[Malmö] Två stycken målade tåg [Malmö]
I går vid 15:00 tiden så tog jag en promenix från buffen ner mot midhem. I Buffen stod en SNAFR på öresundståg. SNAFR: Fyll röd o lines Gröna. (Signaturen var tejpad) Bort mot midhem (Ja vet faktiskt inte vad stället kallas) Stod ett Kråmat påga med: THE, Eikas, Loue, Was, ay o två stycken till som jag tyvär inte såg. THE: Silver fyll, Grön bg o svarta lines. Eikas: Silver fyll, Blå/vit bg o svarta lines o vit hl. Loue: Silver fyll, Vit/grön bg o svarta lines. Was: Silver fyll, Gul/grön bg o svarta lines Ay: Silver fyll, Gul/grön bg o svarta lines (?): Silver fyll (Sen vet jag inte :( ) (?): Ingen info. (Har bild på båda, Bilderna kommer upp senare när ja hittat kabbel jävlen!!) (Inlägget ändrat av _-bacteria-_ 2009-04-06 21:58:39)
Ett silverglatt påga! =)
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
det pågat har stått där skit länge nu. likadant var det med de två blow panelerna. någon som vet varför de har låtit det stå så länge?
Jag e sjukt grym för jag hänger på whoa!
Röde orm ( eller blowtåget som det kallades ett tag) var trasigt och stod därför vid verkstaden. Likadant tror jag att det är med tåget som är kört av ovanstående...
”Att klottra olagligt är egoistiskt - man förstör egendom och det kostar skattebetalarna pengar." Det säger graffitimålaren Karl Valve.
shysst fyll.. tur att dom är på väg
Tu m'emmerdes!
Snafr har ju tyvärr ett o annat att jobba på...kul att det kommer energiska kids som tar för sig lite, synd att han inte målar lite mer väggar o lär sig FYLLA i en piece ordentligt!
Snafr, killing it!! Har en del att jobba på som MRsalesman även påpekat!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Man har sett mkt färg på em' purples lately; riktigt fett! Kul med en levande pågascen..
yo hiphop r'n'b
fyfan va skabbigt brotåg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för helvete snafr.. under all kritik. kamma till dig på p huset ett par år va.
p-huset ger ju för fan ingenting...vill man lära sig måla någorlunda snabbt under press, hålla koll på div situationer som kan uppstå o dyl så får man måla på riktigt...där det kan komma lite folk, där det åker tåg osv...han kastade sig på tågen lite tidigt, antar att han tycker det är mer spännande vilket självklart är fallet, han bryr sig väl inte om kvaliten så mkt antar jag...eller om yarden om man kollar på dom där ifyllningarna o hur snabbt det måste ha gått!
det var bara ett exempel på vägg. aldrig testat backjump efter tidtagare på lagligt eller?
Nej faktist inte tror aldrig att det skulle bli samma sak ändå..jag vet att det finns folk som gör det men jag tycker bara inte att det e lönt sen har jag inte gjort sååå många backjumps att det skulle va lönt. jag menar en riktigt backjump har ju trots allt dom där okända faktorerna som spelar roll, väktare, tåget kommer in för sent, folk på perrong bla bla bla...känns inte lönt helt enkelt man får anpassa sig!
du har så rätt så rätt så. när man väl står där är det lätt att glömma hälften.
Redaktionen
2009-03-31 01:03
kul produktion men som sagt öva på stilen, för detdär var inte imponerande. men jävligt kul att ni kör, på riktigt.
namaste
aja, kul att de körs på i här skåne iallafall! :D
SLUTA SPRINGA IN I YARDEN FÖR ATT TA FOTON!!!
”Att klottra olagligt är egoistiskt - man förstör egendom och det kostar skattebetalarna pengar." Det säger graffitimålaren Karl Valve.
Nej, man kan ju lätt kuta in i yarden och fotografera alster, om man smälter in!
yo hiphop r'n'b
Graffare
2009-03-31 22:32
Med tanke på allt man ser i Köpenhamn känns den skånsk-småländska aktivteten på tågen som minimal. Tänk om vi hade 5-8 tunga crews som hade rull på minst en tredjedel av tågen i trafik. Synd bara att det kommer aldrig ske.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
nattuggglan Tänk om vi hade fler tågset, fler linjer, fler lauyps, fler yards..
