I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"klotter" register

Vår Hiphop - Graffiti

2011-04-28 14:44

"klotter" register

yo

jag undrar, ar det sa att polisen fotar och samlar info om en tag-crew,
och blir man sedan gripen sa har dom sparat alla tags och vart du har gjort dom- och drar som slutsats att det ar du.. sen blir du botfalld for hela historiken typ?..
hur kan detta funka?

peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-28 14:47
din efterblivna lilla toy denna frågan har besvarats 1000 gånger på diverse forum sök lite FÖRFASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASASN

2011-04-28 15:06
Jo, de baxar dina graffitiprylar, du blir bötfälld på allt (typ 300tusen minst) och sen blir det livstids fängelse.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-04-28 17:23
ahha jag alska era spontant-hetsiga kommentarer, utan nagot javla vett alls..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-28 19:57
Målar du i ängelholm så är det nog inte så stor chans att du äns åker fast :'-) Rör dig in mot helsingborg istället.

2011-04-28 20:44
asså jag är inte paranoid för att åka dit, utan det är bara en fundering kring det här registret som jag undrat över..
kmr nog bli mkt hbg i sommar, halmstad också :D

2011-04-28 21:40
tooooooooooooy

2011-04-28 22:56
Till er där uppe som verkar sakna vett i huvudet, ta och lugna ner er.

för det första dom som svarar med tooooy och överdriver hela saken brukar ligga på samma gräns som toys iallafall då någon som har målat länge vet att alla inte är bra från början och att man säkert ställde sig precis sånna här'na frågor för några år sedan.

Svar på din fråga: Det är olika från stad till stad och polis till polis. Att dom fotar graffiti och tags osv. vad jag vet är det lite mer USA-aktigt då polisen är hårdare där och vill få fast så många som möjligt. Många av mina polare från US har blivit hämtade för att förhöras och se bilder på just dessa grejer. Dom nekade till allt och polisen hade inga bevis så det blev inget.

(en rolig fail: en av dom målade med en snut eller en polis som var mer klädd som en ghetto typ och han visste att min polare målade så dom började snacka och drog ut på kvällen och målade. Snuten kunde måla såklart om nu ingen förstod det... det roliga i det hela var att när dom väl målade fanns inga andra snutar där så när dom tog in han på förhör hade dom inga bevis...)

det som är vanligt i Sverige är väll att du blir gripen (inte arresterad). Du går på förhör, dom försöker lista ut vem mer som du känner målar osv. Är du minderårig så kommer SOC dit och dina föräldrar. Du kommer fortsätta träffa soc i några månader fram över isf... och du kommer få betala böter som någon där uppe sa.

Är du 18+ så blir det böter, kan även bli fängelse i några månader beroende på.

Om snuten samlar eller inte samlar på det graffiti målare gör är olika från stad till stad
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-04-29 00:06
man tackar så himla mycket för vettig och välskriven information :)
det borde finnas mer folk som du Nali!

2011-04-29 07:11
nali är du över 20 brukar du ofta bli arresterrad ca 12 till 24 timmar godnatt
Dra åt helvete

2011-04-29 12:31
i Sverige får polisen inte provocera fram brott,
dina "vänner" i usa hade åkt för det, då det är ett spaningsjobb.
Buket fick samma metod, han åkte på nått år på kåken.

Slutsats: De måste ha bevis till varje tag du dragit, Det bästa du kan säga är att tagen du skriver är ett crew som innehåller många personer. Så du kan aldrig veta om det var du eller dem som drog den tagen.

2011-04-29 15:03
Ink: inga problem några på denna sida måste väll ha vett iallafall

CSG: Tack, var inte säker på den delen så vågade inte skriva något

KB: för det första är det vänner inte ''vänner'' då vi känner varandra på riktigt och har gjort det i flera år och även träffats en hel del. Sen undrar jag även om snuten i sverige tar dig. Självklart skulle jag också neka eller säga att vi var fler men om han får reda på sanningen så att säga, får man ett högre/längre straff då eller är det saksamma?
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid