06 07 var mycket sämre än 08 09. Iaf här i stockholm.
p-m menade sverige då såklart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
när man va 13 år snodde man whiteboard pennor från skolan man målade inte tåg man sprang runt i skolan och täggade ! klart han inte vet vad ett rull är!
som många påpekat så är ju stockholm scenen bättre än på många år.. fast jag tror att när den dagen kommer då fher och beges slutar så dör de nog ut rejält ..förutom dom 2 så tycker jag inte de finns någon som kör helatiden/seriöst.. av dessa 2 ser man saker överallt.. sen finns de många andra mindre crew och writers som målar kanske nån vägg/tåg 1 gång i veckan.. och sen att graffitin dör ut..de är ju bara vi som kan påverka de..om folk skulle måla mer och inte bara låte fher och beges göra grovjobbet skulle de finnas mer graff :) var en sväng i somras till göteborg på semester,där såg jag knappt en tag..verkar väldigt dött där.. sen var jag i västerås i början av juli på powermeet i 2 dagar.. där var de helt dött såg inte en ända piece där+ att jag var runt i hela stan under 2 dagarna..fanns väldigt många tunnlar och broar i västerås men den staden fick man nästan tårar att vara i ..inte 1 piece såg jag, tomt överallt,såg iofs lite (väldigt lite) tags på vissa ställen av random toys.. så de verkar som att i mindre städer har graffen minskat med 100% tyvär Hoppas sthlm går uppåt :) Och ja, jag erkänner jag är toys och målar inte särkilt mycket men jag försöker iaf till skillnad mot många andra här :)
luleå är fett aktivt mycket bra målare. när jag var vid luleås lagliga vägg nägra dar sedan var 2 stycken 5x2 plank upptagna. p.s när jag skrev 5x2 menade jag att 5 var långt och 2 högt(måste skydda sig mot all idiotiska komentarer här på whoa)
Ja mitt användarnamn är gay... Men jag gjorde denna användare 2007
Kan inte säga att den dör, för någon vecka sen, kom jag över en "mitt i tidning " från järfälla :) Där stog det " ökning av skadegörelse i järfälla under 2009 " Skadegörelse i form av klotter har ökat med 15% i järfälla under 2009, detta gäller både i kommunens ägo samt i kollektivtrafiken ( Sl, buss,tåg ) Gissa om man blev glad?
glömde alla målare norrgående linjen eller vad?
braa (Y) gött att höra (sthlmboy)
http://gbggraffpics.blogg.se/
Haha.. vem vill skriva över dina "tags" som du säkert skriver på elboxen 5 meter utanför ditt hus ? Graffitin kommer ALDRIG att dö ut. graffiti can't be stoped! (:
"Most artist don't risk their life, you know, dangeling from a 8 inch ledge, you know, 6-storeys up abow the freeway with semis going underneath their feet just to do their painting."
register ; du borde fara och kolla i umeå på yarden vi har! och sen är det typ täckt i alla tunnlar känns underbart när all den trista gråa betongen får lite färger på sig! inte för jag jsälv har varit aktiv dom närmaste 5 månaderna p.g.a andra omständigheter men graffitin i umeå är sweet!
graffitin är död jävla mongon , då menar jag inte att den är död för att det inte målas utan i allmänhet punkt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den dog i slutet på 90 talet punkt
Förstår inte hur du tänker allright.. Vad menar du med " För att det inte målas i allmänhet?" Jag skrev tidigare i tråden som du kan läsa att den har ökat med 15 % i en viss del av stockholm. Tycker ändå att det körs mycket i stockholm just nu, det är flera som ligger i. Där jag bor kommer det upp nytt Ofta, det buffas, men det kommer nytt direkt. När jag åker kommunalt ser man ALLTID något nytt, och detta gör jag varje dag. Ett dussin tags i en tunnel buffades i veckan, dagen därpå när jag skulle åka kommunalt ( 6.45 ) var det en målning o en bomb i tunneln. Busshållsplatsen var total bombad, också flera andra ställen som total bombades. Och detta var mitt i veckan. Sen är det klart att det kommer en ny generation målare, om du menar att utvecklingen utav denna står still så förstår jag hur du menar. Men bara för att " de flesta gamla rävarna" har lagt ner betyder inte det att ALLT kommer dö. Det finns många bra målare som tillhör den yngre generationen. Sen vet jag inte vart du bor heller, beror ju väldigt mycket på vart man bor, hur scenen ser ut där osv. Sen kan man inte se allt heller. Hoppas du fattar vad jag menar.