yo hiphop r'n'b
Graffare
2009-03-31 22:55
Sant, men vad är graffen söder och öster om malmö? Har Ystad och Simrishamn någonsin haft någon scen? Än mindre tågscen. Dessutom är det nästan bara rika kidz som målare. Det finns en större scen i slottstaden än hela rosengård-fosie-lindägen-Holma-Krocksbäck. Vad hände med alla icke-svenskar i Malmö?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
vem bryr sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha vem bryr sig vem som målar dom rika svenskarna har ju tydligen bevisat att dom gillar att måla... O visst hade det varit fint med 5-7 crews som slaktade undra hur det skulle gått till på så få spots bara! Bra jämförelse med skåne-Kbh f ö...SMART! Simrishamn hade en writer som kom därifrån...han har nån piece där fortfarande kan dock inte komma ihåg hans tag. I ystad har jag vart under hela min uppväxt o även målat där nångång o aldrig sett något av någon tror jag, kanske en toy tag. o vad är det får fråga om ystad/simrishamn har en tågscen? ärligt målar du graffiti? har du någon aning om någonting egentligen? fan är det för fråga hehe ärligt talat jag tror att jag hatar dig..kan man hata någon från ett jävla forum? varje gång du skriver något får jag en olustig känsla...låt oss kalla det en förnimmelse av idioti!!!!! PS. sluta säga "VI" du är inte o har aldrig varit del av ngt förutom detta forumet!
Ordet konst missbrukas. Det smartaste man kan göra är att sluta spekulera i ämnet "Är graffiti konst etc." Det leder ingen vart då INGEN har samma åsikt, och ens egna åsikt skiter andra i. Graffiti/Klotter konst eller inte? Skitsamma jag gillar det och utför det, vad det "klassas" som är väl ointressant!
Hej, det är jag som är kenny. Jag är 25 år gammal och är bosatt i en trevlig kommun i Jämtlands län. Du får gärna lämna ett spår i gästboken om det är nånting du undrar.
Graffare
2009-04-01 10:24
MRsalesman Tack, jag har heller inte högre tankar om dig. Men det verkar som om du gillar kommentera och läsa det jag skriver av någon anledning? Kanske handlar det om att brösta egot lite? Jag tycker inte om den mentalitet du representerar eftersom att jag kan inte låta bli att tycka att du hycklar. Det finns som tur gott om plats på jorden för olika individer så vi ska nog kunna överleva till trots våra meningskiljaktigheter?
vi skriver ju i samma forum o vi är båda från skåne så det blir ju lätt att vi skriver i samma trådar rätt logiskt egentligen. Mitt ego inom graff är inte så stort faktist dom som känner mig vet att jag är rätt ödmjuk även om jag tycker illa om vissa writers (oftast inte p ga av skills dock...) får jag fråga hur jag hycklar? eller med vad snarare? Jag tycker vi verkar överleva fin fint trots våra meningsskiljaktigheter jag menar de är ju inte så att jag säger att jag "ska slå dig" om vi träffas, jag gillar inte ens våld jag tycker bara att du är lite jobbig och gör dumma uttalanden o stundtals har du dumma frågeställningar. Kom f ö på vad simrishamn writern skrev: Kefir.
Graffare
2009-04-01 12:39
Ja, Kefir känner jag till, har sett någon piece av honom i något gammal 90-tals tidning. Ang. hycklandet så känner du till våra diskussioner hiearkier graffitin. Jag tycker det är en onödig översittarmentalitet kort och gott, du ser antagligen fördelarna. Hycklar tycker jag att du gör när du tycker att vissa regler gäller för vissa andra för andra. Du ver ju själv att samma regelsystem inte fanns när du började. Sen kan jag hålla med om att jag kanske varit mer ute efter att provocera än att föra dialog genom åren. Annars kan jag även jag meddela att jag inte heller är intresserad att bråka om foruminlägg i verkliga livet.
Jag tycker på fullaste allvar att hierarkin inom graff är en bra sak, inte till den utsträckningen som den finns ibland men folk ska veta sin plats och först börja ta för sig när dom är redo för det. Det är min ärliga åsikt. Jag tycker inte att alla ska springa runt o göra vad dom vill hur fan hade saker sett ut då? O jag är inte alltid för alla bråk som uppstår folk emellan osv...NER t ex är mina "boys" (gayigt uttryck) men jag står inte bakom TRC beefen det minsta, den har väldigt lösa grunder som kunde ordnats snabbt o enkelt. Jag har alltid stått för vad jag tycker oavsett vem det gäller! Personligen så tycke rjag det hade vart överfett om man kunde ena skåne (i den utsträckning o mån det går...toys har fortfarande mkt att jobba för o på) o göra saker tillsammans köra 10-20 manna projekt o sånt men just nu går det tyvärr inte vilket är tråkigt. Hade min vilja gått igenom så hade folk här nere nog blivit stolta övert lite classic shit som hade gjorts, det är jag säker på! tänk en vägg med typ: NER-SW-TRC-KC-DKE-EHG-TSM-SH mm.....classic shit!!!
