I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skiss pennor?!

Vår Hiphop - Graffiti

2009-05-31 00:55

skiss pennor?!

Hellu gott folk...

har funderat lite på vad folk använder för skiss pennor och vilka olika ni testat. vilka ni gillar bäst osv.

själv har ja kört mest med blyerts (hehe). kört ett tag med Touch pennorna nu men tycker fan inte om dom. någon som kört med alpha twin? sharpie? vilka är prisvärda om man ska köpa in lite nya skiss pennor?

"who's callin' the shots? we hit that man first..."

Disatisfaction bring change

2009-05-31 16:38
posca 4 life :D
csg<3

2009-05-31 16:46
Jag gillar posca, men det kan göra så att skissen ser kladdig ut om du kör på tunna papper.
Annars e dom riktigt sköna i och med att dom täcker över varandra...

2009-05-31 18:06
Fibracolor är fan the best. Har touch, Tria, posca men jag kör alltid med fibra. Annars är det väl Tria som är fint oxå.

Posca duger ju inte till hela skisser, bara typ lines.. Blir som sagt jävligt kladdigt.

Men fibra är sköna då dom har sin skumma udd som gör att man får ett skönt flow och kan vinkla spetsen lite som man vill för att ändra tjocklek.

Sen är dom ju faktiskt riktigt billiga , kostar väl typ 1.50-2 kr styck (går dock bara köpa i 100 pack)
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-05-31 21:14
Lite olika.

Började med touch main, 12packet. sen lessnade jag på dom och köpte posca, som är skitsvåra att använda så att man får det snyggt.

Så jag köpte Alpha Twin 36packet, dom blöder inte alls lika mycket som touch, och funkar fint i övrigt.

Enda problemet med 36packet är att det varken finns gråa eller hudfärger.

Om det inte gör någonting att man lägger ner någon krona så rekommenderar jag 60 A, där man får med alla möjliga färger, med några gråa, hud, och även en colorless blender.

Funderar bara över en sak, och det är att jag fick två svarta. En 120 Black och en 121 Special Black. Någon som vet vad det är för skillnad ?

2009-06-01 00:36
ToyboY P23

har touch 36 setet men fy fan ja gillar inte touch pennorna dom blöder på tok för mycket på vanligt papper. i montanablocken funkar dom hyfsat men blöder ändå igenom. trött på förgerna, det där transparenta har nog sina fördelar men jag blir less på dom.

håller med dig helt när det kommer till posca. dome feta som fan! MEN som sagt blir ju fett kladdigt.

hmm firba låter ju softa som fan.

Moon

har varit intresserad av dom alpha, hade tänkt köpa on the run settet men highlights sa att alpha va mycket bättre.

kollade också på 36 settet, saknade också grå skalan och hudfärger.

har iaf slängt in en beställning nu.

beställde molotow pennor = Länk till http://www.backjump.se/product.php?ID=232
en av varje färg.

posca 3M fine i färgerna:
Green, Yellow, Bright yellow, light orange, orange och apple green.

posca 1M :
white
orange
violett

så tänkte jag testa

alpha twin 24 settetLänk till http://www.highlights.nu/index.php?page=32&orderid=12806&id=1&page=14&pid=1869

och dom jag e mest nyfiken på mian herrar är *trummvirvel* TADA! Sharpie pennorna 24 pac plus några lösa. Länk till http://www.highlights.nu/index.php?page=32&orderid=12806&id=1&page=14&pid=1477

fortsätt droppa tips och disskutera lite. ja kommer garanterat släng upp nån skiss när jag fått pennorna. highlights rekommenderade varmt sharpie så jag har stora förväntningar ;)

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-06-01 14:04
hä i gbg finns det en skit soft affär med posca pennor och andra ikitgt bra pennor :) as enkelt rack ställe också :) ett riktigt smultron ställe hur enkelt som helst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.