I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inför UP 40

Vår Hiphop - Graffiti

Graffare

2009-05-18 11:17
Synd att pressbyrån inte har UP längre, jag brukade racka ett ex varje gång jag såg den :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-05-18 12:05
vad häffti du e nattugglan..

2009-05-18 16:36
Kul med svenska tåg, som vanligt. jävligt tråkigt med okända amerikaner som var aktiva på 70-talet. helt ointressant.
dumåsteröka(hasch)

2009-05-18 17:30
Alltså snart pallar jag inte köpa UP mer.. Den blir ärligt talat sämre och sämre. Bakåtsträvare av rang. Känns som dom försöker se bakåt istället för framåt. Vem orkar läsa om folk som var aktiva för 20 år sedan och gnäller häcken av sig av dagens målare fler gånger?
Släpp in de senare generationerna målare och SKIPPA intervjuverna med okända amerikaner.
Personligen tycker jag Incognito coh reptoid är hästlängder bättre än UP i dagsläget.. Funderar på hålla mig till dom.
Känns som UP har gjort sitt..

2009-05-18 18:48
Finns inga aktiva målare idag som jag vill se i någon tidning. Inte läst speciellt mycket UP på senare år, bara bläddrat lite snabbt och konstaterat att det är inget för mig.

Jag har absolut inget problem med text och lite bilder. Det som är viktigt är att bilderna är riktigt vassa. Behöver inte vara vassa som en 7 dagars wildstylepiece utan kan vara en galen målning på nåt rooftop och gärna en crazy story hur målaren i fråga lyckades.
Jag gillar klassiska mysiga målarhistorier och galna upptåg. Det ska ju faktiskt vara lite wowkänsla och inte "inktest med någon avdankad gammal målare som inte förnyat sig på 10 år, hurray..."
Okej jag gillar wufc men man blir lite trött när stilen verkar stannat av.

Jag läser hellre någon gammal tidning eller en sådan engångs utgåva av en halvkass halvfärdig tidning från säffle som gick i konkurs innan första nummret.
Då brukar det vara lite mer känsla om än amatörmässigt.

Dock ska jag inte yttra mig för mycket utan ska faktiskt köpa mig en blaska och se om den är så jävla dålig som alla säger då jag inte läst den på länge.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-05-19 14:01
kartlägg sverige, inte stockholm..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-19 17:47
ToyboY P23
det känns som att felet ligger hos dig snarare än svensk graffiti om du inte tycker att det finns någon intervjuvärdig målare i hela landet...

förövrigt så får det väl för fan räcka med nostalgiska reportage nu? finns det någon annan graffititidning som ägnar lika mycket tid och utrymme som UP åt att blicka bakåt? tidningen är ju helt ur synk med tiden...vad är det man vill uppnå? cap & design möter kapten stofil?

2009-05-20 11:57
CarlJan

Smaken är som... Kanske lite kräsnare än dig helt enkelt.

Det behöver inte vara nostalgiskt men jag gillar inte när man droppar en tidning som bara är utfylld med skräp. Vänta några veckor till innan man släpper en tidning om man inte har material.
Det är inte materialet det är fel på alla gånger utan att man fokuserar på fel saker. Knappt en graffititidning längre. Livsstilsmagasin kanske?
Klart man kanske måste byta profil då man inte säljer tillräckligt många nr men det behöver inte betyda att alla följer med på tåget. Vissa vill ha en klassisk graffblaska med mycket bilder o sköna historier.
Sen är det fan inget fel på Kapten Stofil, där har du skillz!
Jag säger inget!
shiet!

2009-05-20 14:17
shit, det som körs nu för tiden är oftast skit och folk klagar på att dom visar FÖR MYCKET av sveriges mest erfarna målare? fan folk har för mycket fritid asså... MER WUFC!
fuck all you haters!

2009-05-20 14:21
Mer underground!

2009-05-20 18:12
Nya formatet på UP är bra, bättre än tidigare. Känns genomtänkt och fint.
Intervjuförslag som skulle innebära bra läsning. Alla är aktiva målare med bra, genomtänkt, egen stil.

