I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Samma tag legalt och illegalt?

Vår Hiphop - Graffiti

2011-04-12 16:36

Samma tag legalt och illegalt?

Hej
Jag har funderat på en grej, flera writers, som tex Ikaroz, kör utställningar och målar på legala väggar, samtidigt som de har bombat rejält genom åren och är antagligen fortfarande ute och bombar, och de använder samma tag som de gör på saker de säljer och visar upp.
Är inte detta en jävla risk? Kan inte farbror blå komma och plocka in hur lätt som helst?

2011-04-12 18:43
skadegörelse preskriberas väldigt fort om vi säger så......
Dra åt helvete

2011-04-12 20:24
Det ska till mycket för att polisen ens ska bry sig om enskilda målare och dom flesta som kör den här "halvöppna" stilen är ju definitivt inte på någon most wanted-list hursomhelst.
Såklart så måste "målare gone konstnärer" ibland fortfarande köra nån olaglig vägg, dra nån tag på nån jalusi eller köra nån panel om dom har polare som har koll på tider (för att behålla streetcred) men det brukar ju knappast bli så pass mycket att någon polis kommer att börja utreda någonting...

2011-04-12 20:49
Nuff said.

Preskiberas på 2½ år, och dom som kör utställningar är inte direkt toppen av näringskedjan.. Sen krävs det saker som BEVIS eller VITTNEN för en fällande dom i Hovrätten. (Dvs när man överklagat från dom i tingsrätt, där det ofta räcker med indicier i många fall..)

2011-04-12 22:09
Menar inte i första hand att han bomba förut utan mest att om han fortfarande är aktiv. För om snuten gör husis så tar dom ju skisser som bevis att man kör den tagen, och om man gör utställningar med det är har ju snuten redan "bevis" framme? Även om det inte är det starkaste beviset jag vet. Men isåfall skulle ju han lika gärna kunna stå och skrika mitt på söder att det är han..?

2011-04-13 13:22
e ikaros fortf. aktiv olagligt? vart då????????????
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-13 14:35
Ser ibland tags av honom i Malmö.
Hatin' on crews.

2011-04-13 14:48
nya???
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-14 08:57
Man kan ju faktiskt vara aktiv även om man inte springer runt i varenda liten stad i sverige :) finns flera sätt att vara aktiv på.
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-04-14 13:58
många anser ju att de e aktiva writers även fast de bara pisar fames. okej de e väl aktiva famewriters isf. men de lever inte upp till de vad graffitin egentligen handlar om tycker jag. det är inget fel att endast måla fames MEN om man kacklar o pratar o försöker framstå sig själv som en "aaa jag kör fett aktivit" då ere LUGN NU!!! på den personen..

Olik vet va ja menar han e trött på föredettingar som sitter hemma o pratar.
när jag själv e 30 å+ kanske jag inte heller sprejar ner illegala saker..vi får se..

2011-04-20 15:53
Fortsätter på denna tråd istället för att starta ny.
Jag har precis flyttat till en ny stad som är halvstor, och min tag är nästan likadan som en av de mest aktiva i stan, och hans crew är nog det ett av de största.
Vi säger att hans tag är Sparky och min är Sparkie. Det är ju fortfarande inte samma tag även fast de låter ungefär likadant, och min tag är fortfarande lite "toyish" så den har inte så mycket stil.
Men ni som har lite mer experience än mig, tycker ni jag ska byta tag?

2011-04-20 22:39
Ja, du ska byta tag.

2011-04-20 23:24
Okej.