I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spelets risker - är det värt? är det rätt?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-07-08 02:54

Spelets risker - är det värt? är det rätt?

Tjena,

Förra året så åkte jag fast för att jag hade bombat. Som tur så hade jag en bra advokat och slapp jobbigare påföljder, jag vill inte gå in på detaljer.

Men allt detta har satt mig i ett annat perspektiv. När man graffade så gjorde man ju det för kicken, rushen, utifall man skulle bli tagen och för spelet, att komma upp och visa sina skills.
Men är det rätt? Har jag rätt att gå emot lagen för det här spelet? Har jag rätt att skriva på någon annans egendom? Vad ger mig den rätten? Alla pengar som går till att sanera kan väl gå till bättre grejer? Jag tycker verkligen att kommuner borde satsa på lagliga väggar. För det är väl det dem mogna målarna vill göra, right? Måla? Inte förstöra, eller? När man bara sätter sin tag så gör man ju det inte i första hand för att förstöra, utan för att visa upp sig.

Min fråga till er som fortfarande kör är: Håller ni med mig? Eller bryr ni er inte om att ni förstör?

Jag tycker definitivt att graffiti är konst men jag kan inte tycka att det är rätt av någon att måla på någon annans egendom utan tillåtelse.

"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"