graffitin har dött ut för dom gamla rävarna lagt ner......capish?? , graffen dog ut i slutet på 90 talet punkt
Jo grejen med stockholm är att det finns folk som kör mycket men överhuvudtaget är det inte speciellt många som kör alls. Bra/dåligt hur man ser på det. :] men men Jag saknar alla bombare som drog runt på röda och bara taggade....
allright skrattretande... va bara tyst
Internet Gangsta
haha, sjukt äkta du är allright. räcker de inte med att säga att graffen redan dött ut EN gång? I karlstad så fick vi lagliga väggar för 1-2 år sen och de känns som scenen här blivit aktivare efter det, en del gamla rävar har kommit tillbaka, toys har utvecklat sig osv. kan finnas stunder då det är riktigt mycket klotter centralt, och sen bara någon månad efter finns de inte mycket alls. men som några nämnt tidigare, tror inte karlstadscenen kan utvecklas till vad den var under 90talet men det är på god väg.
hets, stress, fest!
Knappast Capish hörru! Det är sånna som dig som man stör sig på, Graffen dog kanske för din smak under 90 talet. Men den är fan inte död! I flera ställen utav sverige körs det mer än på flera år. Det finns hur många bra målare som helst som lirar, du är tendentiös när du säger att graffitin är död! DEt du menar är att de som kör nu är dåliga o att inga levererar. Du sitter säkert hemma o tänker " Hmmm, nää jag orkar inte gå och köra idag, för de buffar ändå snabbt så". Ska man låta de vinna eller ? Nej fan heller. Du kanske kan läsa det ankancr skrev " en del gamla rävar har kommit tillbaka, toys har utvecklat sig osv" När gamla kommer tillbaka så blir flera sugna på att lira, toys utvecklas och blir bättre med tiden. Du ger inte den nya generationen en chans, sluta va så jävla konservati
vill man ge den nya generationen en chans när dom bara sabbar och förstör??? , inte mycket fantasi och jobb och teknik på dagens målningar om jag får säga mitt , det mesta där ute är ju bara skit i mitt tycke , inte så konstigt att det inte blir så många lagliga väggar där ute ha ha , så mycket lathet med den nya generationen idag , på med en fatcap och kör bara liksom , skit i allt vad teknik , fantasi , och mycket jobb på grejerna är , fan folk jobbar inte ens på sina jävla tags eller throwups idag liksom så dom ska se bra ut , det är många timmars jobb bakom sånt
"allright" vi har lämnat 80-talet då det gjordes avancerade saker i sverige. vissa vill måla "GRAFFITI" som man gjorde förr, få upp sitt namn bomba osv kolla bara på 70-talets new york,videos/bilder där var de bara throwups tags,men även bruners i slutet av 70-talet(?). Vet inte om man kan kalla dom som målar nu för lata när de får upp sina namn överallt.. ...sen finns de även dom som bara målar fames/lagligt som klagar på dom som målar graffiti där de ska vara.."de mesta är bara skit" kanske inte är så lätt att måla bättre med tanke på den lilla tid man har.. förr fanns de inte änns mobiltelefoner, nu är de bara att ringa direkt till polisen så tycker dom de ska bli jätte skoj och kommer direkt..
Kommer aldrig dö ut, graffen härstammar från typ forntiden då de runristade budskapen och det kommer hela tiden förändras tex. oldschool, newschool, mjuka former, 3D osv..
register nu menade jag med att dom var lata för att dom inte jobbar på teknik eller mycket jobb bakom grejerna och inte hur mycket dom målar , det är det som är grejen med den nya generationen...måla mycket , spelar ingen roll hur det ser ut eller hur det är gjort liksom utan på med en fatcap och gör klump bokstäver som ser ut hur fan som helst utan nån som helst tanke eller ide bakom det så blir det bra?? , och det är DET som skiljer sig mycket från förr , förr jobbades det som fan på stilar , bokstäver , tags , teknik , ordval av tag , jag menar idag har ju folk vilket jävla namn som helst också utan att tänka på hur det låter eller utrycker sig , med andra ord...det var bättre förr med graff scenen och därav graffitin dog ut på slutet av 90 talet
allright, jag håller med, Idag finns det betydligt mer på internet , bilder,filmer, sidor som visar hur man sak göra sina bokstäver o allt möjligt, Dock håller de som bara bitar inte i längden tror jag. Det är roligt att få inspiration av andra, men att utveckla själv.
