I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffitin's Heliga Bibel

Vår Hiphop - Graffiti

2010-06-13 04:11

Graffitin's Heliga Bibel

Vad skulle NI tycka om en bok, med dom störtsta, äldsta, och bästa graffarnas EGNA skisser i? En bok som gått runt som ett par gamla skor, i en stor familj, från bror till bror, syster till syster? Som dom har fått göra vad dom vill i? Vad skulle ni tycka om "Graffitin's Heliga Bibel?

Bara ärliga och seriösa svar. Dom som inte gör det. Kommer att få skylla sig själv, med massa andra människor, på sidor i "Graffitin's Heliga Bibel".

Jag undrar vad ni tycker...

Fred

Kuken Hammarby!

2010-06-13 04:23
Glömde tillägga ...

Vad skulle ni betala för att få den?
Kuken Hammarby!

2010-06-13 10:33
skulle vara kul och bläddra i, men skulle nog aldrig betala en krona för en bok med graffiti i, allra minst med en massa halvrisiga oldschool skisser.
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2010-06-13 10:42
Tror många skulle vara intreserade utav detta vilket pris som den skulle vara värd hänger ju till 100% på vilka som är med och vilken kvalitet det är på den, softcover, hardcover, papperskvalite, fullfärg etc.

Men pratar vi svenska målare eller över hela världen, det tråkiga är nog att det kommer inehålla de mest kända och inte de bästa då det förr fanns extremt duktiga målare/skissare som aldrig sågs ute.

men lite mer info om projektet skulle klart vara intresant.

Från vilka år pratar vi? sent 70tal och frammåt eller?

-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2010-06-13 11:29
most gay ever
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-13 11:47
mm jätteheligt att betala för o se massa avdankade noones oldschoolksisser.
Plocka fram seens fotoalbum från 70 - 80talet och gör en bok av alla hans gamla tåg since day one istället, så kanske folk blir intresserade.

2010-06-13 18:03
Har dem inte redan gjort liknande "projekt" i NY? Det vill säga skicka runt en blackbook som passats vidare som en gammal trasig vante tills den återfunnit den första ägaren? Om inte alla dessa "äldsta", "bästa", "Största" målare känner varandra finns ju en överväldigande chans att den kommer bort på vägen dock. Om du inte själv ser till att den byter ägare det vill säga.

Är inte säker på vad du fiskar efter men om du menar att göra en bok som ska ges ut för försäljning (vilket jag tror du menar) så visst. Det kan nog funka, OM det är bra kvalité, men jag tror inte den kommer sticka ut så särskilt på marknaden då liknande saker finns.

I dagens läge tycker jag dessutom att "häftigheten" och "mystiken" kring de nu "stora" målarna är ganska borta. Det var häftigt förut för dem som var störst då var också dem som var först att göra det och dem var ganska ensamma om det. Nu i dagens läge är det inte lika självklart vem som är bäst längre. Det finns folk som är bra, visst. Det finns folk som syns mer än andra också men dem är sällan "bäst". Det finns helt enkelt för många klottrare, även i ett litet land som Sverige, för att man ska få en bra översikt och kunna rangordna.

Exakt vad för målare hade du tänkt dig? Droppa några namn..

2010-06-14 22:05
haha en bok med seen måste ju vara det tråkigaste någonsin, snacka om enformigt. men ja det är sant som du säger, folk skulle nog vara intresserade av det, sorgligt nog.

2010-06-14 22:10
för övrigt är jag sveriges bästa målare, bara så du vet illsnidig.

2010-06-15 02:47
daanneh

Mm. vad bra då kan "håll_käften" göra en bok om bara dig då. Perfekt.

2010-06-15 12:16
beror helt på hur bra han pröjsar alltså...

2010-06-15 15:29
och ytterligare ett försök till seriös tråd på whoa spårar ur efter mindre än 10 kommentarer ... .. sigh..
-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2010-06-15 15:37
buhu

2010-06-18 01:54
yardfeeling Haha exakt som vanligt här, synd att allt fuckas hella tiden bara för någon skrivit någon skit kommentar så hoppar alla bara in o fuckar upp!!.

Skulle det vara bilder på tåg målningar från svenska 80! och skisser av målare som kört från 90-93 och down till 80 igen skulle jag betala runt 300kr och upp till 400kr om den inte finns i nån bokhandel=).