I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ökad pris på cans! ;(

Vår Hiphop - Graffiti

2009-06-03 20:37

Ökad pris på cans! ;(

Yo alla graffers

Ni kanske sett att olika återförsäljare höjt priset på Cans.
Kontaktade Impala/Malmö och det berodde på lågkonjunkturen i förhållandet till euro eftersom de köper in för Spanien. Highlights höjde precis för någon vecka sen
Black 37-40kr och Gold 40-44kr. Inte bara bra cans som ökat utan även budget cans hos Harald Nyborg som inna kostade 20kr, ligger just nu på runt 50kr.

Jag vet vad som gäller i FAQ....

Iallafall finns där inga återförsäljare/distributörer som fortfarande säljer tex. montanas för 30kr och typ biltema cannor för en tjuga?

Känns riktigt surt att lägga så pass mycket nu på burkar...

vad tycker ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-03 20:40
Det börjar fan bli dyrt, 120 kr bara för 3 burkar. Det känns lite för mycket..

2009-06-03 21:29
Själv har jag bara lagt 400 kr på cans i år :) och det har vart kråm för snabba stressiga målningar, önska att rack kulturen kom tillbaks lite mer, man uppskattar faktiskt målningen mer när man fått slita lite för sina cans :) RACKATTACK
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-03 22:38
Ganska säker på att priset har med tyngden på burken + specialavtal för att skicka giftigt material över gränserna. ju tyngre destu mer i fraktkostnad för grossisten.

Bara en gissning...

2009-06-03 23:02
konstigt att dom höjjer just nu när euron legat stadigt omkring 10 kr en bra tid
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-06-03 23:03
Midgem

Då är ju frågan varför det har gått upp i pris isåfall då?.. Har dom börjat beställa in mer kannor nu än tidigare? Känns inte som det.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-06-03 23:04
mindgem, vad har rationellt tänkande här att göra=)?
yoo

2009-06-04 10:26
"konstigt att dom höjjer just nu när euron legat stadigt omkring 10 kr en bra tid"

Nja, inte just nu. Graffiti är inte lika äkta längre, det får vi bara ta och acceptera. Alla ska bara tjäna pengar på det hit och dit..
yo hiphop r'n'b

2009-06-04 11:11
Är sjukt dyrt, kostar typ nåra kronor att tillverka en montana burk...
15 spänn hade varit lagom, närmaren 50lappen för en burk är fan rån...

2009-06-04 11:16
Jag antar att du vill ha lön för det arbete du eventuellt utför? ser inget konstigt med det..

Kan knappast tänka mig att butikerna som säljer kannor jobbar med några större vinstmarginaler..Troligare är väl att dom höjjer priserna för att gå runt? Nu spekulerar jag bara,Snubbarna på highlights kanske rullar i ferraris ner till båstad vad vet jag..

2009-06-04 11:30
De som säljer lär knappast ge bort grejerna, de tjänar inte direkt wow pengar som det är, highlights lär ligga bäst till tack vare läge och stort sortiment. Vilket fall som helst fortsätt köpa Montana osv och lämna riktiga burkar till andra;)
Mera Vatten - Behind Enemy Lines <br> Vad presterar ni på 3min? Vägg nej tack

2009-06-04 12:33
Det är nu några borde öppna en butik i Stockholm som håller lägre priser än både Curb och Hl. Lyckas någon kan det ju bli riktigt bra. Hade den butiken även innehållit billiga random-cans... OHHH vad bra det hade blivit både för butiken och kunder!!

2009-06-04 12:43
Jag vet att Highlights mfl knappast tjänar storkovan på köpa in och sälja cans utan det blir + - 0 Men när burk priset har blivt så pass högt så ska du lägga på en 200kr för frakten.
Black har som lägst kostar 30kr burken vad jag vet, 10kr i prishöjning blir rätt mycket i längden!

2009-06-04 15:20
Ironlak, kobra = 36kr på fatcap! :) sen kobra 600ml krom 45.

billigast vad jag vet.. belton ligger på 38 fortfarande.
Allt är sant på internet.

2009-06-04 18:12
Highlights och Curb Servin är lite för små för att höja och sänka priser direkt efter valutakursen. De kollar nog igenom halvårsrapporten och sen kommer fram till en höjning.

Men kom igen nu grabbs, Starta upp en konkurrentfirma så vi konsumenter kan få lägre priser!

2009-06-04 18:24
backjump.se tog 35 för belton för en vecka sen..det var ganska lagom enligt mig
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-06-05 10:19
Ja backjump har bra priser hade precis rea på Belton high preasure 30kr/burken
aff ute för sent....

@Linje12 hur lyckas du tatta 50cans? jobbar du på biltema eller?

xd

2009-06-05 14:09
Allvarligt hur mycket målar ni? Hur många burkar går det åt i månaden?
Kostar det 30 eller 50 kr så rör det mig inte i ryggen. Kanske känns hemskt när man är fattig student eller får halva barnbidraget av mamma men då kanske man inte ska måla då man inte kommer ha en chans att betala tillbaks några skulder om man åker fast.

Se graffiti som ett dyrt nöje för de välbärgade. En extremsport för höginkomsttagare =)
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-06-05 15:15
Håller med lite där..jag har inga problem med att lägga en femhundring på tio kannor och lite caps och då tycker jag forfarande att det är rätt billigt liksom..

2009-06-06 02:18
Billigaste återförsäljare av tex random cans i stil med multona, auto-k, droppen etc..
Fick syn på backjumps "niceprice" fanns 12pack för en 50 lapp :S

andra tips med storpack eller st pris billigt?

random budget cans spelar ingen roll, vet man har kunnat få vanliga burkar för runt 20kr...