I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor till målare för en uppsats.

Vår Hiphop - Graffiti

   

2011-01-24 10:36

Frågor till målare för en uppsats.

Jag håller på med en uppsats i skolan och skulle verkligen uppskatta om någon vill ta sig tid till att besvara mina frågor.

Uppsatsen behandlar graffiti, dess historia, begrepp/uttryck samt varför man håller på med det.
Vill ni figurera med namn,tag eller vara anonym så skriv med det. (Jag har inget behov av att veta namn eller tag, det är därför helt upp till dig om du vill att det ska finnas med i uppsatsen som källhänvisning och på tack sidan).

Jag har ganska bråttom eftersom uppsatsen egentligen ska vara klar idag, så snabba svar uppskattas.

Jag vänder min till dom av er som är över 20år.


En bild jag har fått av att läsa på olika forum och kommentarer till diverse tidningsartiklar är att många verkar ha en bild av att en graffitimålare är 15-20 år,socialt utstött och är man äldre än detta så är man arbetslös och går på socialbidrag.
Delar ni min tolkning av hur många ser på målare?
Finns det någon grund i dessa påståenden?

Frågorna markerade med ** lägger jag stor vikt vid då dom ska hjälpa till att svara på min frågeställning.

Frågor.

Ålder:
När kom intresset för graffiti?
När började du måla?
Har du något budskap när du målar?
Ökar eller minskar olaglig graffiti om det finns lagliga väggar?
**Varför målar du olagligt?
**Varför fortsätter du?
Vad för konsekvenser har ditt målande medfört?
Har det varit värt det?

Svara direkt i tråden, via pm eller till [email protected]