En laglig dag - en film av oss
Nu för tiden så ser vi bara snabbspolande graffiti klipp med något av den tyngsta hiphopen man kan gräva fram. Inte att det är något fel med det men vi tänkte vara lite nyskapande och göra en lite mer annorlunda graffiti film. Vi fick tillgången till några lagliga väggar och vi fick låna lite filmprylar och gjorde en film av hur vi gick tillväga under dagen. Vi vill gärna ha kritik för att kunna utveckla våra kommande videor. http://www.youtube.com/watch?v=QuwJKMefLyg
Ser döchill ut! Hehe, snygg graff' också! =)
"Näe, nu målar jag bara lagligt." "Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?" "Jo, det var jag igår."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tyckte att den var sjukt skön!!!fortsätt ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
själv finner jag inget nöjje av att se några kids rolla en laglig vägg o göra något fult på den. inte ens om Zappo/Cazter/Nug etc hade jag tyckt det varit intressant, det handlar om att LEVA, därför tågfilmer är det som gäller. sen är alll graff intressant över lag typ väggar/tåg/bilar/bombing etc.. o btw, jag tycker inte alls att filmerna som kommer ut nuförtiden innehåller den "tyngsta hiphopen", ge exempel ?Ink-Crew_Äholm ovanligt att du tyckte det, du gillar allt som är epa. det är för att du är epa.
Producent
2011-05-10 11:44
tycker trapboy tar i lite, oftast blir ju de lagliga målningarna snyggast. och konsten är ju det viktigaste av allt? vad gäller hiphop i graffiti film brukar det vara max 20% hiphop i filmerna, rästen brukar vara typ electro med trummor som går dubbla tempot!
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
för många är det garanterat inte konsten som är allt, själv vill jag ha både konst och en nypa revolt kanske för att det får mig att fortfarande känna mig ung ;) typiskt svenson för mig, lagom är alltid bäst. Någonting jag tycker är lustigt är att många newbees vill synas i film, i tidningar m.m oavsett hur kass man än är, fan när jag började ville man inte synas förens man byggt upp iallafall basic cancontrol :) det går utför för dagens kids ;)
http://www.graffitiforum.se <- Party!
Btwmusic P18 Det spelar ingen roll hur lagligt det är om du är t. ex toy o målar, du kan stå där i 100 dagar o det kommer inte bli bra, men övning ger färdighet som det heter.. ¨ ja gillar ALL graff, illegal som illegalt så länge det är nice men ja föredrar illegalt för graffiti handlar om spridning på gatan.. man ska köra allt som går att köra!!
Trapboy att du pallar... P.S; om man lyssnar på engelska lektionerna i skolan så bör man fatta att illegal och "illegalt" är samma sak? tror du ha lite syftningsfel, dyslexi ?
Trevlig filmsnutt. Solsken, måleri och trevligt sällskap = Good feeling. Ser bra ut, fortsätt så.
jelly för många är det garanterat inte konsten som är allt Konstigt nog förstår inte vissa personer detta, från båda hållen - och måste istället dividera om huruvida man som legal målare anser att illegala utövare är puckon (och vice versa) istället för att bara konstatera det faktum att nästan alla kommer aldrig måla av samma anledning.
InkCrew_epa_toy Det ska stå illegal som legal, skrev fel fattar du väl? (ja gillar ALL graff står det om du läser) försök tänka logiskt istället för o hitta fel. Om du vill leka språkproffessor kan jag redan nu säga att det skrivs "engelsklektioner" inte säääääääskrivs "engelska lektionerna ".... Men det här handlar om graff nu, inte om vem som stavar rätt...
Asså klippningen var ju inte helt oproffsig och musiksättningen var bra, detta ligger stilmässigt i framkant bland trenderna. Bra íde med hur han gjorde sprickorna, alltid kul att få ta del av nåns trixigheter. MEN det räcker inte. Testa samma idé men filma ett udda mission istället för nån graffidyllisk sommarstuga, då kommer det bli bra. Eller iaf försök filma någon och berätta mer om dom eller deras personliga approach. Det handlar visserligen om att leva och härja, men det framgår bra genom bilderna. Låt nån snacka om varför graffiti är viktigt för dom i en kvart och kondensera ner det till en minut, det borde ge en rätt bra historia att väva in i actionfotona. 2 öre till den diskussionen.
