Redaktionen
2010-02-03 02:15
Wholecar linje 19
2 st wholecars i färg sågs rulla förbi Vällingby påväg mot Hässelby runt 23.55.. TRE och VSN, signat Bst, 40's, Y2K, Grattis Jim!
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Jäklar vad det rullar wholecars nu då, riktigt kul och höra!
oj då o allt på gröna me =)
skit ska skit ha !! ..
och allt av samma gäng mä! =D big up!
whoa är inte en community, det är en livstil.
Fan vad de ligger i, soft!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej klodder, om du vart med och gjort dem, eller känner dem som gjort dem, och frågat, och de sagt att det var ok, så behöver du inte bry dig om mitt inlägg, men annars: Du lär ju inte va riktigt funtad, lägga upp folks onemans på ett jävla graffitiforum där 80% av användarna är runt 15 års åldern är bara helt jävla sjukt. Fan va jag hatar när folk gör sånt här.... Hade hellre sett dessa utomordentliga prylar i en jävla tidning ist för ett jävla halvdassigt mobilkort, och det sjukaste av allt, det är att du kommer att få props för att du gjort det här, visserligen av några 15åringar som är dumma i huvudet, med vissa undantag för äldre personer som är dumma i huvudet förstås..... Jag vet inte, jag kanske överreagerar, har inte käkat på 9 timmar, men i skrivande stund känns det som att jag inte gör det.... peace
fuckincrackhead ingen har tvingat dig att kolla på fotona eller är jag helt ute och cyklar ??
Stående uttryck keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen
FETA!
”Att klottra olagligt är egoistiskt - man förstör egendom och det kostar skattebetalarna pengar." Det säger graffitimålaren Karl Valve.
Fuckingcrack ditt namn är så coolt att jag inte vågar skriva det nästan. Inte jag som la upp dem på nätet, bara en tidsfråga innan dem skulle ligga här så... Jag hittade dem på flashback så klaga där om du vill, man målar för att synas eller är jag helt borta? Ps. gå och ät annars kommer du inte må så bra Ds.
aaa tjena
Men ni vet väl att fuckingcrack är internetpolis och bestämmer över allas bilder,daah.. Fan gå o lägg dig, om bilderna redan är ute på nätet så kan du aldrig stoppa de, kul med lite bst, köttar på som vanligt, efter ett litet uppehåll verkar det som :)
Jag bestämmer inte över alla bilder, allt jag försökte påpeka var att det är fan respektlöst gjort, men det kanske man inte fattar om man klipper kanske en eller två panels per år och lägger upp det på flogen för att få respekt av andra toys....
Varför blir du då så sur på den som la upp bilderna, de fanns ju redan på en annan sida och han la upp de här ? Då klipper jag hellre två st per år och leker cool framför andras tooys (känner du dig träffad kanske ) än att sitta och få damp för att någon lägger upp bilder, som redan cirkulerar på internet, sen vad som är rätt är ju en annan sak,
fresh inte varje dag man ser sånt bigupp!
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Fan va jag hatar när folk gör sånt här.... Hade hellre sett dessa utomordentliga prylar i en jävla tidning ist för ett jävla halvdassigt mobilkort , och det sjukaste av allt, det är att du kommer att få props för att du gjort det här, visserligen av några 15åringar som är dumma i huvudet, med vissa undantag för äldre personer som är dumma i huvudet förstås..... Personligen tycker jag att det är väldigt oväsentligt vart man man ser bilderna. Men kan ju tycka att det är lite surt om man ska behöva köpa tidningar för att se panels..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gäller även wc.s
AK Jag skulle inte påstå att jag vart sur på honom, jag förstod bara inte hur man resonerar när man lägger upp bilderna här, sen kan jag säkert ha uttryckt mig lite väl hårt kanske, men det är inte så mycket att göra åt nu.. Och att de fanns på en annan sida hör väl inte ens hit igentligen? Att uttrycka sig så är ju lite som om jag hade kört in en till 747a i ena huset i new york bara för att ett redan hade kört in i skiten....typ.... Jag tycker att det är skrämmande att folk inte tar sig ut och kollar rull i verkliga livet, utan att de sitter och skriker efter bilder på internet. Se ett rull på riktigt är aldrig lika fett som att se det i verkliga livet. Sen kan folk gnälla om att man inte bor i stockholm eller vart fan man nu bor, men då kan man köpa en tidning, fast det går väl inte för sig att stödja några goa gubbar med en femtilapp när man kan få skiten gratis..... Det var allt för mig, vill du nåt mer så kan vi ta det via pm ist för att sitta och uppa en tråd som enligt mig borde skrotas.. Peace out.........
