Ny Graffitisida?
Hejsan! Jag är chef över en webutvecklingsbyrå och tänkte kolla en sak med er! Vi har lite planer på att starta upp en ny graffitisida. Jag har ett långt förflutet med graffiti och det ligger mig vid hjärtat, än idag. Planera på denna sida är att man ska kunna skapa ett konto, ladda upp sin blackbook (Man får såklart vara 100% anonym), ladda upp filmer och så vidare. Vidare ska all media kunna kommenteras och röstas på. Finns mycket man kan göra alltså. Är det något intresse av en sida som detta? Vidare undrar jag en sak, har ni något bra namnförslag? Skicka via PM i sådana fall. (Den som kommer med ett namn som vi använder kommer att få ersättning, vid överenskommelse.) Ha de bra, och graffa lungt!
Var en del fel i min text, felstavelser och så vidare, tyvärr kunde man inte editera här, men men, ni förstår!
diggar idén som fan.. ratemygraffiti.com????
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar". Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
menar du ungefär som fotolog fast utan begränsningar och med stöd för filmer? kommer man behöva vara inloggad för att surfa runt där? tycker det låter som en bra ide som tusan! ska fundera på namn hehe.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Caesar P15 Njae, inte riktigt bra namn för den sidan, hela sidan kommer ju inte bygga på att man kan rösta på bilder endast. 987 Njae, inte riktigt som fotolog heller, utan mer som ett community, som bilddagboken kanske man kan säga, fast även med filmer. Förstår ni?
med eget "krypin", forum och stuff? jag tycker det är viktigt att man inte måste vara inloggad för att se sakerna. och egentligen att det borde vara mer som fotolog än ett community. men det är ju klart upp till er.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
987: Ja, precis. Man ska inte behöva vara inloggad för att titta på sakerna, verkligen inte.
humm okay, låter som att det kan bli kul. kör hårt! ska den vara svensk eller internationell?
Yes, kan förklara lite till. Om man vill ladda upp en bild eller en film så fyller man i lite fält. Man måste vara inloggad för att få ladda upp material. Sen ska bilden/filmen godkännas utav en moderator på sidan, anser vi att den passar in så godkänns den. Detta för att förhindra att folk laddar upp porr, bilder på bilar och så vidare. Sen så läggs filmen/bilden i ett allmänt arkiv med kategorier och så vidare (Oldschool, tags etc.). Besöker man sedan en medlem så kan man se alla bilder/filmer som denna person har laddat upp. Alternativt visa alla målningar som denna person har gjort. Alla idéer är inte framtagna eller genomgångna ännu, men detta hoppas jag/vi att ni ska hjälpa till med. Vad vill ni ha? Släng fram idéer! Om det är något superbra, PMa.
MRosenson: Riktigt fett. Hoppas det blir någonting av med den där hemsidan. Skulle vara fett nice. Word up!
Alcoholic.
bra!! ännu ett sätt för dagens toys att få lite extra fame på internet...
Typ snyggast.se fast graffiti?
låter väll skoj. men kommer bli som på whoa att väktare sitter o lökar dära. namn på sidan kan ju inte va så svårt hehe.
CSG4SAINTSHIT!
dagdrivare: Jag säger såhär, låt väktarna löka på! Polis och så vidare kommer inte kunna få ut några uppgifter om uppladdarna ändå. Inget att oroa sig över!
MRosenson Typ snyggast.se fast graffiti?
Bawacka Hmm, något liknande, fick en liknelse med garaget.org, och det är nog ganska nära!
gör ett community som har webshop med burkar osv :P
Låter fett niiice juu :D men nå namn kommer ja inte på "/
va sägs om fame.com??? :P
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar". Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
Caesar P15 Jätte upptaget.
fame.nu verkar dock vara nedlagd (eller under nedläggning).... dvs om det är värt det...
Yes? Domännamnet är fortfarande upptaget.
Låter riktigt bra, hoppas det blir av! www.getyourhype.com ?