Sverige
Stockholm
Crack (TP)
Doer (SSC, OYA)
dr.Dre (OMG)
Erse (TP)
Glöm (WLC)
Neion (Y2K)
Skil (TD)

Göteborg
Aero (AOD, 36)
Dome
Gecho (TSD)
Gone
Play (CHA)
Punk (BST)
Rios (DRA)

Malmö
TRC crew
U&IR1

Utlandet
Mexico
Dueb
Funer
NBC crew
Sorka (SHC)

USA
The Mac
Retna
Saber

Ryssland
Amok
Scheme
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-28 19:02
eller så beror det på att alla på redaktionen är 40+ och vill försörja sig på att det faktiskt målas fortfarande och leva på sina egna gamla meriter o intervjua gamla polare man växte ifrån för 15år sedan.. antingen det eller så har deras smaklökar trillat av efter för mycket rumpslickande av ett svisst överrepresenterat sthmlscrew.

2009-05-30 03:08
TheMitchBuchannon Vad har du bidragit till själv?

2009-05-30 13:54
När kommer nummer 40 ?
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-05-31 18:42
jag vill ha mer sverige i tidningen! jag bryr mig inte om madrid eller något annat land.. finns ju andra tidningar om dom länderna.. keep UP swedish!!
jag hatar dig !

2009-05-31 20:59
håller me! up ska va svenskt!
whoa är inte en community, det är en livstil.

2009-05-31 23:44
UP åt Sverige!

2009-06-01 00:03
Ni låter som nå sverigedemokrater..! Men jag följer ledet, UP borde innehålla vårat avlånga och vackra land Sverige..!

2009-06-01 20:45
Kör ett renodlat Stockholmsnummer ni med.

Inget värt i resten av Sverige ändå.

2009-06-01 23:06
Scenen är ganska seg just nu, i hela landet om du frågar mig (sthlm, gbg, malmö). Kanske inte går att göra så mycket vettigt i svearike just nu.

Ska det vara material från annat land är det soft när det fokuseras på något lite udda, typ konstiga kyrelliska bokstäver som ritas upp och ner på hustak i vitryssland, galna gängmålningar i Filippinerna.

Bara en fräsch piece känns lite trist då man inte känner igen eller hittar någon anknytning..
Jag säger inget!
shiet!

2009-06-05 10:37
up borde vara en gratis internett tidnig de lär gå runt med reklam osont
im never yet sober

2009-06-25 19:02
Alltså seriöst.. Det här var det sämsta numret någonsin. Om ni inte har tillräckligt med bilder borde ni inte ge ut UP så ofta som det görs.
Känns som 3/4 av tidningen är någon utfyllnad med ointressant skit och repotage från utlandet.
MER BILDER HADE NOG UPPSKATTATS!
Sluta vara sånna bakåtsträvare med enbart repotage om den "gamle goda tiden" och släpp in nytt folk.

Har köpt varje nummer i ett antal år men det här var nog det sista.

2009-06-26 14:56
Känns osm det är jävligt mycke klagande på UP. Jag personligen tycker att man ska ge en eloge till hela UP redaktionen för de bra jobb de gör och har gjort under flera år!

För mig är iaf UP alltid seriöst och står för kvaliete då det gäller både bild och texter!

Big ups!
www.sexstyckenstryk.com
www.myspace.com/mattiasingo
www.myspace.com/dickochingo

2009-06-26 16:04
Jag gilla verkligen detta numret. Big up

2009-06-26 17:22
Gillar nt detta nummer, alltid samma grejer av samma writers! ;S

2009-06-27 14:57
fluger P22:

Apropå gbg-delen av din lista så har Aero redan blivit intervjuad i UP (flera år sen), även punk har intervjuats (i KCE-intervjun, 2004 tror jag, ett tag sen iofs), o Dome har såvitt jag vet blivit erbjuden intervju flera ggr men konsekvent vägrat ställa upp
det kostar på att ligga på topp

2009-06-27 17:44
Håll UP mer svenskt.

2009-06-27 17:55
Det som gör UP och alla andra svenska rumpslickar tidningar är att så jävla keffa målare stödjer skiten med bilder.