fuckincrackhead : bry dig om dina egna bilder istället för andras, den som fottar har rätt att göra vad han vill med bilden, vill du inte synas så måla inte saker som alla ser. hade du lakat ur lika mycket om bilden kommit upp på någon känd målares fotolog eller motsvarande sida? fan att toysen får se dessa riktiga saker gör ju förhoppningsvis att de bli inspirerade och försöker bli lika bra, vi har alla varit toys någon gång.
------------------------------- Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se
ps. håller dock med dig om att kidsen borde gå ut i verkligheten istället.
------------------------------- Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se
Internet förstör verkligen dagens graffmags, stod och kollade i en riktigt fet tidning förut...döm om min förvåning när jag hade sett dom flesta målningarna på nätet redan...riktigt trist faktiskt, kommer ihåg dom gamla dagarna när man köpte en tidning eller två och sen när man var hemma för att gå på muggen och crapa så läste man dom nya magsen samtidigt...inte så lite mysigt he he he, med andra ord internet förstör graffitin idag helt klart...peace
okej om man säger så här då, skall man helt förbjuda postande utav graffitibilder på Internet? eller skall bara den "dåliga"/"mindre populära" graffen finnas på nätet? Många har idag inte råd att köpa varenda tidning som finns eller bor inte i närheten av graffiti skall dessa inte ges möjligheten att se detta underbara fenomen? jag ser det bara som egoistiskt att inte unna andra att se publikt tillgänglig konst/vandalism eller vad ni vill kalla det. Skall tidningen swegraff gör med förbjudas för att den är gratis eller för att den finns på Internet och är tillgänglig för alla? tycker folk skall tänka till 3 gånger innan dom skaffar sig en uppfattning.
men nu får ni slutta grabbar , bilderna är uppe inget att göra åt alla tycker dom är feta och alla blev glada av att se dom.! Nu låter vi den hära tråden vara till dom som inte vill tjaffsa lite trist att bara läsa om tjaffs hela tiden de är ju ett graffiti forum inte tjaffsa med mig så mycket forum som möjligt eller har jag fel?! vissligen pratar ni om graffiti men om man läser i nästan varje tråd så är de alltid någon dude som har något att klaga på börjar bli lite smått jobbigt :O. Aja ni får ha en trevlig helg och se upp för isen....!!!!
Stående uttryck keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen
ser hellre ett halvdassigt foto nu när jag vet att grejerna rullade för några dagar sedan än om 1.5 år i någon tidning när jag helt glömt bort detta rull.
Många har idag inte råd att köpa varenda tidning som finns eller bor inte i närheten av graffiti skall dessa inte ges möjligheten att se detta underbara fenomen? Att se graffiti är inte en rättighet man som graffiti-intresserad har. Varför låter folk inte bara blanka faan i att lägga upp bilder på ANDRAS MÅLNINGAR? lägg upp ert eget istället. Vill målarna ha upp sina färg-onemans på whoa så hade dom väll lagt upp dom själva?
Folk som inte själva lagt ner flera timmar på att planera, scoopa och utföra en målning på ett svåråtkomligt ställe har ingen aning om vilka risker man tar och har tydligen inget vett alls att inte publicera deras målningar utan att först fråga dom själva.
Varför blir du då så sur på den som la upp bilderna, de fanns ju redan på en annan sida och han la upp de här ? AK: du är en sån person som står bakom och uppmuntrar även till upprepade våldtäkter va? jag menar, har en tjej blivit våldtagen en gång kan man lika gärna låta vem som helst våldta henne? känner du igen resonemanget?
logotype0: Så igentligen så borde tidningar m.m bara få publicera bilder som skickats in utav förövarna enligt dig, då har jag en fråga till dig, hur kontrolerar tidningar, websidor m.m att bilderna verkligen är tagna utav förövarna? Detta skulle garanterat och effektivt ta död på ALLA tidningar och hemsidor som publicerar bilder enligt mig. Observera att jag skriver även tidningar då dessa ofta får slita arslet av sig och fotografera en massa själva och få bilder inskickade utav en hel del som garanterat inte är förövarna själva.
