I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kobra kannorna

Vår Hiphop - Graffiti

2010-12-16 17:16

Kobra kannorna

Hej jag fick hem min order igår och testade kobra kannorna som nu kommit till sverige
och lär säga att dom var sjukt prisvärda & täckte riktigt bra !

2010-12-16 17:34
fatcap slutade sälja dom för att de var för mycket knas med dom... kanske har dom blivit bättre, någon som kört med dom när fatcap sålde dom och vet om de e samma??

2010-12-16 18:54
Fick hem min beställning också idag. har dock inte provat dom så mycket än men jag tycker dom verkar bra av det lilla jag provat. Mjuk ventil vilket resulterar till regulering för högt och lågt tryck. Matt färg vilket jag gillar och bra täckförmåga.
Påminner lite om molotows burkar men som sagt måste prova dom lite mer.
Prisvärda iaf.

2011-01-09 04:25
Bra burkar, körde med dem förra veckan, kanon värda 30kr/st.
Kobra kromen täcker bra med och så är det ingen kula i sig heller. DOCK täcker inte deras big black blöt krom.
BBBBBBBB

2011-01-09 23:08
Deras vanliga svarta täcker iaf blöt krom.

2011-04-22 14:11
Finns det fler åsikter om dessa burkarna? Funderar på att beställa men vill gärna höra fler kommentera dom.

Är dom lika Montana Black burkarna eller skiljer dom sig mycket åt från dom?

2011-04-22 20:42
Beror på vad du målar med kobra. Men om det gäller att måla snabbt så föredrar jag kobra. Väldigt speciell burk och prisvärd ja! 30 kronor burken är den utan tvekan värd. Har aldrig haft något problem med dessa burkar! Kan bara tala gott om denna burk.

2011-04-23 16:58
Låter fint! Har beställt några för någon dag sen, får man se om dom är bra men oavsett så är dom iallafall BILLIGA!
ÖLK - SNEL

2011-04-28 14:47
Har både stått och pillat på fames och bombat med dessa. Gillar dessa riktigt mycket, gäller bara att veta vilka caps du sätter på (Tar du en softcap så blir det riktigt soft tryck, mer high-fat så blir det självklart högt/hårt tryck med grym täckningsförmåga).

2011-04-28 18:47
gäller bara att veta vilka caps du sätter på (Tar du en softcap så blir det riktigt soft tryck, mer high-fat så blir det självklart högt/hårt tryck med grym täckningsförmåga).

Oook. Så du menar att om man sätter på en fatcap så blir det ett brett streck och en skinnycap blir det ett smalt.
Jag fattar helt enkelt inte. Hur ska jag veta vilken cap jag ska sätta på burken=?

2011-05-03 21:20
Med andra ord funkar burken både för snabba jobb och vid pill-jobb..
Caps (Munstycken) justerar trycket på färgen och hur stort/brett färgen kommer ut. Dessa caps har ett system: lvl 1 - tunn linje, lvl2 - lite bredare än 1, lvl5 bredast möjliga. Softcaps har en tendens att täcka lite sämre men drar inte så mycket färg ur burken, tvärt om med fat.
Ett tips är att du köper flera olika caps och testar dig fram. Caps är lite som en hook på en hockeyklubba. Alla har sin personliga favorit/favoriter.