Hangaround
2009-05-06 14:55
Låter som en riktigt jävla fet idé! GraffitiUnited.com eller Swedishgraff.com?
En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj.
Swedishgraff.com som norrlandsguld säger, de låter ju najs =)
www.InsanePigment.com www.CreativeKidz.com www.UseyourFantasi.com make it up throw it up do it snabbt.nuuuuuuuuu
Internet Gangsta
Jag hade mest troligt använt sidan. Upp.
efter vad jag läst så har jag höga förväntningar. och blir det lika fett som det låter så har ni nog en hel del användare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yes, det kan nog bli bra!
vad sägs om www.svartbok.com? Skön idé, vi kanske slipper beblanda oss med alla hiphop-freaks för en gångs skull? :) Försök att slå projektet igenom också !
http://www.youtube.com/watch?v=rc6uHRpnM20
Bra namnförslag! Jodå, det kommer gå igenom alltid, håller just nu på med diverse samarbeten som kommer göra sidan stor.
Nce ide xD kanske blackbook.nu
För sjunde gången (ärligt talat), blackbook.TOPP DOMÄNER är upptaget. Och kommer förbli upptaget.
Den kan heta "Internetgrafferz"
ÄBOD
Tack för förslaget, men inte det minsta och lättaste namnet. Det ska vara så kort men bra som möjligt.
Är det bara ren och skär graffiti som är välkommen? Eller funkar annan streetart också? Jag målar mest abstrakt.
Inte bestämt ännu. Men kan tänka mig att streetart kommer vara välkommen till en viss del.
Hangaround
2009-05-07 22:48
Kommer det var Tags & Throw-up på sidan oxå? det hade varit riktigt bra om det varit med :)
En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj.
Jag minns när amagadd tog upp denna diskussion då var det inte poppis alls. :(
låter niceee hoppas att det blir något snart
I <3 Kööött WWW.FOTOLOG.COM/NIGHTRIDER512
Namn: www.blaffa.? Som man även kan böja i formerna: blaffar blaffade blaffat, då blaffat är i perfekt så tycker jag att den passar faktiskt! / som betyder enligt synonymer : Kludda : flamma häftigt & Färgklatt : pladuska. www.färgpåvägg.? www.färgpåväggen.? www.färgpåväg.? / om du ska ha tåg med i tåg i större utsträckning.
Låter fett med en sån sida! Ha en åldergräns också så vi slipper p12or! BuffaSnabbt.nu? Som nån sa tidigare så borde det finnas en shop också! Hemsidan bör väl vara .nu eller .se då det är en svensk hemsida. Men men låter najsigt värre
blackbook.com swedischgraff.com swegraffiti.com bra ide, lycka till!
diska hårdare! kvinna!
"Jag är chef över en webutvecklingsbyrå" Jag med. Nej men seriöst: Ta tag i det på riktigt. Bra idé men tror det när jag ser det kompis.
"Som klockrenh säger." - oneoo
norrlandsguld Det kommer vara med ja.klockrenh Jaså, de är du, så bra då. Kan uppdatera er med om att jag har ett påbörjat samarbete med graffiticreator.net. Vilket betyder att jag kommer ha ganska skapligt med trafik på sidan, ända från start.
Detta låter hur bra som helst, så kanske man slipper alla spanjorer från fotolog också :). Iofs så är det kanske egentligen att ta utvecklingen åt fel då jag personligen inte är allt för positiv till internet graff vilket genererar internet fame och allt vad det innebär. Men ska man vara realistisk så kommer internet graffen aldrig dö ut... så ska det finnas någonting så låter detta som en skitfet idé!
När kommer sidan upp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sidan kommer upp så fort som möjligt. Det kommer såklart ta ett tag att programmera färdigt. Men vänta er det under sommaren.
låter rikitgt nice detta! hoppas det blir en bra sida med snygg design osv :) ser fram emot detta! Simma lugnt peace! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------I still up in graffiti!