I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Målare i sthlmsområdet som fortfarande håller på?

Vår Hiphop - Graffiti

2009-12-10 14:35

Målare i sthlmsområdet som fortfarande håller på?

Vart har alla stora målare/bombare tagit vägen? 90-talet gav stora namn som Irok, Ase, Kir, Rudy Mel, Arsle(fher) Xeno, Ellr, y2k med mera.

verkar som im graffen i sthlm inte är lika aktiv som för 10 år sedan när man såg mer pieces o tags, här o där... beror iofs på att kameror och mer bevakning tagits fram samt att saneringen blivit allt vanligare.

men vilka av de stora målarna/gängen kör än och med vilka tags/crew? eller har somliga kankse försvunnit helt... kankse till o med dött på kuppen?

minns bla. att olaf var en av de som gick i maskinen...

vet att FHER fortfarande håller och han e en av södra sthlm stoltheter, hoppas han aldrig försvinner!

God jul!

2009-12-10 15:36
sniperbk, 90talet tog slut för ganska länge sen. 80talet är också slut tex. Eller är du lika förbryllad över att de som målade på på 80talet kanske inte målar längre?

2009-12-10 16:24
Soma,

80 talet var före mitt intresse för graff, Det var ju på 90-talet graffen var störst under min tid , stuvsta hall of fame hann finnas länge inna den den buffades.. dessutom växte upp man då och började interssera sig för mer graffiti och därmed minns man bäst den tiden o de målarna. Och vissa slutar ju aldrig.

thats why.

2009-12-10 16:25
dom har växt upp och skaffat familj eller kanske dött.... det kommer en ny generation snart och den gamla lägger av, precis som med allting annat.

2009-12-10 17:58
Alla är inte lika aktiva längre, ganska självklart. Men aryan är ju bäst så!

2009-12-10 17:58
"Irok, Ase, Kir, Rudy Mel, Arsle(fher) Xeno, Ellr, y2k"

de av dessa jag säkert vet fortfarande lägger saker i stockholmsområdet, eller har gjort de senaste åren är Irok, Mel, Arsle ,Xeno ( om inte mitt minne sviker), Ellr samt vissa från Y2k
DJ

2009-12-10 18:02
mabanda:

så roligt när folk säger "dom har växt upp", som om det skulle vara omoget att göra något man älskar

Visst om dom nu menar att de växt ifrån graff rent mentalt/emotionellt är det ju lite larvigt. Men jag tror även det syftar på att folket kanske kommer upp i en ålder då de har lägenhet, jobb, familj osv och inte lika lätt kan komma iväg och måla på stan. Men många målare går ju vidare till design, streetart, formgivning eller konst. Av praktiska skäl och för att de är i en livssituation när de måste dra in cash på det de gör. Det är lite fact of life, behöver inte handla om att man plötsligt börjat föredra nåt annat framför graff.

2009-12-10 19:45
y2k kör ju mycket fortfarande kanske inte i stockholm men ii min stad så ploppar de upp saker här o där av dem

2009-12-10 19:49
Även om det kan vara roligt och intressant att höra vad som hänt med diverse målare så tycker jag att det är fel att diskutera det i ett öppet forum, som vem som helst kan läsa.

Låt alla stekare få jobba sig till information om målare.

Träffade själv en shunne på gymmet i Jakan härom kvällen, som visade sig ha ett förflutet inom graffen. Då snackade vi om ett par skallar du nämnde, och det är väl inget fel att prata om folk så länge det stannar inom rätt kretsar.

Det är bara min åsikt.

2009-12-11 10:24
Fher från PMS har slaktat röda linjen med tags. Några från Y2K har langat några målningar och Tags På röda linjen också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-12-11 12:56
CapKillah P31
Det finns ju givetvis en viss gräns på hur mycket man får outa folk i ett forum. Men att nämna tags och fråga vad dom gör nu för tiden skadar ju ingen direkt. Man steker ju inte folk direkt heller. Det är ju bara allmänt snack. Min åsikt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-12-11 13:02
Mm... Pms, y2k, wufc, f-ups, mis kör ju fortfarande.
Nae men ärligt.. Jag driver bara med dig, vad jag än skriver.

2009-12-11 14:30
Fher e fortfarande äkta aktiv, hans tag syns nog mest skulle jag säga till o med på E4/E20 i botkyrka.. men de andra ser man vid allt mindre tillfällen..

2009-12-11 16:45
Y2K bombar ju på ganska flitigt , sen har man ju sett några paneler av dom på senaste tiden.
Bland annat en panel som jag såg live när jag åkte förbi med tvärbanan, när nån från Y2K stod och målade uppställt tåg mellan gullmars globen.

2009-12-11 19:59
såg y2k WC när jag var i tyskland
Skyll på systemet

2009-12-12 12:35
Pms kör på för fullt, såg en färgpiece av dem i närheten av hässelby idag.
Igår bombade FY sönder en vagn på gröna.. ögongodis :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.