WHOA KILLED GRAFFITI!!!!!
fuckincrackhead: är du en av 15åringarna som hänger här och du bör isåfall fatta attt www.whoa.nu verkar vara nya trenden.
grymt ju
dom som är över 15år har inte tid att sitta på en bänk och spana rull 8 timmar om dagen. dom har ett jobb att sköta :)
Who gives a fuck?! Spelar väll ingen roll om bilderna ligger här eller på Flashback? Välkommen till nuet du kan inte klaga på internet för att dom förstör graffet? Det är väll bättre att det finns internet så folk kan få inspiration från andra writers, eller har jag fel? Writers utvecklas väll 100 gånger snabbare än förr i tiden, då syftar jag inte på att man ska bajta. Men eftersom jag sa at vi borde leva i nuet tycker vi alla whinare skulle hålla käften och tacka grabben för att vi fick se lite trevliga whole cars. släpp skiten! Tunga whole cars för den delen, färgglatt!
Represent yourself!
Redaktionen
2010-02-09 02:19
helt sjukt, såg samma wholecars ikväll igen (!) rulla förbi kristineberg ut mot hby. jävligt otippat! kul att den fått rulla dock. oldschool new york all over again?
Rec P21 jo SL såg att några fuckups på flashback och whoa hade publicerat grejerna redan, så dom tyckte inte det var någon mening att skynda dom in i tvätten när dom ändå redan läckt ut, tuvär. Tuvär att dom läckt ut alltså, inte tuvär att dom fick rulla längre.
angående hela debatten om att lägga ut andras målningar.. Det är i 99 fall av 100 folk som själva aldrig stått och fyllt en hel vagn med något färgglatt som dom vill ha bilder på själva eller kanske ha äran att få publicerade i en graffititidning (där det faktiskt är mer ära att få sina grejer publicerade än i en rulltråd på whoa, tro det eller ej) som hejjar på när nän knatte med storesyrrans mobilkamera fotat en wholecar och måste sen hem och sprida ut den till hela internet. varför inte bara vara glad och nöjd att man inte bara såg grejerna live och tillomed fick dem på kort, utan man måste länka ut dompå vida webben? varför? det är ju så sjukt onödigt.
Redaktionen
2010-02-09 02:48
det vore ju perfekt. då kan man ju bara publicera sitt rull direkt på nätet och på det sättet få den att rulla flera dagar! Rec 1 - 0 SL
Dom som inte vill ha upp bilderna här, är såna "som förstår varför". Ni andra kommer väl förstå en vacker dag också. Tills dess är det väl bara ut å köra mer med er ;)
whoa är inte en community, det är en livstil.
stakkarsråli: jag påstår inte att jag kör superaktivt idag även om det blir ett tiotal stål minst per år dock har jag hållt på sedan 92 och kan nog ställa mig i skaran av en liten grupp som fortfarande håller på efter nästan 20 år i branchen. Tyvärr ser jag att många äldre ser utveckling inom teknik och samhälle som ett problem, själv ser jag det som det är vissa saker är bra vissa är mindre bra men en sak jag alltid gjort är att anpassa mig efter situationen, någonting jag tror fler borde göra. att vara konservativ visar bara på att man har växt upp och blivit det som de flesta lovade sig själva när dom var yngre att aldrig bli och det är gammla och griniga "det var bättre förr" mäniskor. Det är bara att inse att Internet faktiskt är här för att stanna och tur är väll det då det ger mig en månadslön så att jag får mat på bordet. Och jag förstår att en del tycker det är mer cred att få med en bild i en tidning, alla är som sagt olika dock kommer jag personligen alltid förespråka framsteg och utveckling istället för att sitta hemma och klaga över att det var bättre förr.
