Då majoriteten av alla vandaler är 14 år och knappt genomgått puberteten så borde dom springa. Uppmana en tolvåring att ge sig på en fullvuxen man känns bara fel. Våld löser sällan problem men ser det ut som man har goda odds, tex om det är en gammal pensionär som rycker i dig så slå ut löständerna på honom eller henne, ta deras käpp eller rullator och banka skiten ur dom. Det mest effektiva Det jag personlig tycker funkar bäst är ett dödshot. Det är inget skämt. De börjar tjafsa och fråga vad man håller på med osv. Då säger man först snällt att dom ska gå därifrån. Oftast fortsätter dom och då säger man "håll tyst, vänd dig om och gå nu innan jag skär halsen av dig din jävla hora". Skulle säga att i säkert 80% av alla fall så blir dom knäpptysta eller muttrar något litet och går iväg, ställer sig på lagom avstånd och ringer polisen istället som givetvis inte hinner fram då du redan stuckit. Det är dock mycket viktigt att du snabbt byter karaktär och uttalar ditt hot mycket aggressivt så dom tror att du menar allvar. Sen måste du ju se lite farlig eller galen ut. 12 år och för stora byxor som du snubblar i skrämmer ingen hur duktig du än är på att hota folk.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!