I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stickers som lever lite längre?

Vår Hiphop - Graffiti

2010-03-16 03:19

Stickers som lever lite längre?

Få höra, vad gör ni för att era stickers ska sitta så länge som möjligt - bortsett från det uppenbara att placera dem högt och svåråtkomligt. Mina funderingar går kring om det inte finns någon bra "smet/klister/jadajada" som man kan smäcka på klisterlappen så att den blir lite tåligare? Dels så det står emot väder och vind och dels blir lite mer stryktåligt mot mänskliga naglar och liknande.
Det är givetvis inte aktuellt med något som är för omständligt att applicera för i slutet av dagen är en sticker bara en sticker. Har funderat kring detta ett tag utan att hittat någon egen hållbar lösning, men sen är det inte mitt expertområde heller.

Tack på förhand.

2010-03-16 03:21
Har inte testat själv, men klarlack på sprayburk borde nästan fungera.
Vila i frid Daniel ! 091030

2010-03-16 13:59
Japp,funkar klockrent
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2010-03-16 14:00
den är ingen ide att smeta på skit på dom.. om du vill ha gryma grejer, får du köpa stickers från t.ex usa.. ut och leta på internet
deras hello my name is är bättre än montana hello my name is som vi har i sverige!
peace

ps.. wheat paste är bättre än stickers
http://www.fotolog.com/onlyfreights

2010-03-16 15:57
Ska testa klarlack då, låter som det kanske kan funka.

onlyfreights

Vet att montanas "hello my name is" är skit. Men jag gör främst egna sticker och skriver ut på vanliga klisterpapper, klipper till dem själv osv. Det papperet är ju inte gjort för att sitta ute så det försvinner ganska snabbt - ibland är det borta dagen efter till och med om det varit dåligt väder. I och för sig skulle man väll kunna hitta nått fancy företag som tryckte upp det åt en ordentligt, men det känns inte lika "äkta";)

2010-03-16 18:34
jag kør
tapetklister
papper
pensla på med tapetklister øver pappret
tadaa! sitter som berg om ytan var jæmn och torr.
seriøst också, har stickers sen 06 som sitter på det sættet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-16 19:58
chana_masala P21

Tapetklister, låter som det kan vara bättre än klarlack, men borde inte stickerna i sig kunna bli rätt fula utav ett tjockt lager tapetklister över sig? Alltså att det sabbar färgen eller nått, blir så blöta att dem blir genomskinliga? Eller är det knappt märkbart kanske? Fan, tapetklister känns som the shit nu när du säger det.

2010-03-16 21:01
jag har ju skrivit ut från datorn, så færgen sabbas inte så værst.
køp tapetklister på øb typ, 5 liter før 80 spænn haha!
jag tycker inte det mærks så værst mycket skillnad på just sjælva pappret. runt om ær det ju kladd men vem bryr sig, enklaste, bæsta och billigaste sættet vad jag kommit fram till. om du kikar mig fotolog ser du mina stickers dær. uppsatta på det sættet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.