Eskilstuna graffiti /street butik
Hey. Har planer på att öppna en graffiti/hiphop/street butik någonstans i eskilstuna och undrar om de finns något intresse och marknad för de? Vad vill ni isåfall se för produkte r och märken i butiken?Tacksam för seriösa svar.. (Inlägget ändrat av Legoland 2011-07-03 16:53:18)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
äntligen en butik nära mig, vill se burkar i bra kvalité och märken, inte för dyra priser på markers. Vad de gäller kläder så har ju topstreetwear bra kläder men inte så mycket för brudar så gärna mer street/hiphop kläder för brudar i alla möjliga storlekar
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Vore grymt! håller med överstående helt. Jag skulle tro att det finns marknad för det i etuna och alla närliggande förorter
härligt. Nu är ju bara frågan vad för märken folk är intresserade av..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill se montana och diversa andra burkar som inte är avsedda för graffiti till bra pris, så klart även markers. Jag skulle tro att det skulle finnas folk som handlade i Eskilstuna.
Det är inte klottret som kostar, det är saneringen.
detta berör inte mig men kan säga att molotow är de bästa ni kan köpa för att marknaden ska hållas i takt, mycket chrome och coversall i 600ml och sen så mycket premium (molotow belton) som ni kan, görna lite andra burkar också men FÖR GUDS SKULL KÖP INTE IRONLAK! fungerar i bra väder men sak du måla på vintern så fungerar dom inte
Vill dock inte bara se chrome, gärna flaskor med färg också men håller me OHW Molotow absolut inte ironlak.
amen grabbs, ja e ju föfan writer själv, nu var ju tänker mer på märken på allt, inte bara cans o markers..
vet inte hur många som kollar tråden, men iaf.. dom flesta investerare tycker affärsidén verkar intressant men nu är de bara banken som ska övertalas. håll tummarna ;)
Håller tummarna!
Det är inte klottret som kostar, det är saneringen.
Ett tips är, förutom att få igång butiken så försök fixa internet sida så snabbt som möjligt. Lycka till och berätta hur de har gått!
nali : Allt är klart, det är bara pengarna som saknas.. Men har du 173k över så är jag mer än tacksammm om du skulle vilja låna ut dom :)
GulBil tyvär kan jag inte låna dig så mycket pengar men kan du inte ta ett lån från banken?
haha. Synd :p vet inte än, har nytt möte med dom på torsdag. så nu blir de att finslipa affärsplanen o presentationen.
Fan nu blev jag intresserad. Men märken på kläder skulle jag vilja se något liknande: Adidas, eckö, galago wear, WESC, fred perry, SNEAKERS (adidas, reebok, nike) , kepsar, främst mycket tischor och tröjor. + molotow/mtn. Så skulle min drömaffär se ut iallafall, tror det skulle slå asbra. Lycka till och hoppas vi ses i etuna!!!
Satsa på MTN 94! Bästa cansen på marknaden och det finns ingen riktig återförsäljare av dom i sverige än... http://henxs.com/product/215/mtn-94-400ml.html
GulBil eftersom du känner mig så bra och för att jag är grym så kan jag få en massa rabatt i din affär? =) Nej men se till att skriva här vad banken sa.
kennybarfighter : tack för de första riktiga svaret.. Nu är de ju bara hålla tummarna :)
sådärja.. Idag var besöket med banken, men de gick inte riktigt som planerat.. Ett stort NEJ! Men efter lite diskutioner så fick jag ett KOM TILLBAKS IGEN NÄR PLANERINGEN ÄR HELT KLAR. Så nu är allt uppskjutet några månader..
Håller tummarna för er
tack tack.. ne nu blir de säkert en bombing runda som tröst :)
Låter spännande! Bor långt från E-tuna, men då man är uppe där med jämna mellanrum så skulle det vara kul med en sådan affär. Märken på burkar är egentligen skit samma, allt med färg i funkar. På kläder hade jag gärna sett carhartt, adidas, ecko, obey osv osv. Gärna utbud av diverse accessoarer som klockor, kepsar osv osv. Var inte rädda för att ha kläder i olika skrikande färger. Lycka till!
