I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Priset att måla graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

2009-10-20 11:34

Priset att måla graffiti

Hejsan!

Vi gör en dokumentärfilm om graffiti och priset som ni betalar för att göra det ni vill göra.

Så då är frågan; Vilket pris har du betalat för att hålla på med graffitimålning?
- Vi tänker inte bara på den ekonomiska aspekten, utan även påfrestningen som leder en in i ett dubbelliv. Alltså, att ha ett jobb på dagarna, och sen på kvällarna måla graffiti. Samt hur det påverkar er sociala situation.

Tacksam för svar. Hälsningar -

Jonatan Nilsson & Simon Lundström

2009-10-20 11:50
Är det en fråga ni vill ha svar på i tråden eller söker ni en person som ska förklara det på filmen?

2009-10-20 11:56
Vi vill ha så många svar som möjligt så att vi får en bättre bild av hur ni ser på det. vi har redan människor som ställer upp på intervjuer men då får vi ju bara höra deras sida.

Så svara gärna på frågan i tråden.

2009-10-20 15:20
allt kan hända på whoa!

2009-10-20 19:18
på grund av att graffiti är så tidskrävande så dumpade jag min brud. Det ledde till att jag började röka cannabis för att klara av ensamheten. Några veckor efter att jag börjat röka blaze upptäckte jag paranoian det medförde, så för att kunna fortsätta klottra var jag tvungen att börja käka benzo för att bli "lugnare". efter ett tag på en kombo av X-2or och cannabis blev jag väldigt trött så för att orka vara ute hela nätterna började jag med meta. några veckor efter det kunde jag inte sova (inte ens med hjälp av benz eller cannabis) så jag började röka horse. det är priset jag fick betala. NÖJD?
ANDALE

2009-10-20 19:23
torskade, torskade igen, torskade igen. skulder, skulder skulder, torskade igen, dryga häktningsperioder, husranssakan, torsk, fängelse, skulder

living the dream baby?

2009-10-20 22:44
Så jäkligt är det faktiskt inte, allt man betalar är priset för burkarna! Och som en graffsnubbe i NY sa, man är som Superman ena stunden är man helt vanlig och den andra en supergraffare. Skit enkelt! Det med drogerna håller jag inte med om, okej alla är vi ju inte likadana men man behöver nt droger för att hålla sig vaken om nätterna. Sköter man sig fint så slipper man även snuten och husrannsakningarna och därmed skulderna.
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-10-20 23:03
en gnutta ironi i vad jag skrev
ANDALE

2009-10-21 01:39
CRX
bästa på länge, du verkar vara en "äventyrare" haha gnutta

IllMeetYouThere
Hur många procent av de du sa är på grund av graffitin???
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2009-10-21 20:40
priset?

Ja va kostar en flaska minttu numer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-21 21:35
ca 150 har jag för mig? right?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-22 03:28
ett fet socialt liv över stadsdelsgränserna va priset jag vann. Eller va det bara negativa grejer ni sökte?
c´mon evrybody let´s do the boogaloo

2009-10-23 04:13
100 gend kostade det , varje dag för att kunna va ute och röjja

2009-10-29 00:15
alla trådar spårar fan ur. whoa och flashback!

2009-10-29 03:52
Håll er till ämet pojkar?

2009-11-02 13:52
ja kan säga att efter ett par torskar är det inte kul att måla längre.
ser inget nöje i att måla olagligt, för mig är det så att jag har slutat få kickar, finner inget nöje i att gå 3 mil på en natt och bara bomba staden. visst tappar man en social bit. många sköna lirare ute på nätterna och härjar runt. men ju äldre man blir så tror jag nöjet försvinner lite. börjar tänka framåt. ordnat liv med familj och jobb.
visst går det att kombinera med graff livet men sen kommer en torsk när man står och målar tåg och då kommer det suga ordentligt när man måste gå hem till frugan och barnen efter att ha blivit släppt från häktet.
föredrar ett normalt liv utan att behöva leta kickar, man har gått och blivit ordentlig svensson.

2009-11-03 20:36
Betalar bara för burkarna, om jag ens gör det, får burkar oftast, så kostnaden blir väl för burkarna och blaze, eller burkarna och cola/godis för att ha något annat och göra när jag är ute på natten, tror dom flesta håller igång så, jag håller mig ute om nätterna 3-4 gånger per vecka, så kostnaden på en månad ligger väl på 2-3 papp som max!

2009-11-04 07:48
Deenii_: har du ens läst första inlägegt i denna tråd eller bara läst rubriken? Dom är inte intreserade utav den ekonomiska frågan.

gör om, gör rätt.
-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2009-11-04 14:44
Om jag får säga de som så, och har tolkat de rätt, är frågan "om de är värt de"?

Själva målningen o sig stör inte mitt privata så mycket än, och tycker inte de är speciellt jobbigt att ha ett så kallat "dubbel liv" då det inte är så många som "riktigt vet".
Priset och risken är en väldigt svår fråga då jag inte har behövt betala något pris för mina handlingar, men jag skulle tro att priset och risken inte är något som riktigt påverkar de jag gör då jag tycker om de, Och så länge jag tycker om de, väger de långt över de jag själv vill göra, än vad folk tycker man borde göra.

Jag tycker om de jag gör och fortsätter tills de motsatta!

2009-11-04 16:33
Graff är Vinna eller försvinna.
Böter skulder ingår, samt hets från andra testosteron stinna graffare som tror att dem är the thing..För mycket Jante Lag i Sverige Graffiti Offtopic men jag ville bara ppeka det..AVSKAFFA JANTE LAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!