2009-06-28 12:30
med tanke på hur fina saker du lägger Diskopocoloco så överskrider du dinna befogenheter att ens få yttra sig

2009-06-28 21:33
Aja kollade in tidningen idag...Ärligt talat så är den så fruktansvärt patetiskt dålig att jag nästan blev arg, extremt lite Sverige, ja jag fattar att typ INGEN förutom HFU o några andra skickar bilder till er så ni kanske borde fundera på att inte släppa den så jävla ofta. keffa reportage, samma gamla rävar som vanligt (folk som knappt målar längre) det enda jag gillade pyttelite var delen om thailand men den kunde ju också gått lite mer på djupet o frågat lite om hur skit går till där osv...Min ärliga och personliga åsikt är att UP blir sämre för varje nummer och att UP knappt har rätten att kalla sig en svensk tidning längre.

Sorgligt men sant.

O Torkel din lökiga lök....varför tar du med en AOD-NER på P-huset Anna o klipper bort en bra bit av charactern som var riktigt fet? Sjukt oproffsigt o idiotiskt gjort! Fast det hade inte räddat tidningens kvalité så jag antar att jag skiter i.

2009-06-29 03:30
O Torkel din lökiga lök....varför tar du med en AOD-NER på P-huset Anna o klipper bort en bra bit av charactern som var riktigt fet? Sjukt oproffsigt o idiotiskt gjort! Fast det hade inte räddat tidningens kvalité så jag antar att jag skiter i.

hahaha ja störde mig också på de som fan men i rättvisans namn så e de ju faktriskt mander o inte torkel som gör layouten nuförtiden. men whatever, man kan lika gärna skippa en sån piece om man ska presentera den så dåligt.

2009-06-29 08:49
bläddrade igenom den i malmö inte ens värd o racka jag minns den gamla goda tiden 90talet innan foto logg o alla dessa andra sidor o allt som rullar hamnar på whoa då va up prisvärd ens om dom första nr va hällften i svart vitt
im never yet sober

2009-06-29 09:00
för övrigt för att locka målare att ge bort sina fetaste billder så kan ju UP erbjuda cash
ja ungefär som en viss porrtidnig som jag minns inte vad den heter men skulle jag sjicka in en billd när jag knullar min brud tro fan jag vill ha en lax eller en femhundrin åt minstone samma sak gäller om dom vill ha billder på min fetast panel money talks fame wakls
im never yet sober

2009-06-29 22:14
Mander har väl gjort layouten. Kan sätta en påse slattar på att han inte sitter och väljer/klipper bilder.

Spontant känner jag bara att man vill se mer bilder, alltså i sidantal. Mer svenskt. Jag gillar UP för all läsning som man får. Perfekt för tågresor osv. Skönt med en tidning som inte tar slut.
MEN... det kan ju inte vara omöjligt att klämma in 20 sidor bra svenskt klotter också.

Fast om du nu är så att det inte skickas in något, alternativt att det som skickas håller låg klass, ja då är det kanske inte så mycket att göra.

Det hade också varit grymt om ni på redaktionen skrev här i tråden angående hur ni tänker kring tidningen och kritiken som framförts. Självklart behöver inte ni motivera varför ni gör UP på ett visst sätt, men det hade varit varit väldigt intressant att höra. Är det verkligen så att det är bildtorka?
cyklist.

2009-06-30 02:11

Synd på den charactern av Leon, riktigt fet i mitt tycke. Har inte hunnit kolla i tidningen ännu men jag hoppas kunna lägga mina vantar på den senare i veckan.

Saknar också mer svenskt i tidningen men precis som nån sa tidigare så kan det ju faktiskt vara så att folk helt enkelt inte skickar in sina bilder lika mycket längre och då är det ju så konstigt. Lite reportage om graffscenen i olika svenska städer saknar jag, typ 3-4 sidor bara malmö graff tex. med nån kortare intervju med någon som berättar lite om vad som händer typ i respektive stad hade varit cool.

2009-06-30 03:18
Men alltså, det är bullshit att folk inte skickar in. Vet folk som är duktiga på måla som skickar in grejjer men inte faen kommer det med ändå. och det ÄR bra grejjer.
Är tydligen bara vissa som får synas i tidningen eller bor i STHLM.

2009-06-30 13:28
Den som layoutar väljer vanligtvis inte bilderna, nej, men de e väl självklart att det är layoutarens beslut hur bilderna presenteras, alltså hur stora dom blir, o hur dom klipps

2009-06-30 14:36
mrsalesman din feta fjantiga allvetare, tycker du ska passa dig noga med att sitta och namnge folk för att agera idiotiskt när du inte ens vet vad du pratar om.

synd att gnälla när du är mer aktiv på ett forum än på gatan.