Satan vad kul! Bor själv här och skulle villja se en fin butik här! Så kämpa på! Du kan ju kolla andra sidor på vad de säljer och vilket som solt mest.
självklart soft, men jag ber dig ha någon sort åldersgräns! finns så jävla mycket toys här och det enda som gör att dom inte kör så mycket är för att dom har svårt att få tag i cans.
Sjävklart kommer de vara äldersgräns på cans, markers.. osv.. O det är inte pga av att de finns toys utan för att jag ska slippa problem om personerna man säljer till torskar..
finns en facebook grupp som heter eskilstuna graffiti. tror du får bättre hjälp där än på whoa
Jo, de vet jag.. men eftersom jag själv är målare o känd av både polis o andra målare så försöker vara så anonym som möjligt..
Det låter som du inte har någon affärsplan. Är detta din marknadsundersökning? Highlights har väl monopol på montana black och gold så vitt jag vet. 173k tror jag knappast att det skulle kosta. Är det med hyra inräknat för lokalen också? t.ex. elkostnader och andra drivkostnader. Hur mycket har du planerat? Det låter som en dröm just nu. Man går inte till banken om man är oförberedd. Dumt att ta en lån på en sån lös marknad. Skicka ett PM om du vill ha tips och hjälp.
Sfinxen.
Affärsplaen, men själva uppstaren med alla kostnader inräknade är 173k..
Graffare
2011-12-25 17:24
Nu var det så att jag vet att om du öppnar en butik i e-tuna så kommer du tjäna helvetes me cash. Jag känner nån som känner rätt många som känner rätt många som är ute o målar varje dag, och är bland e-tunas största :) Jag är ofta i e-tuna själv och det skulle vara bra med en butik med bra priser, tyska Montana och molotow är graffitimärkena du ska satsa på. Klädmärken vet jag inte så mycket om men topstreetwear har rätt sköna märken som inte är deras egna liksom, lycka till!
.BeosCrew. V-ås! Det är inte graffitin som kostar det är buffningen!
mögelosten , dock finns det inte så mycke cash att tjäna när det gäller burkar... man måste sälja en heldel för att få ihop till en normal månadslön...
Planerna ligger på is pga privata problem..
OM du skulle slå slag i verket i framtiden, kommer det då att gå att beställa över internet? Ser gärna molotow produkter för övrigt. (ursäkta om jag upprepar någon fråga eller något som någon tidigares skrivit i tråden, för slö för att läsa igenom allt.) bless
Que sera, sera.
Mitt tips nu om din butik öppnas är att sälja Mtn 94 burkar till vettiga priser, samt ordna med fraktbolag och internetorder.
Återförsäljare finns i danmark
http://le-fix.dk/shop/cms-cms-shops.html.html Samt Molotow burnerchrome och coversall burkarna så hade du nog haft en skottsäker sprayburks försäljning.
Försök förhandla med olika fraktbolag där du isf kan erbjuda näst intilll gratis frakt.
Det kan du tjäna mycket på samt gärna olika betalningsmetoder som Dibs payment, paypal och klarna finans.
Ta inte dyraste lokalen i stan utom hitta nått lite avsides och jobba dig upp till rätt ställe. Förhandla med allt när det gäller inköp, försök gärna med snyfft historier som ung och dålig ekonomi där du försöker skapa nya jobb åt ungdomar osv osv.
När du väl har öppnat så se till att kämpa, det är inget glid med egen butik och det är enbart ett fåtal som lyckas. Försök också att snacka med banken att du säljer produkter som är svåra att få tag på och du levererar med bra priser etc.
Att konkuransen inte är svår.
ja hur går det? det är bara snack som vanligt.. och 94orna suger
nej.
