I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

målade över banksy

Vår Hiphop - Graffiti

Redaktionen

2011-07-17 17:04

målade över banksy

http://www.svd.se/kultur/kant-banksyverk-malades-over_6325904.svd

Ett tidigt graffitiverk av konstnären Banksy, som länge prytt en byggnad i Bristol i England, har målats över. Det var ingen som hade berättat för den nya hyresgästen att målningen var något värd, skriver Jyllandsposten.

Hyresgästen Saeed Ahmed från det muslimska centret hade aldrig hört om gatukonstnären. Han trodde att Banksys målning, som föreställde en gorilla med rosa mask, var vanligt klotter. Enligt en konservator, som uttalar sig i The Bristol Evening Post, kan konstverket räddas - men det kommer att ta tid och kosta pengar.

namaste

2011-07-17 20:08
Hyresgäst eller hyresvärd?

I utgångspunkt så är det ju absolut "vanligt" klotter sen att det är av någon som lyckats slå igenom i det allmänna rummet o tjänat miljoner spelar väl ingen roll så länge han inte gått in på ett museum o spittat (buffat) en tavla??

Också ett exempel på alla svensson jävla dubbelmoral, blir så irriterad!
drx fr brxx...

2011-07-18 21:54
haha det är väl förfan skadegörelse ändå..
Hade picasso klottrat ner mitt hus hade jag ändå målat över det.

Manager

2011-07-19 07:01
Trams. Olaglig konst SKA målas över och inte bevaras.

seven7: Jag hade sålt huset för löjligt mycket pengar.
Redline!

2011-07-19 09:59
The Bristol Evening Post, kan konstverket räddas - men det kommer att ta tid och kosta pengar.

Ring Banksy och han gör en ny :D
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-07-19 22:43
Dr.Octagon haha sant hade kanske tjänat så pass bra att jag kunde skaffat nytt större hus med större garage också haha ;)

2011-07-19 23:50
eller hur, "KAN RÄDDAS MEN KOMMER KOSTA O TAR TID" nu ska alltså vanliga muppar betala för att få tillbaka skadegörelse samtidigt som dom hatar den??
drx fr brxx...

2011-07-24 11:38
Jag tror de flesta, absolut de flesta människorna inte har den blekaste vem banksy är.

Ägde jag byggnaden hade jag spittat den direkt, bara för att lixom.
Äger dig som staten

2011-07-28 21:58
Fuck sellout bitch, Banksy!

2011-08-02 23:54

Jag vet inte vad man ska säga, ett konstverk är ju ett konstverk, och snubben i fråga ville ju uppenbarligen ha en ren vägg, så han målade över den. Good for him.

Och om man nu ska tycka det var synd så får man väl tycka det, men håller man på i den här branschen så vet man också att ytorna sällan är ens egna, och ens verk oftast är väldigt temporära.

Synd för värdet på huset minskade, om han nu tänkte sälja den till nån konstsamlare, dom verkar kunna lägga hur mycket pengar som hellst på allt hippt och "groovy"...

Brought to you by Carl's Jr

2011-08-07 21:24
Varför behöver de tvunget påpeka att Saheed kommer "från det muslimska centret"?

2011-08-07 22:59
det är ju bara köra över skiten. han får så mycket betalt när han säljer sig så han kan behöva stimuleras till att komma ner på jorden igen

2011-08-17 16:56
Wikileaks

byggnaden som banksy klottrat på hör till det muslimska centret i fråga.
Tu m'emmerdes!
Skivsamlare

2011-08-17 18:30
Team Robbo!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-08-18 00:17
Håller med Inok!!!! Filmen var riktigt grym!!
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?