Jag hatar internet.
Trapboy Om man inte är en riktig jävla tratt bör man bli bättre efter '100' dagars målande.
"Näe, nu målar jag bara lagligt." "Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?" "Jo, det var jag igår."
bättre möjligtvis, men inte bra.
graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
Producent
2011-05-13 20:34
om det hade varit exact samma film fast det hade stått wufc hade ingen dissat filmen =)
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
Btwmusic P18 okej? det bygger du på typ dig själv, dina vänner och toysen på F.back & whoa.... inte fan håller Riktiga writers på o avgudar kända crews som man gjorde när man var liten.. okej när ma var 13-17 en helt annan sak men ju mer man kört, ju äldre man blir slutar man tänka i sånna toybanor...
Filmen börjar roligt och det känns som att det ska hända nåt kul men sen blir det segt eftersom inget intressant händer förutom toy-graffiti och det är ju inte så roligt att kolla på. Det var säkert en rolig dag för er dock. Fortsätt skissa och öva upp lite teknik på sprayandet...
Producent
2011-05-15 15:27
trapboy, tror inte du riktigt förstog poängen med det jag skrev, så läs igen!
Skit i alla pajasar som alltid ska se ner på saker som folk gör osv, toy graffiti? jag tyckte det såg hyffsat ok ut, om det nu är så toyig graffiti så kan väl sveriges halva tåg scen lägga av också, eller nej jag glömmde bara för det är ett tåg så får det se ut som bajs och dom flesta tycker det är så jävla ''bra'' endå big up wobb, kul video!
Producent
2011-05-17 12:58
bra v0lvo! någon vettig menniska här iallfall!
V0lv0 Med "toy" menar jag helt enkelt "nybörjare" eller "inte så erfaren målare". Graffiti måste verkligen inte vara på tåg men det är skillnad på att göra en ful piece på ett tåg på några minuter och att göra en ful piece på ett lagligt plank i flera timmar med korvgrillningspauser.
Tyckte faktiskt det mesta levererade bra.. både målandet o filmen! riktigt "feel good" känsla. Tycker inte filmen signalerar "toy" någonstans, tror nog många här är både avundsjuka och kallar dem toy's pga deras ålder samt "skills". Inte direkt min favorit stil osv men tekniken och färgkombinationen funkade bra och grabbarna levererade. Hoppas på att få se lite mer!
Ja, jag är avundsjuk. Du har rätt.
V0lv0 Inte fan i min bektantskapkrets tycker man om panels bara för det är panels utan jag och dom jag umgås med kollar på kvalitén . Jag spanar hellre in en vägg av låt oss säga Reson än en tubpanel av han "Gold". Däremot kollar jag hellre på en tubpanel av Reson än en VÄGG av Reson. hajjaru min poäng.. men obs! väggar intresserar mig jättemycket också!! folk som BARA kör en typ av sak(typ bara vägg. eller bara tåg) e inte roligt heller, det ska va ALLT.
Riktig nice film som får en att längta som fan till sommaren. Keep it up!
Trapboy: Vad bra gubben! burden: ja självklart skiljer det mellan att måla på ett tåg mot en laglig vägg, menar bara att det är nästan för ofta folk klagar på tiden och kör ihop en snabb målning med krom och svart sedan klagar på tiden, jag har inget emot snabba halv uffiga målningar, men oftast ska det klagas på tid osv, folk inser väl inte att dom helt enkelt inte kan måla bättre på just den tiden.
om man bara målar tåg och väggar äre inte ens kul juh!:( det ska vara ALLT, typ som highlights gör det, fett äkta affär med äkta burkar och äkta montana bombing flow-penna. som jag och mina polare typ.
graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
Producent
2011-05-23 18:47
haha :D
Det märks att ingen här hajjar vad jag pratar om, men skulle jag säga vad jag skriver skulle ni slicka mig i arslet precis som alla andra. Människor är sååå äckliga...