Hört att man kan beställa Blacks för ca 25 spänn om man beställer minst 300st från deras fabrik i Tyskland. Det kanske skulle vara något, eller?
skulle ju vara nice att veta vilka dessa "graffare" som hade tänkt öppna butiken är..
nej.
montanaburken Kan säga att det ej stämmer då HL har rättigheterna här i Sverige för att sälja till andra butiker som vill sälja det märket i vårat land. samma sak gäller Montana hardcore.
filipolos Sluta ljug nu. Highlights har endast distribution över det stulna TYSKA Montana varumärket i Sverige. dvs, har jag tänkt starta en butik som säljer TYSKA Montana så måste jag beställa genom Highlights och kan därför inte beställa direkt från fabriken. SPANSKA Montana (MTNMTN) kan vem som helst beställa till sin butik i daxläget av Le Fix i Danmark då dom står för distributionen för dom butiker i Sverige som vill sälja SPANSKA Montana. Punkt.
chesskids Bara för att tillrätta visa dig så är det KR Distributi?on som har rättigheterna (HL) är bara ett namn. Sen värkar du vara sjukt dålig på att läsa, då jag skrev att du måste gå igenom KR Distribution (HL) för att kunna sälja tyska montana, Vi säger så här: ifall hl får köpa burkarna för 15kr/st så får du köpa burkarna för 23kr/st det innebär att KR Distribution får in pengar av dig när du köper ex 300burkar. Du kan då inte köpa DIREKT av fabriken. exakt samma sak gäller det spanska montana. Du kan ju annars fråga Peter Johansen ifall han gör det här som välgörenhet eller för att han ska kunna få lön av det.
filipolos Är du på riktigt? Det var du som börja skriva att man var tvungen att beställa genom HL!?!? Jag är fullt medveten om att KR distribution är det igentliga bolagsnamnet.
I ditt första inlägg skrev du så här;
Filipolos Kan säga att det ej stämmer då HL har rättigheterna här i Sverige för att sälja till andra butiker som vill sälja det märket i vårat land.samma sak gäller Montana hardcore .Du skriver alltså att man måste beställa Montana Hardcore genom HL som du igentligen menar KR Distribution.
Du verkar ju va helt jävla kass på att läsa då du upprepar mitt inlägg tidigare;
ChessKids Highlights har endast distribution över det stulna TYSKA Montana varumärket i Sverige. dvs, har jag tänkt starta en butik som säljer TYSKA Montana så måste jag beställa genom Highlights och kan därför inte beställa direkt från fabriken filipolos Vi säger så här: ifall hl får köpa burkarna för 15kr/st så får du köpa burkarna för 23kr/st det innebär att KR Distribution får in pengar av dig när du köper ex 300burkar.Du kan då inte köpa DIREKT av fabriken. exakt samma sak gäller det spanska montana. Du upprepar det jag skrev i mitt första inlägg och sen upprepar du dig själv att Spanska Montana måste beställas genom KR Distribution
Redan i mitt första inlägg skrev jag även;
ChessKids SPANSKA Montana (MTNMTN) kan vem som helst beställa till sin butik i daxläget av Le Fix i Danmark då dom står för distributionen för dom butiker i Sverige som vill sälja SPANSKA Montana.Varför skulle Peter Johannsen göra det av välgörenhet?
Tjena alla.
Vill bara klargöra några små saker.
Kr Distribution är agenter för Montana Cans (Tyskland). Det innebär att vi tar hand om alla orders, tar hand om eventuella frågor och ser till att flyter på här i Sverige! Sprayburkarna skickas direkt från Tyskland!
Under Kr Distribution som bolag finns också Highlights butikerna men de har ingen med agenturen att göra!
Är ni intresserade av sälja Montana Black, White eller Gold så kontakta:
[email protected] Respekt!
¨Planderna på att öppna butik i eskilstuna är nerlagda då enlite längre semester på väntande anstalt kommer bli längre en vad som planerats. Men hoppas på att någon annan i Eskilstuna är intresserad av att öppna butik så ärt de bara slänga iväg ett PM så kan den nuvarande afäärsplanen kankse skickas. Peace Out