I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny tidning (Spray 2009)

Vår Hiphop - Graffiti

2009-03-17 23:27

Ny tidning (Spray 2009)

Tjena!

Ny tidning på marknaden. SPRAY 2009 finns tillgänglig för allmänheten nästa vecka.
Det går redan nu att förboka ett exemplar. Har just nu kontakt med affärer runt om i landet och förhoppningsvis kommer tidningen säljas där!

För att beställa:
Skicka ett mail till:
[email protected]
Ange för- och efternamn, adress samt betalningssätt.

INFORMATION:

SPRAY 2009 är en rykandefärsk Svensk graffititidning. Första(?) numret innehåller tre längre intervjuer med målare från Skåne till Norrland. LUKE representerar Skåne och talar ut om bondelivet. V.TASS visar var skåpet ska stå, i huvudstaden, och sist men inte minst berättar PILLER vad som händer i Norrland när man inte dricker hembränt och jagar ren.

Dessutom innehåller tidningen en internationell specialare med målare från Brasilien, Spanien, Tyskland, Belgien, Tjeckien och Sverige. Den stilmässiga graffen står i centrum, det visar inte minst David från Tjeckien prov på!

Pris: 45 kr (inkl. frakt!) - överföring till konto
(I nödfall går det att skicka via posten, pengar i kuvert)

Beställ genom att skicka ett mail till:
[email protected]
Ange för- och efternamn, adress samt betalningssätt.

magazine.webb.se
magazine.webb.se
magazine.webb.se

Supporta nu gott folk!

www.magazine.webb.se

2009-03-17 23:43
tråkigaste teasern jag nånsin sätt. upp med en pdf med lite urdrag ur innehållet..

Sidantal, färg, storlek?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-17 23:55
Ja det missade jag, my bad!

Urdrag kommer när jag fått hem tidningarna (i slutet av veckan).

Mer information om tidningen:

28 sidor

Allt är i färg (papper ca 150gram)

5 sidor intervju med Luke
5 sidor intervju med Piller
4 sidor intervju med V.Tass
resten är utlandsspecial mm.

www.magazine.webb.se

2009-03-18 00:08
www.magazine.webb.se

2009-03-18 00:47
mycke annat svenskt eller? varför gör ni en "ny tidning" med samma innehåll som alla andra? ni borde fokusera på bara sverige..jag kommer inte vara den enda som skriver det i tråden. vill amn ha utländsk graff köper man en utländsk tidning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 01:17
Bra kritik, bra frågor. Jag har mig själv att skylla på att de ställs, bristande information.

Faktum är att innehållet inte liknar någon svensk eller utländsk tidning, som jag har sett.
Utlandsspecialen är mer text än bilder. Målarna berättar om speciella event. Någon berättar mer allmänt om hur han målar. Intressanta, kunniga och bra målare som inte har nått den svenska publiken.

Vad det gäller inrikesdelen är det övervägande intervjuer men även ett par duktiga "uppcomings". Inga valiga bilddelar som stockholmsspecial, skånespecial och göteborgsspecial, som i övriga tidningar. Det är som nämnt ovan mer text än bild. Självklart är det bilder också men absolut ingen "bildbok".

Ställ gärna mer frågor, det är givande både för dig och mig!

www.magazine.webb.se

2009-03-18 02:29
Kul med ny tidning, lite ostigt namn

2009-03-18 06:55
Fan vad det ploppar upp nya tidningar här och där. Undra av hem sidan tycker om namn valet...;)
Nej kommer ej släppa en ny film!

2009-03-18 10:52
varför har ni skrivit 'första' med frågetecken på hemsidan? Vet ni inte ifall det är erat första nummer eller vadå?

2009-03-18 11:39
verkar fan schysst ändå, synd att man är bankrutt bara.

2009-03-18 12:43
Tidningen i sig verkar rätt välgjord, men frågan är hur många läsare den drar till sig? kanske främst samlare men jag vet inte riktigt. Känns som att några utav personerna som är intervjuade inte skulle blivit det....

2009-03-18 15:35
Soma
Att det är första numret är det ingen tvekan om. Däremot kan det bli det sista om det går åt skogen med försäljningen, haha.

hits
Givetvis är det en chansning som antingen går hem eller inte, vi får se hur det blir senare med facit i hand. Angående intervjuerna är det en subjektiv bedömning. Det varierar från person till person vad man gillar för målare, inget jag kan övertyga folk att ändra på.

PimpMyStrumpa
Det löser sig!

Tack till er som gillar, det uppskattas!
www.magazine.webb.se

2009-03-18 21:35
piller ltc wol?
Skyll på systemet

2009-03-19 00:04
Fucking tease!
Dysläktikär

2009-03-19 01:10
jag ska föregå med gott exempel, jag tänker inte köpa eran tidning.
Förmodligen laddar jag ner skiten (om ja ens hittar den på den energin jag lägger ner på det)
tänker inte hypa ett skit, jag är bara ärlig.
om det inte uppskattas med ärlighet här så får jag kanske lite mer grepp om var ribban ligger.
folk här är snåla på bilder som gammla amfetamin-missbrukare kan bli med deras maniska samlande på oändliga ting.

men lycka till med din/eran tidning.

