ som är anledningen till att jag skriver den här dikten/ Jag vet att du kan säga saker om jag inte alls vet/ jävligt oshysst kan du va o fylld med falskhet/ du är inte nummer ett tro inte du har rätt/ ingen kommer tycka om dej de du gör är inte fett/ Akta dig från att såra folk med ditt vassa finger/ Du kan förlora en person somaldrig mer ringer/ till brudar har ni snobbstil kavaj kanske till o me läder/ Men ja får inte hänga på om jag har hip hop kläder/ ref: Ibland blir man så arg att man vill skjuta ut krut/ Ta bort den där masken för att jagvet hur du ser ut/ du kan förlora bravänner som kanske aldrig kommer tillbaka/ varför beter du dig såhär är det våld du vill smaka/ Öppnar skrivblocket med pennan i min hand/ Ilskan tänder lågor och i mitt hjärta finns en brand/ Beskriver noggrant alla dessa olika känslor/ Om hur onödiga saker kan förändra onödiga människor/ Men i ett stenhårt hjärta finns inget medlidande/ Ska ja ge en diss till vänskap o bara skita i detta stridandet/ Eller är du tvungen att kalla mig det ja inte vil att du ska nämna/ Som kan bränna/ Jag vill bara att du ska känna/ hur folk förändrar efter att har varit tajta som klister/ Steg för steg slits hjärtat isönder och tårarna brister/ Du skapar glädje genom att trycka nerär du tuff o ball/ Du kanfå folk att le på andra sätt utan att vara känslokall/ När du inte kan du gö motsånd och sjunker ner i sanden/ Så ska en vän inte sträcka fram en hand han ska sträcka fram armen/ och pånatten om du går o inte känner dig trygg/ Såska en vän om han är med dig alltid backa din rygg/ till exempelnär trubbel anländer och tiden är inne/ ska ska han inte vara en av dom som bara försvinner/ Kommenter gärna, Bra, dåligt? Personligen så är jag faktiskt onöjd :(
They Say I Walk Around Like I Got An S On My Chest/ Naa That's An Semi-Auto And A Vest On My Chest/
|