I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Så jävla trött på alla svensons!

Vår Hiphop - Graffiti

2011-10-19 17:55

Så jävla trött på alla svensons!

Sjukt trött på svensson som inte förstår skillnaden mellan graffiti och klotter.....
Tags och målningar är inte klotter! men små ungar som skriver en massa skit på tågstationer osv. det e klotter!

Blev samling på skolan med rektorn och nå jävla "klotter team" som stod och snacka om "klotter" problemen och hur mkt det kosta kommunen osv... Då de såg någon trend med att det ökat....

För står inte vad felet är med att alla gråa betong väggar får lite färg?(inte tågen heller för den delen)

Det är ju bara en jävla princip sak att väggarna ska vara gråa.....

Groupie

2011-10-19 18:36
Däremot kostar det ju kommunen lika mycket oavsett om det är "graffiti" eller "klotter". Likaså är det skadegörelse oavsett om det är "graffiti" eller "klotter".

Men, jag gillar graffiti så det var inget hat inblandat i detta inlägg!

2011-10-19 19:45
Men på tåg och speciellt på betongväggar och godståg ser jag det inte som skadegörelse, speciellt inte om det e snyggt gjort! Sen så tags kan va skadegörelse, men beror på var.... Det e ju inte precis någon som tvingar de ta bort...

Där jag inte tycker man ska måla är kyrkor och privathus!

2011-10-19 19:53
Undrar hur många sådana här trådar man läst efter 10 år på Whoa?
Intressepenisen hårdnar!

2011-10-19 20:31
HAHA har varken målat eller haft whoa i 10år så.... och har inte haft whoa lika länge som jag vart intresserad av graffiti heller.....

2011-10-19 23:49
gåru i 6an lr bree, graff 4 liiiifeeee!!!!!!!!!!!!!!!! yeeaaah

Skaffa dig lite vett.
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2011-10-20 03:27
Ja vad ska man säga, framtidens graffitielit är här nu.
all 'bout the bluntrap

2011-10-20 09:05
RIP Whoa. Detta var nådastöten.
Sfinxen.

2011-10-25 18:29
vet inte vad jag ska skriva..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-26 05:52
Spoys: Tänk på en färg du verkligen stör dig på. Tänk om alla betongväggar och tåg skulle vara målade i den färgen. Tänk om det var en grupp personer som olagligt målade dessa väggar/tåg i den färgen. Skulle det störa dig?

Du kommer antagligen svara nej, av princip. Men då har du inte tänkt på en tillräckligt störande färg. Jag personligen har inget mot graffiti, men där har du ett gammalt hederligt mot argument iaf. Lycka nu till med kampanjandet.
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Manager

2011-10-26 09:15
Jag kan faktiskt inte komma på en störande färg. Ok, jag skulle inte vilja ha chockrosa väggar hemma, men färgen skulle inte störa mig utomhus på en vägg eller hundra.

Vem störs av en färg? Och varför?
Redline!

2011-10-26 20:09
han menar att du hade sett likadant på det hela(principen) om en person hade gjort så mot dig som när du lägger en piece t.ex.

I deras värld är det endast förstörelse och kladd precis som DU personligen ser över en betongvägg målad i en färg du genuint hatar.

sumn like dat..
Think of a colour you've never seen.

2011-10-26 21:27
Det här har man aldrig sett förut.
en 12-årig graffitielit ska förklara skillnaden mellan klotter och gräffhittih genom > säga att en vacker färgpiece är graffiti > och försöker såga andra 12-åriga fjortisklottrare > skriva en historia från sitt långa erfarna undergroundliv.
 BLÅ LINJEN

2011-10-27 08:13
Men på tåg och speciellt på betongväggar och godståg ser jag det inte som skadegörelse, speciellt inte om det e snyggt gjort! Sen så tags kan va skadegörelse, men beror på var.... Det e ju inte precis någon som tvingar de ta bort...

Där jag inte tycker man ska måla är kyrkor och privathus!

Hade du ägt ett tågbolag och inte gillat graffiti så hade du sett det som skadegörelse!
Dock målar jag själv så håller med dig till en viss del men man måste vara realist och kunna se saker från båda sidorna! Låt dig inte påverkas måla och håll käft istället!

2011-10-28 12:04
Världens äldsta samtalsämne..
Que sera, sera.

2011-10-30 14:13
Själv blir jag trött på alla fjunisar som gapar om att graffiti är snyggt och klotter fult vad dessa ointligenta människor ej fattar är att tags är grundstommen inom graffiti ,