I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-05-20 22:35

Historier!

Tjenare!

Tänkte att droppa en tråd som handlar om sköna kvällar när ni har varit ute och bombat/målat . Alltså nu menar jag inte när ni körde en tag på ett träd i något fame. Utan när ni har varit ute och har fått upp riktigt mycket tags/t.ups/målningar , kanske lite knas historier osv. Och skriv nu så att man fattar gott folk , så att man får en bild i huvudet hur stället ni är på och hur resultatet ser ut.

Kan själv berätta en liten godnatt saga för er.

Det var en härlig sommar kväll 2009 , klockan var cirka halv 3 på natten och man hade nyss softat på en strand med sina polare och knäckt ett par öl . Det var relativt varmt ute och hade nyss ringt en polare för att höra om han ville med och köra en målning eller något. Han svarade ja , och mötte upp mig vid ett bostadsområde 10 minuter efter samtalet jag hade med honom. Vi drog oss ner mot Centrum för att kolla ifall vi hittade något schyst att lira på. Efter någon kvart hittade vi en barack som stod vid ett par lägenheter som hölls på att renoveras. Vi bestämde oss för att köra en varsin throw-up med gul fyll och mörk blåa lines. Vi var ungefär klara med fyllen samtidigt och började dra outlines med plötsligt hör vi att en bil är i närheten och kör relativt fort. Jag säger " Tror du att det är snuten ? " till min polare med en låg ton . När han ska precis svara ser jag en polisman springa rakt emot oss och jag säger " SHIT , ainaknas ainaknas...." Vi springer iväg som ett par galningar och medans vi springer börjar min polare att Wave:a ett ett par byggnader. Efter 10 minuter var vi långt borta ifrån polisen och pustade ut . Jag säger " Haha jävla idiot att wave:a husen när polisen var bakom oss ". Han säger " Haha rööjjj mannen rööjjj ". Vi båda skrattar och bestämmer för att dra hem till honom för att sova .

Typ sådana historier menar jag , är faktiskt kul att läsa när folk har haft jävligt roliga kvällar. Peace.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-22 21:22
kan la dra en historia, jag å en polare va ute och racka cans i en liten småstad i västsverige(vart säger jag inte) alla bensinmackar va dock knas, men vi gick in i en 3 minuter från centralen(klockan var kanske 16:20) som va hyffsat chill, vi fick med oss 2 kråm, 1 svart och en vit can, när vi gick ut så gick vi fram kanske 300 meter och plötsligt fick jag syn på ett tåg av typen x12, jag gick fram och såg att det stog mitt på centralen, men jag och min polare stog där helt ensamma. jag va as taggad på att lira men ändå lite små nojjig, min polare ville inte alls måla så han hållde knas, jag hoppade ner från perrongen och skissade upp en hyffsat stor, började fylla i men plötsligt började det spöregna, men det tänkte jag inte på, men när jag skulle highlighta och köra seconds med den vita så började det drippa som fan men tyckte de va skitsamma, så jag signade och tog upp kameran för att ta bild när jag plötsligt hör min polare skrika mitt namn och de låter som om det är knas så jag springer upp längre bort på perrongen, och ser då att chaffören till tåget just håller på att låsa upp tågdörren, och det tyckte vi va lite småkul eftersom att hon hade en glad överaskning...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor

2012-02-25 16:41
Jag var hemma, hittade en flow.

Så jag gick ut och testa flowen, lade en tag här och där, och jag hörde en flygplan.

Fan vilken nojja jag fick slängde flowen och alla mina kläder som var bevis och sprang hem.
http://radio.imperioh2.cl/

2012-03-09 18:02
Kan berätta en kort liten skit grej då.

Jag och en polare hade bestämt oss för att spendera en dag i en mindre stadsdel. Vi taggade och polarn la upp en piece medans jag höll knas. Jag ville såklart också måla och han kände till stadsdelen så vi rörde oss mot centrum(:et) Där under en ganska stor väg låg det en tåg tunnel. Vi bestämde oss för att slänga upp ngt där. Centrum låg precis bredvid fast man såg inte tunneln därifrån. Han skulle köra en char, jag skulle köra bokstäver så det blev en prodd. Vi skissade, fyllde, drog linjer, seconds, highlights osv. Målningrna blev klara utan ngra som helst problem med tåg elr sånt. Inte ett ända tåg hade dykt upp. Men så när jag skulle rätta till mina linjer så hörde men ca 10 meter bakom sig 3-4 tut. Vi hade inte hört tåget komma förnst det var en 15 meter ifrån oss. Eftersom jag inte var sådan erfaren målare så fick jag ju panik. Jag började packa cansen, eftersom jag visste att dom brukade ringa när dom ser graffare. Min kompis tog det relativt lugnt och knäppte kort osv. Sedan gick vi en bit längs men en stor väg, där vi såg en vägg vid spåret. (Man kunde se spåret, väggen från vägen utan problem. Så vi sprang över rälsen, taggade väggen och skulle precis dra då vi hörde bommarna stängas längre bort och dedär plinget. Jag tänkte "inte nu igen" å ville först inte gå över spåret ifall tåget kom. Då tänkte jag ofc inte på att förarn kanske var samma (vilket det visade sig vara) men man överlevde den dagen också. Såg dock ngra Securitas bilar i närheten sedan men en del tags vart det efter också!
Forza Brynäs!

2012-03-30 07:48
putt
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2012-03-30 17:09
hehe skön tråd

2012-04-29 03:44
Skiten hände runt tidigt 2010 om jag inte har fel.

Vi var ett par polare som bestämde oss för att vi skulle in och ta några bira i stan efter ett förkrök och sjävlklart bomba lite på vägen.
Hela sträckan från polarn till stan gick felfritt, vi anländer i T-centralen och börjar strutta ner mot kungsträdgården, liten tag här liten tag där.
Innan vi kommer till krogen säger den ena att han behöver ta ut pengar, så vi stannar till vid bankomaten (Swedbank bankomaterna precis utanför NK) 2 av polarna bestämmer sig för att gå i förväg till krogen för att ställa sig i kö medans vi andra väntar på polarn.

Helt plötsligt får den ena en snilleblixt och drar upp sin jävla flow och går lös precis bredvid bankomaterna medans folk titta och vi andra stod och chilla, vi sa inget, och helt plötsligt tvärnitar en piké-buss kanske 10cm ifrån mig och en annan, vi droppar våra flows på störten under bussen, polarn kubbar som en jävla gepard, dörren flyger upp och farbror blå rusar efter, snuten fattar inte att vi är i grupp och skriker till oss att stänga piké-bussens dörr, full rulle iväg.
Vi skyndar lite smått ner till Max och tar en burgare när de som ställt sig i kön till krogen ringer och säger att de sett polarn kuta med snut efter sig.
Det hade regnat och medans de stod i kön hade de tydligen sett han halka till som fan och dratta på arslet, snuten hoppa på honom på dirren och piké-bussen anlände och 1 till hade hoppat på honom.

Polisen misstänkte aldrig oss andra och vi fick en skön krogrunda.