Nu är det kallt! Nu kör vi!
Graffitinscenen är inte död, den är bara ute.
Ehh vafan, en sån här tråd har ju skapats en gång i kvartalet sedan 2000 och inte fan har det dött ut ännu :)
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?
Jag har inte bott tillräckligt länge i HBG för att verkligen kunna jämföra med hur det var under 90-talet eller längre bak i tiden. Under den tiden jag bott här har det dock varit ganska stabilt, inte överdrivet mycket pieces och så förutom längs linjen och i famen. En rolig sak är dock att det på senare tid börjat dyka upp riktigt mycket nya målare och även om här som sagt är ganska piecelöst i största allmänhet så brukar dessa nya lägga riktigt snygga grejor redan från början. Håller verkligen med de som anser att ett generationsskifte är på gång för så är det i alla fall här nere.
allright och sthlmboy, ni drar ner standarden på forumet med erat skitsnack. En prestation med tanke på att standarden var låg till att börja med. ordval av tag? vafan...
I Halmstad är det FULLT ÖS på skiten! BAC, STFU, INC, DNB, dom kör som fan, Fons va här för en månad sen, och idag kom FCK IGEN, Men det är buff våg nu, men alla bombar mer än förr, nej, jag tycker inte den dör ut.
kom till gotland så ska ni se stället som graffitin glömde... för ett par år sen var det en rätt stor scen. nu kanske det är 5-10 pers som målar... iaf olagligt..
n0 phat chixxx!
Jag tror det kommer en ny våg om nåra år, hoppas jag i varje fall. Då har väll alla toysen utveklats ordentligt.
Vem fan bryr sig om det har blivit lite mer på senaste åren i Stockholm, då det är långt ifrån sönderbombat som i andra storstäder och stilmässigt har vi stockholmare fan inget att komma med. Graffitin är inte död, men den har verkligen inte en storhetsperiod.
angående stockholm tror jag knappast att det minskat med graffitit i sig då det numera finns 3(4 om homeboy existerar fortfarande) rena graffitibutiker vilka alla verkar överleva relativt bra även under denna ekonomiska kris. Dock har jag fått känslan av att SL pluss staden buffar saker fortare nu än för 2-3 år sedan.
------------------------------- Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se
i uppsala ÄGER ahh nrc 1&2 senen som vanligt, sen finns de gott om toys som kör lite halv hjärtat men tyvärr utan någon klass eller vetskap om graffens "vett o etikett" drar typ tags i en fyll eller bakrund för att det ser ut som en tom stor yta att dra nåt litet skit på..... less blir man
är det inte statens kraftansträngningar mot graff som lagt lite sorti på stämningen innom scenen? I götet va det ju lite panikstämning i mitten av00-talet efter några razzior. Aldrig kul att knasa utan att ha knasat! Nu ser man inte så mycket målningar längre(fasten det målas!) kanske dags att köra wild style, så man inte knasar för allt man gjort??hehe..
c´mon evrybody let´s do the boogaloo
90 talets generation är på uppgång tycker jag nu, i min lilla stad på linjen mellan sthlm-göteborg så har det börjat målas/ taggas som aldrig förr senaste 2 åren
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
word
graffiti is dead punkt
det är mördarna själva som för debatten.
http://mutualism.blogg.se/ https://vitsvart.wordpress.com/
whoagraffitin dör ut menar du?
sluta citera max peezay. sluta ta citat från wufc boken och låtsas att ni kommit på det själva. "Det är roligt att få inspiration av andra, men att utveckla själv" sluta använd fakta från lokala nyhetsblaskor och tro att allt som står där stämmer till 100%
precis, graffiti is dead punkt
Graffare
2009-11-30 17:08
han som sa att graffitin dör ut har väldigt fel, Graffiti är inte en livsstil. du kan vara punkare, animetorsk eller hiphopare men ändå en graffitimålare. titta bara på tex Nug? RuskiG? det är de som är grejen med graffiti. klart som fan att den går i svackor, men säg vad gör inte det? 2009 är det fetaste graff året i mitt liv. har varit aktiv i ca 5 år och aldrig sett såhär mycket färgpeacar och skit. Här i järna målas det mycket, mycket och mycket. yoyooo, peacemaN
DAT LOUD SACK
Hur tar man bort tråden, vettefan vad jag tänkt när jag gjorde den o.O
PMa mig och du vill att tråden skall tas bort martinvk.
spliff macht frei
OJojOJ 100ande inlägget :) tackar