Special Blend Betong Stylish
Folk som inte vill se eventuella bilder kan väl helt enkelt låta bli att klicka sig in i rulltrådar? Dyker en bild upp, titta bort och klicka på bakåt knappen. Otroligt att man ändå fortf. blir förvånad över hur folk orkar kackla fram och tillbaka här. Feta saker iallafall. Anledningen att snöröjning/arbetsståget (antar att de e de? http://www.askjoh.se/2009_12_23_012.jpg) inte buffas lika snabbt är väl helt enkelt så att det inte prioriteras lika hårt som vanliga passagerarvagnar?
Hahaha.. Det är bara de som inte vill att de ska synas här som bryr sig för mycket, inte ens gärningsmännen skriver något om att ta väck det så whats the deal..
Fet...
riktigt bra jobbat, rakt i ögonen på csg
where my smokers at?
fattiga jävla småbarn, löljligt att folk inte kan punga ut 50-60 kr för en schysst graff tidning som dina ögon vattnas av istället för att gå in på den här sidan o se "Åh en tråd om ett rull på tex gröna" och sen glo ´på bilden , sen är det klart. sen sitta och hyperventilera tills nästa tråd dyker upp som 99% aldrig innehåller någon vettig bild. hur fan fungerar ni snorungar, gå ut till närmaste tåg /tunnelbane linje , åk tåg , stanna vid eventuella platser där tågmålningar oftare kan synas än andra och spana efter målning... MYCKET härligare känsla, sen kan ni diskutera om det.
Dusabbarden: hur skall utländska målare som inte har tillgång till en graffbutik som inte saluför just denna tidning göra. eller för den delen folk som bor avsides och inte lätt kan ta sig till en platts med tåg. Sverige och världen består tyvärr inte bara av storstäder.
yardfeeling: utländska målare som vill kolla hur det går för folk i andra städer sitter iallafall inte på whoa och väntar..
Dusabbarden: Så det gäller bara whoa nu? inte streetfiles.de mfl?
Jag tycker yardfeeling säger helt rätt, Folk kanske inte har råd med ett jävla magasin för 40 - 80 kr. Och man målar väl för att synas? Och vad spelar det för roll om bilderna kommer upp på nätet? Vill ni inte se dem kolla inte då! Och betalar folk för att se bilderna på ett tåg? Då ska man väl fan inte behöva köpa ett jävla magasin för att se bilderna? Man målar för o synas, Och målar man inte för det då kan man måla i källaren. PEACE.
Det kunde varit värre.
hmm.. hur kunde bilderna hamna på nätet tro? Jo ägaren har själv (förhoppningsvis) lagt ut dem, så sprid skiten då va fan!!! Han vill väl visa sina "Konst" även i.. tex Malmö o Gbg, ge dem FAME om de va fett!! -håller man inte iordning på sina bilder så får man skylla sig själv!! men jag hoppas inte att en seriösa målare slarvar så. och löjligt resonemang av er, 40 - 80kr Mycket!!.. i vilken tid lever du i som påstår detta undrar jag då.. Är det typ 10åringar vi pratar om då eller för dom lär ju inte ha ansvar för så mycket cash??? -Att folk inte köper tidingar som förr beror ju på NY generation, som är född på det "Bekväma sättet" där dom har det på Nätet. men dom lär ju heller inte fatta vad dom faktikst går misste om.. men men deras problem. -Och att en graffitimålare gör det för att synas kan nog dem flesta räkna ut. på så många sätt som möjligt.. så bra gjort Knodder o Mique, tack tack! piz
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
hmm klart att yardfeeling tycker att de är dyrt, du lever ju på den nya generationen... fyy dig o skylla på fattighet!!
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
tung skit
hata mig inte bara för att jag duschar naken
Feztime: jo jag lever på den nya generationen .. hehe kan inte annat än drömma om den dag jag lever på min hobby .. . Du bör ta dig ett piller kallat verklighetsuppfattning och inse att alla faktiskt inte har 100:- över för att köpa grafftidningar m.m hela tiden. Själv lägger jag ner runt 500:- i månaden på graffiti tidningar och böcker men ser inget problem med att dela med mig till de som har det sämmre. Om folk inså att allt inte snurrar runt deras egna stora häck kanske vi skulle slippa lite lidande här i världen.