I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SEEN utställning i Stockholm

Vår Hiphop - Graffiti

2009-09-12 16:39

SEEN utställning i Stockholm

Den legendariske Ricard "SEEN" Mirando ställer ut på Tegnergatan/Sveavägen i Stockholm just nu. Har du tur så får du träffa snubben själv.

Fler bilder och info om utställningen hittar du på http://www.graffiticreator.net

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-12 23:39
Är de tillåtet att ta bilder på någons konstverk i galleri och publicera på nätet sådär utan tillåtelse? Kanske en dum fråga.

2009-09-13 01:13
du vet la hur Mona Lisa ser ut mannen ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-13 01:28
Jo det är ju sant, men har nog alltid antagit att det har publicerats med tillåtelse av ägare/museum osv.

2009-09-13 07:32
Mr.G P18 Är de tillåtet att ta bilder på någons konstverk i galleri och publicera på nätet sådär utan tillåtelse? Kanske en dum fråga.

Vi driver världens största graffiti site. Förutsätt att vi har tillåtelse att publicera bilderna.
I detta fall ifrån Curatorn Valdemar Gerdin.

2009-09-13 10:16
finns det nån som verkligen diggar seen? hans grejjer ser ju förfan exakt likadana ut.
Släpp sargen och kom in i matchen.
Ride 13"s y que?

2009-10-15 09:06

2009-10-15 09:12
MindGem P33 vad fan babblar du om , artcrimes.com är ju bra mycket större LOL

2009-10-15 10:11
Allright.

Quantcast.com:
graffiticreator.net - 156k / month
artcrimes.com - 9.8k / month

websiteoutlook.com:
graffiticreator.net - 46748 Daily pageviews
artcrimes.com - 19410 Daily pageviews

Klart, det är en uppskattning från oberoende källor,
sanningen är nog dubbelt så nedslående för konkurrenten.

2009-10-15 12:42
Seen är kiiiiinge from back in the days...MEN...hans tavlor är ju bara ett graffklistermärke!

2009-10-16 01:07
MRsalesman vad skulle det annars va??? , han är ju graffare , men han gör även annan konst också

2009-10-16 10:35
tycker tavlorna e sköna och det e ju hans stil.

2009-10-16 11:06
Det skulle kunna vara mer som "KONST" istället för graff konst...asså jag har inget emot writers som försöker ta sig in på gallerierna men jag tycker det är fett tråkigt när dom visar sig såpass enkelspåriga att dom bara kan göra graffiti oavsett vilken yta och hjälpmedel. Men det är min åsikt! Jag gillar Seen ändå...hade aldrig betalt en krona för en tavla dock

2009-10-16 14:49
MRsalesman:

Är du seriös när du säger att du inte skulle betala 1kr för en SEEN tavla?, eller menar du att du inte skulle betala några större summor?

Måste nog säga att SEEN var bättre back in the days.. mycket mer variation. Allt det nya han lägger ser ju som sagt likadant ut.

2009-10-18 12:58
mabanda tänker inte ens komentera den där puckade komentaren *suck* , det är sånt här som gör att man vill frånsäga sig allt som har med svensk graffiti och göra , graffitin är så död tack vare den nya generationen , you fucked it all up...im sorry but its true and its real *gråter en skvätt*

2009-10-20 00:29
Jag menar att jag inte hade lagt många kronor på den och om jag hade en (iaf en som såg ut som dom här o dom flesta andra han gör) så hade jag inte satt den på väggen...en ikaros el dyl däremot...en annan femma

2009-10-20 01:31
MRsalesman jag antar att du bara vill skapa en massa arga komentarer här inne eller nåt , att bara ens jämföra en seen tavla med ikaros får mig att kräkas faktiskt LOL

2009-10-20 16:56
Grymt med en utställning av Seen, även om jag håller med om att hans grejer ser hela tiden likadant ut, men ändå.

2009-10-20 18:14
Ej bröder nu ska vi inte tjaffsa www.seenworld.com tror jag annars googla mina vänner :D
Stående uttryck
keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen
lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen

2009-10-21 10:56
Varför skulle jag vilja uppröra? Ni märker nog oftast när jag är på det humöret detta är faktist min ärliga åsikt. Jag tycker snarare att du är smaklös som tycker att seen's tavlor är lide feta. Seriöst, det är GRAFFITI på en tavla, JIPPIEEEEEEEEE!!!!!!! Shit vad han har kommit långt i utvecklingen, shit vilket djup han har...

O tro mig, Seen är min favorit målare från den eran (tillsammans med dondi, skeme mfl..) men han gör tyvärr inget som imponerar mig nuförtiden.

2009-10-21 14:17
Jag håller med MRsalesman, visst, Seen är en grym writer men hans tavlor är ju inget speciellt direkt, bara en nerskalad variant av en piece. Då är ju tex ikaros tavlor mycket snyggare och jag skulle lätt kunna tänka mig att ha en sån hägandes hemma på väggen i vardagsrummet men inte skulle jag hänga upp en seen tavla med motiven från ovan.