I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har tjusningen med graffiti försvunnit?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2010-09-13 00:47

Har tjusningen med graffiti försvunnit?

Hej på er.

Ska väll börja med att berätta att jag själv inte målar längre, eller målar och målar, jag bombade/klottrade mestadels när jag var i farten för ett par år sedan. Men som rubriken lyder så undrar jag: Tycker ni att tjusningen med att måla och se/uppleva graffiti sakta men säkert börjar avta? Personligen tycker jag det. Känns som att det mesta redan har gjorts osv.Internet tycker jag har förstört mycket av graffitiscenen.
Man kan jämföra lite med musik,film osv. Många kanske inte håller med men jag tycker internet och lätttillgänligheten har förstört mycket. Allt finns ju på nätet liksom. Hur kul är det? Man uppskattar inte saker på samma sätt som innan internet blev något de allra flesta använder.

Jag kanske låter väldigt pessimistisk men graff känns inte lika "inne" och intressant längre. Nu sitter väll alla "hardcore"-graffare där hemma och tänker: Vad är det där för mongo? Graffiti will never die!!. Eller är det så att man börjar bli gammal kanske? De som nyligen börjat måla och fått upp ögonen för graffiti kanske inte alls håller med? Nu är jag ju inte själv värsta gamla räven på 35+ eller nåt sånt men jag känner så här ändå. Storhetsperioden för graffiti har väll redan varit liksom? Vad tycker ni som varit med ända sen det begav sig för graffitin i Sverige? Uppskattar ni och känner samma tjusning med det som förr?

För mig känns hela graffitiscenen som ett avslutat kapitel typ.