Ironlak
Hej! Nu kör vi en kampanj på Ironlak i samband med att det äntligen har kommit mer kulörer till Europa. 33,-/st för standard 400ml burkarna samt 38,-/st för den nya 500 ml TAR Black burken. Priserna gäller för tillfället både online samt i butikerna. Håll ögonen öppna, mer produkter från Ironlak kommer! mvh Fatcap Crew
www.fatcap.se
ni har ju skit dåligt med färger på nätet?
Super_heros: vi har 73 av 86 tillgängliga färger av Ironlak. Vi har alla färger Ironlak i dagsläget har släppt till Europamarknaden. Det kommer dock komma in fler kulörer under våren. Ironlak har dock inte lika mycket nyanser som tex Molotow, det stämmer. Och det är nog inte målet för Ironlak heller. Istället för att ha 30 olika nyanser av tex grön väljer de att ha 10-15 av dem. I och med detta kan de också hålla ett lägre pris då lager & produktionskostnaderna blir mindre. Men visst, behöver man 7 olika nyanser av tex orange så har Ironlak det inte helt enkelt. Om det är vår Molotow sektion du syftar på så är det beställt och på gång, vi inväntar sändningen från Tyskland. mvh Fatcap Crew
www.fatcap.se
Trevligt! dock så använd mask när ni målar med dom för dom luktar SKIIIIIIT
"It was about selling dope to put our kids thru college"
tycker dom luktar någon form utan godis.... kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men känner igen doften av någon godis jag gillar. Till kladdkrita: kan ju dock vara nån godis du inte tycker om ;)
Nejnej, Dem luktar wunderbaum med vaniljlukt!! Förövrigt, shysst rea fatcap! Man får kika in innan allt är slut...
yo hiphop r'n'b
ni på fatcap, hade ni startat butik här i stockholm, utan åldersgräns på burkarna skulle highlights vara en bluff här i stockholm
det var inte jag
Ni borde verkligen återinföra molotow i sortimentet. Ironcock och 94 är ju rena skiten i jämförelse!
Finns ingenting som slår molotow så är det bara, bästa färgen och märket någonsin. Här finns Molotow i stockholm att få för dom som vill ha......http://www.curbservin.se/ , peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det står 35kr/st på er sida....UPPDATERA!!!
luktar som himlen. gott som fan!!! använd inte mask!!!! najs pris btw!
http://gbggraffpics.blogg.se/
.. bleknar efter ett par veckor :)
------------------------------- Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se
Kul med så mycket olika kommentarer. Vaniljlukten gillas av vissa, ogillas av vissa. Nu kommer det dock vara "vanlig" lukt i de 600 ml burkar som kommer, så för er som ogillar vanilj så kommer de passa er bra. Och som vi sagt förrut, smaken är delad på vilket märke man föredrar. Kör man tex snabba pieces med pinkies så vet jag att Molotow funkar klockrent, inget snack om den saken. Men det gör det garanterat även med Clash, MTN, Ironlak, Tyska Montana osv osv. Sen funkar dessa olika såklart beroende på caps, kyla, gastryck, täckningsförmåga mm. Och är man då van vid ett burkmärke så byter man inte gärna. Som vi alla ser på internet idag så verkar de flesta mer kända målare köra med det som finns tillgängligt, tex Revok, Does, Toomer, Cope, Risk, Roid, Keo, Kaos, Bates, Seen mm. Har sett målningar som de använt sig av Clash, Krylon, Rustoleum, MTN, Molotow, Ironlak, Painters Touch osv. Är slutresultaten så olika eller sitter det i tekniken & ideérna istället? Vi valde för tillfället bort märket av olika anledningar, men inte pga att vi tycker att Molotow burkarna är dåliga- tvärtom så gillar vi dom. Vill bara klargöra detta. I dag jobbar vi med Ironlak & MTN, två sköna märken som vi gärna supportar för den svenska marknaden. Det är väl perfekt för alla? Molotow & Montana Cans finns hos våra kollegor, och vi har Ironlak & MTN- då kan man som kund enkelt välja det märke man föredrar. mvh Fatcap Crew
www.fatcap.se
Synd att ni inte har butik här i stockholm .. En butik här i stockholm, exklusivt Tyska Montana, hejdå med highlights!
det var inte jag
QEZ!: exklusit tyska montana ?? menar du att dom borde öppna en butik som skall sälja tyska montana och konkurera ut highlights? kan bli ett problem med det och det är att highlights har distributionen för montana(ILG) i sverige :) om du menar exklusive(utan) montana(ILG) så är jag mer med på vad du skriver :)
------------------------------- Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se
yardfeeling: har en liten aning om att han menar utan tyska montana =)
Nej jag menar att om dom SKULLE öppna en affär här i stockholm, med ironlak, tyska montana och det dom har så skulle highlights gå raka vägen i konkan för att dom har så dåliga regler när det Gäller sprayfärg och det..
det var inte jag
vad 'r dåligt med highlights regler? att dom inte säljer graff-verktyg till människor inte gamla nog att ens ta ansvar för sina egna handlingar?!