2009-06-30 15:01
Weakbcomeheroes: Torkel är ju dock en högst offentlig person eftersom hans namn syns i varje UP.
Intressepenisen hårdnar!

2009-06-30 17:01
Om det är Torkel som bär skulden till den bilden så är det honom jag bör adressera, om jag misstog mig o droppade fel namn (där f ö hela redaktionen är namngiven i tidningen) så behöver Killen verkligen inte bry sig om det jag skrev. Mne det var ju någon på redaktionen som gjorde fel iaf.

Om jag skulle vara lika aktiv på gatan som här skulle min tag få vara Fher eller Beges vilket inte är fallet men ta dig en vända med tågen i skåne så skall du nog finna en hel del...böla inte nu, jag vet att det är jobbigt med folk som har åsikter om saker och ärligt yttrar dom till skillnad från alla rövslickare som rider sina favorit writers kukar hela dagarna. Du får leva me det!!!!

2009-07-02 11:43
Att yttra dom ärligt är att säga det på en releasefest öga mot öga, allt annat är foolishness!

jag vet att du varit aktiv i den skånska tågscenen 10 år om inte mer, big up.
blir less på dagens trötta jävla generation, kan inte annat än hålla med dem som skriver "gillar ni inte, gör en egen tidning istället".

2009-07-02 17:20
Alla inlägg är ju dock inte neggopeggo.

En hel del kritik är ju konstruktiv och det måste ju vara guld värt att få på varje nummer.

Tycker för övrigt att både Tomcat och News intervjun var skitbra.
Jag skulle gärna se en bok till i stil med Wufcboken fast om VIM. Dom flesta har ju valt lite olika vägar och lyckats som fan inom det dom gör så det borde ju finnas massor av bra bilder och historier att sätta samman.

Kom igen UP! Bara gör det!
cyklist.

2009-07-02 19:57
Usch nej det här numret var ingen rolig historia.
Rörig layout som gör bilderna otydliga. För lite bilder osv...
Gå tillbaks till den gamla layouten, den senaste e värdelös..
Drum n bass

2009-07-03 02:21
weak: där får jag faktist rätta dig...jag har varit aktiv i den skånska scenen, inte i tågscenen direkt...även om jag kanske råkat pasteja en lök nån gång då o då!

2009-07-03 02:22
nej gå inte tillbaka till den gamla layouten, den va ju så tråkig så att man somnade bara av att kolla på tidningen.

Däremot e väl den största skrällen me nya numret att den där Tomcat INTE är Kegr! Andra bajtare bleknar ju i jämförelse!

2009-07-03 03:28
Har aldrig hört talas om UP, var köper man den?
Inte online hoppas jag för sådan orkar man inte :-)

2009-07-03 11:37
Jag vettefan jag trodde aldrig att tomcat var kegr...han gör vanlig throw-up stil ju...

2009-07-03 17:27
fick insidertips om att KC hade skickat en skiva med bilder men dom valdes bort på grund av bristande kvalitet. kanske skulle dom sluta sitta på internet o klaga och rycka sig i kragen och upptäcka att graffiti bara var en fluga i deras liv och aldrig mer röra en sprayburk.

2009-07-03 17:59
f ö undrar jag en sak, varför tar aldrig någon i UP-staben sig lite tid till att kommentera o diskutera lite här? Är era potentiella kunders åsikter så värdelösa verkligen...

logotype: Jag kommer aldrig med där, dom tycker nog att jag är för toyig men jag fortsätter kämpa, en vacker dag....att sluta klaga på internet är dock inte aktuellt, trodde nätet var till för sånt. O jag vill redan nu säga förlåt att jag inte gillar all lättsmält svennegraff och att jag inte ger props till vem som helst som kan baita en stil, göra en bubbel bakgrund o dra cleana linjer.

B-I-T-C-H!

2009-07-03 21:41
Däremot e väl den största skrällen me nya numret att den där Tomcat INTE är Kegr! Andra bajtare bleknar ju i jämförelse!

Tror fortfarande att det är samma person.