2009-03-19 07:51
Spray
Överlag verkar den hålla jäkligt bra kvalitet men att göra en intervju med någon som har med LTC att göra, då vet jag inte hur man har tänkt riktigt. Ser gärna en förklaring!

2009-03-19 14:43
Supa_dupa
precis!

BOOST
På vilket sätt föregår du med gott exempel?
Jag förstår inte varför du tar upp ärlighet, att dömma av tråden har jag inte varit negativ mot någon kritik. Du får ha din åsikt, det är helt okej för mig. Tyckte det var intressant med nerladdning, i vilket format hade du tänkt få tidningen då?

hits
Jag vet inte vad du har emot ltc. Om det är något personligt får du ju ta det med dom. Förstår inte vad du menar med förklaring i det läget, men skicka ett meddelande om har något du vill dela med dig av, så ska jag försöka ge en bra förklaring.
Kul att du gillar något iaf, det är alltid kul att få positiva komentarer.
www.magazine.webb.se

2009-03-19 18:52
siddesignen såg ren å snygg ut. målarna känner jag inte till.. men det går säkert bra, lycka till!
juste,,, lite flummigt med en trailer som inte har några bilder

2009-03-19 19:20
Jag hiphopar inte alls. Tycker dock att detta verkar nice. Folk skriver "vet inte om målarna". Nehe? Och? Kan dom inte måla snyggt för det eller? Underjordens konstnärer måste få skina lite ibland. Samma sak med rapp, beats, DJ's osv..

Allt ser bra ut. Men som någon skrev. Kör BARA svenskt.

2009-03-19 20:47
SPRAY: antagligen laddas den ner i PDF format som med alla andra rippade tidningar och böcker, om nån nu orkar rippa den dvs.

2009-03-19 20:48
Är tidningen i storleken A5 eller? ser så ut på bilden på hemsidan.

2009-03-20 07:44
Spray tänkte mer att det crewet håller ju långt ifrån samma kvalitet som övriga intervjuade i tidningen verkar göra..!

2009-03-20 09:29
Inget Stockholm?

Nä tack, då får det va!

2009-03-20 09:46
jag föregår med gott exempel igenom att inte ljuga och hypa, och sen säga att ja ska löpa den.
och igenom att vara ärlig.

2009-03-20 16:19
Shieet..

asså 45:- är inte mycket för en tidning med graffiti/hip-hop..
målar själv. så jag kommer nog försöka fixa fram denna tidning och få lite inpiration som med alla andra tidningar jag har:D

kan ni försöka att fixa tidningen till Falun??

orkar/kan inte beställa saker från internet:S (har inte det rätta kortet)

2009-03-20 17:47
folk är bull alltså. tidningen verkar fet och jag hoppas att det går bra för dig/er.
lycka till!

2009-03-20 18:07
logotype0
Japp det är det här nummret blir a5, helt korrekt!

Aoto-K
Det stämmer ju inte!

BOOST
bra.

Ukes
Jag kan i nuläget inte fixa ett exemplar till Falun, bara via internet och posten, tyvärr! Roligt att du uppskattar iaf!

asma P22
Folk och folk, några användare på whoa som är lite negativa, det är iof bra med kritik för då kan man förbättra sig. Alla har rätt till sin åsikt! Jovars det går bra så det är nog inga problem, hehe. Kul att du gillar det uppskattas!

Jag hade inte så stora förväntingar på whoa faktiskt, men tack till er som gillar!
www.magazine.webb.se

2009-03-20 19:00
Ja mer text! Intervjuer. Tummen upp! V-tass Tumme upp!
Taget, och 45 kr. det kan man ju skaka fram ur mynt fickan!

2009-03-20 19:11
Piller? ere nya Bates eller?

2009-03-20 20:10
Deluxe_: Man kan tro det, men Piller baitar bara Bates otroligt mycket. Sjukt trist att dom kör exakt samma stil. Sjukt trist att V-tass har snott hela sin stil från ROB också..
www.myspace.com/drdrogdisko

2009-03-21 00:28
24

Aaaa jag viste att det var någon som bajtade ROB identiskt... V-Tass mmm stämmer bra

2009-03-21 10:48
jag vill minnas att jag sett några av dom där bilderna på fotolog... speciellt piller relaterade grejerna
Skyll på systemet

2009-03-24 10:17
Cool.
Skicka mig ett ex.
Varför får inte Kongo mer utrymme?

2009-03-24 13:59
Vem är den här Piller? Aldrig hört talas om. Däremot vet jag vilka LTC är!!! Softa grabbar!!