I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad ska man göra med akryl färger?

Vår Hiphop - Graffiti

2009-06-04 21:56

Vad ska man göra med akryl färger?

Tjena, inhandlade idag ett paket med akrylfärger nästan gratis. Dock har jag inte en jävla aning om vad det ska vara bra till. Någon som kör canvas med det mycket? Vad kan det vara bra till? Sitter nämligen just nu med skiten och vet inte vad fan jag ska göra med det.
haha.
peace

2009-06-04 22:09
och varför köper du det om du inte vet vad du ska ha det till?
CSG4SAINTSHIT!

2009-06-04 23:11
billigt? då klipper man färg (y)

2009-06-04 23:16
kan ju kleta ut det över din barnstjärt och lägga ut bilden på www.fotolog.com

kul att det körs.

2009-06-04 23:24
serriösa svar tack?

2009-06-05 10:31
blanda med vatten i en trägårdspump o kör blaskiga ifyllningar eller vad vet jag
im never yet sober

2009-06-05 12:04
haha...du kan ge dom till mig
så kan jag trasha dem i duschen .
eller så kan du önska att du aldrig köpt dem
och kasta ut skiten på gatan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-05 12:12
freestyle är du seriös nu??? , man brukar väl måla med dom ha ha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-05 12:21
jo, men fyll, bakrund? highlights? va fan ska dom va bra till?

2009-06-05 12:27
Ta skiten blanda med rollerfärg och tunna ut skiten med thinner och gör det bra nog för att lägga in i en skokrämspenna !
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-06-05 12:45
du kan ju tunna ut det med nån sprit och ha det till ink, eller göra vackra tavlor med det, eller hälla i påsar och slänga på nånting. fast helst vackra tavlor.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-06-05 14:59
helvete vilken dum fråga, vafan köper man skit man inte vet vad man ska med de till?
jag vet iaf att ja skulle inte köpa en cykel om jag inte hade ett par ben..
men men, jag ska vara snäll med dig. här har du några alternativ:

1. Gå till konsum och panta tomburkar (kanske tjänar ihop pengarna du tydligen har slösat)
2. Ta en hink, häll all färg i den och kasta hinken i din säng.
3. blanda ut färgen med oliv-olja och använd den som massage-olja.
4. trampa på tuberna som om dom vore sniglar och kolla när färgen sprutar ur dom. (om tuberna får platts under din sko)
5. Bygg en kojja i skogen, eller ännu bättre bygg ett helt hus och måla knutarna med färgen.
6. blanda färgen med filmjölk och drick den.
7. titta på hockey-vm
8. tejpa fast färgen på digsjälv
9. jogga runt en sjö när du har färgen i fickorna (bra för konditionen)

ok, om du behöver mer hjälp så ring polia.
hade jag varit admin hade jag raderat denna tråd

2009-06-05 15:02
BOOST: hockey vm va ett tag sen ..
diska hårdare! kvinna!

2009-06-05 15:05
vänta på nästa då.
ska jag behöva vägleda er alla som en dagisfröken?

2009-06-05 19:32
eller så kan du vara proffsig och använda en pensel och köra nån canvas vetja

2009-06-06 11:23
Lika seriöst som alltid!

Akrylfärg är skapligt likt oljefärg bara att akrylfärg torkar snabbare.
Du ska måla på en duk (NEJ INTE MAMMAS FINASTE SPETSDUK!).

Sen går det ju att typ göra fill på en tavla men lines och sådant är väl inte klockrent. Sen blir det oftast lite klumpigt och tjocka lager med akryl så det blir svårt att dra lines med en posca eller vad du nu har för pennor (TROR INTE DINA RITKRITOR FRÅN DAGIS PASSAR).

Allvarligt, det är ganska värdelöst i mina ögon. Visst, kanske du pysslar mycket med måleri på duk men det tvivlar jag på.

Du kan ju alltid fingermåla en fin målning på mammas sovrumsvägg som ett tack för att hon kläckte ut en sådan bright son.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-06-06 11:54
Akryl funkar alldeles utmärkt att måla graff på duk med..Väldigt likt oljefärg fast den största skillnaden är att man använder vatten som förtunningsmedel och att torktiden är mycket snabbare... (Olja kan ta mer än en vecka på sig att torka,akryl ett par minuter eller så.)
Behöver inte nödvändigtvis bli klumpigt och tjockt,beror nog mer på handlaget än själva akrylfärgen..
Kan vara rätt kul att göra mixed media tavlor med spray,akryl,pennor etc..Om jag inte missminner mig har dock posca pennorna lite svårt att fästa på akrylen..Man får liksom fylla i samma linje ett par gånger innan den sitter..

Tah,cheerio and good luck

2009-06-07 01:48
Blanda ut det med lite lite vatten och kör lite action painting! blanda det med sprayburkar och sånt där som du förmodligen håller på med ;)

har själv sysslat med det och resultatet blev toppen, flertalet gånger.
gör en linkin park av det hela, så att säga.
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!