Graffare
2009-04-01 13:28
Visst kan jag hålla med om att det självklart uppstår hierakier eftersom att det är tråkigt när någon fuckar runt och förstör för andra. Det kan jag också förstå, vad jag däremot tycker är tråkigt är att det verkar inte vara någon fokus på mentorskap. Kanske för att graffiti av någon anledning har utvecklats mer till en machokultur än en ungdomskultur. (De flesta som målar är inte längre ungdomar direkt). Vill man försäkra sig om att spots hanteras snyggt även i morgon är det väl bättre att visa hur det går till än att hota med stryk? Jag ser hellre samarbete än massa onödiga beefs, men de bottnar ju i huvudsak i bristande respekt för andra och ett grandiost ego. Emellertid har jag inte samma insyn i den dagsaktuella scenen som du eftersom att jag inte rör mig inom graffkretsar och precis som du säger inte är aktiv. Tycker du att jag har en felaktigt uppfattning om hur saker ligger till så säg det.
MRsalesman, Håller helt och hållet med dig om det du skrev om att ena skåne crews och göra lite balla projekt tillsammans, det är riktigt dåligt med sånt här nere i södern faktiskt och sthlm är mycket bättre på detta. Vilka feta väggar man skulle kunna smälla upp alltså, problemet är väl just att det är för dålig sammanhållning helt enkelt och då blir det svårt.
Jag kan ju bara tala för mig själv men jag målade med yngre folk när jag var lite yngre (några år sen typ) lite med lokala kids,typ moor när han var yngre, lite random folk så att säga...hade gärna gjort det idag också, även om alla inte är sååå unga längre typ: AY, kanske MRD, Casp...problemet är att när man blir äldre riskerar man också mer om man torskar och jag orkar helt enkelt inte ha någon bredvid mig som får panik om en väktarbil kör förbi, eller om polisen bara passerar, jag vill ha folk vid min sida som håller huvudet kallt, som vet hur saker fungerar o som framförallt skulle hålla käften om något dåligt väl hände. Detta är verkligen inget man kan förvänta sig av en yngling eller av någon som inte är van vid riktig graff o det är något jag märkt genom åren. Därför målar jag uteslutande med dom som är mina riktiga vänner o som jag vet att jag kan lita på. Sen är ju inte beefs något supernegativt, graffiti är ju trots allt en penismätartävling och en kompetativ (hmm..finns ordet på svenska?) syssla vilket beefs främjar till 100% men det hade likväl vart kul o kunna läga ner stridsyxan i typ 45 min längst linjen eller ngt. Det är inte för mkt begärt tycker jag!
Nej, det är verkligen inte för mycket begärt. Som ett exempel kan jag ju bara nämna en vägg som gjordes för några år sen, tror det var -03 eller kanske -04 när KC & TRC körde en överfet linjevägg ute vid svågertorp på en av dom lååånga väggarna, tror till och med det stod KC vs TRC eller sånt i den stilen och den väggen var överfet. Måste varit många med på den väggen, typ 10 pers eller nåt sånt? Sånt skulle jag lätt vilja se mer av.
hehe jag tror faktist inte att det var så många kanske 2-3 från kc o 3 från trc eller ngt...men men...kul i vilket fall! Aja fan mitt mission denna sommaren ska bli att få en sådan vägg gjord, med eller utan dom som är negativa.
Nattugglan Rosengård kan ja hålla med om e dött. Holma/Krocksbäck lika så (Finns en o anan BUS tag där) Lindeborg/Kulladal finns också en små del målare. Fosie en bit ifrån dött med 1000 Punx, JFA, Snafr och nån mer.
Lund är oxå dött om man jämför med 2000-2005(6)
yo hiphop r'n'b
lund är riktigt bull... AY-BOOF-1/8 av KC ...o Micro som börjat igen. Aint like it used to be tacka fan för Casp säger jag!
Bozaii P16 bus finns ej längre.. gamla tags e väl inget aktivt område. Till alla som beefar: Håll flabben o måla istället.
jag kör bara på phuset! det är lagligt!
lund äger, kakkabajja
eyeyey