QEZ! haha! Jo för att highlights går nog i konkurs enbart på grund utav att alla som inte är fyllda femton kan handla sprayburkar på fatcap. Hur tänkte du där? Förstår ju att man inte ska kräva så mycket mer av dig när du inte ens har åldern inne för att köpa färg. Kul resonemang dock och din hypotes hade kanske fungerat i en värld där alla 15+are hade bojkottat highlights pga åldersgränsen, vilket är föga troligt att de gör då den absoluta majoriteten aldrig har störts av den.
QEZ!: antar att du inte vet hur det fungerar att vara "EXKLUSIV DISTRIBUTÖR i sverige? =) det innebär att fatcap skulle vara tvungen att köpa montana från highlights och mao skulle highlights fortfarande tjäna bra med pengar, sedan är jag inte med på vad du menar med regler .. enda regeln som finns vad jag vet är väll 15års gräns men det är enligt mig bara sunt. men tillbaka till tråden, jag ser fram emot att beställa llite mtn94 vit, det e enligt mig den klart underbaraste vita för att göra highlights med :) Ni har inga planer på att ha lite 94 kampanjer? vet att Ironlak är erat primära märke men de är tyvärr inte min favorit utav märke.
highlights är värd min vänstra pung för deras bög-regler! Det är för att dom har 15-årsgräns på burkarna vilket betyder att det är Riktigt dåligt. Vet att curb säljer till minderåriga det är fett bra men det som är dåliga är .. att dom inte har mina favoritburkar där så fatcap i stockholm utan regler på cansen, med tyska montana så blir fatcap störst i stockholm!
det var inte jag
Är det inte lättare om Curb börjar sälja tyska montana istället för att fatcap ska etablera sig i Stockholm enbart för att börja sälja tyska burkar för att få Highlights att ser över sin åldersgräns?
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
håller helt och hållet med glen! highlights kommer att tjäna på det hur som hälst....
QEZ!
"Men jag ska ju bara ha en burk att måla lagligt med hemma på planket"
Nä, så går det nog inte till
techaas! hahahaha softisch!
tricky6 i märsta börjar sälja ironlak på onsdag, åk dit o köp!
Molotow: Trode dom endast skulle sälja Molotow, klart intresant om dom tar in flera märken och kul med märken som ingen annan i sthlm säljer, nu saknas bara MTN94 i sthlm.
yardfeeling, finns mtn 94 i stockholm. dock inte graffiti affär utan nån random affär likt panduro.... sida: www.ibwahlstrom.se
det var inte jag
QEZ! bugar och bockar för den länken, här skall handlas!
Vad för butik i märsta pratas det om ?
Ironlak är ju de sämsta burkarna som existerar. Capsen fuckar och man blir helt lam i handen av dem. Bluffburkar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sen min beställning på ironlack. Ska jag aldrig köpa det mer. Capsen täpps verkligen direkt! SÅ sjukt irriterande att måla med skiten. Kanske någon som vill köpa dem för 30 kr/burken utav mig? (Y)
Antagligen för att du haft fel caps eller inte skakat ordentligt? Färgen är ju inte desamma som i dom man är van med. Skaka riktigt ordentligt och kör ut färgen så ska det funka. Jag har kört ironlak sen dom började med det. Helt underbara!
Köp inte Ironlak om du vill att dina målningar ska sitta ett bra tag. bombing och saker som sitter kort tid lönar det sig för. Efter ha varit i kontakt med fabriken i kina som gör Ironlak. Fick jag olika förslag på hur den produkt jag tänkt beställa av dem skulle kunna vara. För Ironlak är igentligen bara kinesiska sprayburkar med nya dekaler. Vem som helst kan köpa dessa burkar och sätta sin egen label på dem, man kan även bestämma vad färg basen ska vara. Detta fick jag reda på: "Why our Ironlak type of spraypaint is cheap. Is becuse we do not use pigments, but colorants to do the paint base. It is similar to the base of how we do fluor paint." Vilket kan bidra till att färgen kan "fade away"(försvinna) efter ha blivit utsatt för väder och vind. Tillskillnad för dem flesta Euro brands som andvänder pigment för att göra sin färg bas. Ett exempel: http://www.flickr.com/photos/trainchampsinc/4135092404 Ironlak har vart rikigt bra på att marknadsföra sina produkter men ingen har riktigt kollat vad färgen består av, eller om den håller måttet allt efter som. Jag blev väldigt skeptisk till vissa av dem bindnings ämnen dem andvände när dem redovisade delar av deras färgrecept. Jag är i fortfarande kontakt med fabriken och håller fortfarande på och överväger att börja ta in dessa burkar (men med egen label och gjord på en annan bas med pigment i). Vilket kanske allt eftersom kommer resultera i bra och billiga burkar, men ingen aning om det kommer bli i swe dock. /A.
Hate the players... Love the GAME!